רשתות השיווק "חגגו" בפרסום בחודש אוגוסט
בחודש אוגוסט השנה "חגגו" רשתות השיווק וחברות התקשורת הסלולארית בפרסום, שכן בחודש זה שלפני החגים, מתבצעות ההכנות לחג הכוללות קניות מרובות של מוצרי מזון לצד חיפוש מתנות אטרקטיביות לקרובים ושליחת ברכות באמצעות המכשיר הנייד. כך עולה מדרוג הפרסום של "יפעת בקרת פרסום", במחירים ריאליים, לסיכום חודש אוגוסט 2007.
הדירוג, הכולל הן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט והן את נתוני הפרסום הקונבנציונאלי, מציג תוצאות פרסומיות שונות בין סוגי המדיה השונים.
תתי ענפים ומפרסמים
תת ענף רשתות שיווק מוביל, כאמור, את דירוג הפרסום אוף-ליין עם הוצאה ריאלית של כ-7.8 מיליון דולר, בעוד שבדירוג הבאנרים הוא ממוקם בתחתית העשירייה השנייה, עם ווליום פרסומי מינורי.
המותגים המובילים בקטגוריה הם רשת שופרסל עם הוצאה פרסומית חודשית של כ-2.7 מיליון דולר לקמפיינים הבולטים: "רק בשופרסל" באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, ומבצעי חשמל בשופרסל באמצעות גיתם BBDO.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת הרשת השכונתית "מגה בעיר" עם המסר: "מהפכת המחיר מגיעה לשכונה", ובהשקעה פרסומית של כמיליון דולר בחודש באמצעות שטרית מדיה גרופ, ואילו במקום השלישי ממוקם הסופרפארם עם מבצע בשמים מובילים באמצעות באומן בר ריבנאי.
תת ענף תקשורת סלולרית ממוקם במקום השני בדירוג ה-OFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-6.4 מליון דולר, ובמקום הראשון בדירוג הבאנרים עם השקעה פרסומית של כמיליון דולר בחודש.
סלקום מובילה בפרסום בקטגוריה באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל עם קמפיין "על השנייה" וארועי "ווליום כנרת". פלאפון ממוקמת שניה ב-OFFLINE עם הקמפיין הבולט "FAMILY FUN" באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, ואילו בדירוג הבאנרים באינטרנט היא מדורגת במקום השלישי בקטגוריה. פרטנר ממוקמת במקום השלישי ב-OFFLINE עם המלצה אישית לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן, ובדירוג הבאנרים במקום השני עם "הצעה לצעירים שבטוח תאהב" באמצעות NEXT IN.
גם החודש מפגין תת ענף מכללות וסמינרים בולטות בדירוג הבאנרים כשהוא ממוקם במקום השני, עם הוצאה לפרסום של קצת יותר מחצי מיליון דולר, לעומת מקום 14 בפרסום אוף ליין עם הוצאה פרסומית חודשית של כ-1.2 מיליון דולר. המכללה המובילה בפרסום היא "המרכז האקדמי פרס" עם קמפיין "רוצה להיות אחד על אחד" באמצעות BBDO אינטראקטיב.
תת ענף רשתות חשמל מתמקם במקום הש-3 החודש בדירוג ה-אוף ליין עם הוצאה ריאלית של כ-4.2 מיליון דולר, והשקעה זניחה בדירוג הבאנרים. המפרסמת הגדולה בקטגוריה היא א.ל.מ עם "קרנבל החשמל" לראש השנה באמצעות רגב קוויצקי.
נתון מעניין הוא שקטגוריית הקרנות אינה ממוקמת כלל ב-20 המובילות בפרסום אוף ליין, בעוד בפרסום בבאנרים ממוקמת הקטגוריה במקום ה-3, עם שלל קמפיינים, ביניהם, "מנורה מבטחים" באמצעות ICON INTERACTIVE וקבוצת הראל באמצעות JWWWT.
משרדי פרסום
אדלר חומסקי & ורשבסקי מוביל החודש את טבלת משרדי הפרסום "אוף ליין" עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-9.4 מיליון דולר, ופרסום בולט לפלאפון, מפעל הפיס, שופרסל, חברת החשמל, ושמפו פנטן פרו ויטמין של פרוקטר אנד גמבל.
מקאן אריקסון ממוקם במקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-9.2 מיליון דולר עם פרסום לסלקום, סלטי צבר - ניהאד הירדני, נסטלה עם הפס הירוק, מגה, רשת חנויות הנוחות YELLOW עם ארוחות קיץ בריאות ועוד.
במקום השלישי ממוקם באומן בר ריבנאי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8.7 מיליון דולר, ופרסום בולט למאזדה 2 ופורד מונדיאו החדשה של דלק מוטורס, HOT VOD, הגרלת מוצרי HAIER למנויי ידיעות אחרונות, סופר פארם ועוד.
בטבלת פרסום הבאנרים ממוקם מקאן דיגיטל במקום הראשון עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.1 מיליון דולר. המשרד פרסם את סלקום "על השנייה", ארועי "ווליום כנרת" וקמפיין דרושים גדול בכיכובו של המנכ"ל עמוס שפירא, בנק לאומי עם קמפיין 1,000 SMS מתנה ועוד.
במקום השני ממוקמת חברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק עם פרסום במחירים ריאלים של כמיליון דולר, בין היתר, לסימילאק, כאל, משקה מאלט בבקבוק משפחתי, מאזדה 2 ועוד. סוגרת את השלישיה - NEXT IN, עם פרסום לפרטנר, סופרפארם, מבצע הקיץ החם של שברולט לגולשי YNET ועוד.
אופן איסוף נתוני הפרסום באינטרנט ועיבודם

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.