הבטיחו וקיימו: ספורט 5 עובר את ONE בחשיפה לגולשים ופייסבוק ממריאה

כך עולה מסקר TIM של חברת TNS טלסקר בחודש מאי; 43% מגברי ישראל ביקרו באתרי סקס; פייסבוק מוסיפה יותר מ- 100 אלף גולשים בחודש האחרון
משה בנימין |

אנשי ספורט 5 נשאלו לא אחת ולא פעמיים על הפער בין אתר הערוץ לאתר ONE מבחינת דיווחי גולשים על החשיפה לאתר. התשובה שלהם הייתה שזהו עניין זמני שנובע מכניסתם המאוחרת לשוק וזה עתיד להשתנות. ובכן, הבטיחו וקיימו.

סקר TIM האחרון של חברת TNS טלסקר בו מדווחים גולשים על חשיפתם והרגלי גלישה באתרי אינטרנט ממקם את ספורט 5 גבוה יותר מאתר ONE. אתר הערוץ ניצב במקום ה- 15 (476 אלף גולשים בשבוע) לעומת ONE במקום ה- 18 עם (כ- 446 אלף גולשים בשבוע).

נתון זה על שינויי המקומות הוא אחד השינויים הבולטים בדירוג TIM שסובל מסוג של סטיגנציה כאשר החמישייה הראשונה לא נעה ממקומה ומפגינה שינוים קלילים בלבד.

גוגל עדיין שולטת ביד רמה עם חשיפה מדווחת העומדת על 88.7%; וואלה במקום השני עם 69.6%; Ynet במקום השלישי עם 60.5%. השלישייה הראשונה ממוקמת רחוק מן השאר, כאשר נענע 10 במקום ה- 4 עמדה על 33.6% ו- Youtube עם 32.6%.

שיקום מי שהספיד את פייסבוק - מוסיפה יותר מ- 100 אלף גולשים

את הזינוק המרשים של החודש האחרון רושמת הרשת החברתית פייסבוק. למרות שכולם טוענים ש"הם כבר לא נמצאים שם". לפחות על-פי דיווחי הגולשים בסקר הרשת עולה כי לרשת נחשפו כ- 24.6% מהגולשים (כ- 862 אלף גולשים מידי שבוע) לעומת 21.6% (755 אלף גולשים) ועלייה מן המקום העשירי בדירוג למקום השמיני.

יורדים מטה

אתר הספורט ONE יורד מ- 15.2% בחודש אפריל ל- 12.8% בחודש מאי. אתר YAHOO יורד מ- 19.3% ל- 15.9% בחודש מאי. דפי זהב, זאפ ותפוז מאבדים כל אחד כ- 2% מהיקף הנחשפים לאתר בחודש מאי, על-פי הסקר.

כמעט חצי מהגברים בישראל גולשים לאתרי סקס

נושא נוסף שנבחן בסקר הינו גלישה לאתרי סקס. מהסקר עולה כי 46% מכלל הגולשים היהודים הבוגרים (18+) מדווחים כי הם התנסו בגלישה לאתרי סקס כאשר 26% ביקרו באתרי סקס בחודש האחרון.

על פי דיווחי הגולשים הגלישה לאתרי סקס היא תופעה גברית. 43% מהגברים דיווחו על ביקור באתרי סקס במהלך החודש האחרון, לעומת 5% בלבד מהנשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".