יבמ החלה לשווק מערכת ניהול קמפייני BTL
יבמ הציגה מערכת מידע ייעודית לתכנון ולניהול קמפיינים שיווקיים מתחת לקו (BTL). המערכת, Campaign Management, תומכת במערך שיווק ממוקד לקוח באמצעות מתודולוגיות להתאמה מהירה בין הזדמנויות עסקיות לפעילויות שיווקית יזומות. היא מציעה תהליכים מובנים לכל השלבים: תכנון הקמפיין, בקרה במהלכו ולבסוף איסוף התוצאות, מדידה וניתוח, המזהים לראשונה גם את האפקטיביות של קמפיין ה-BTL.
המערכת מיועדת להגדיל את הרווחיות של גופים פיננסיים, חברות טלקום וספקי שירות נוספים הפונים לקהל הרחב.
בין הלקוחות הראשונים שהטמיעו את המערכת בישראל: חברת סלולאר גדולה, לאומי קארד, בנק המזרחי ועוד שמעידים על תפוקות כלכליות מרשימות. אחת החברות דיווחה על שיפור של 250% בשיעור התגובה לקמפיינים ושיפור של 336% בהחזר ההשקעה.
בעקבות ההצלחות הראשוניות בישראל ביצע צוות המומחים של יבמ ישראל פרויקט אסטרטגי גם בדויטשה בנק, בבלגיה וב- Isbank בטורקיה .
מערכת Campaign Management מאפשרת זיהוי מהיר של קבוצות אוכלוסיה בעלות מאפיינים משותפים, שיש בהן הזדמנויות כלכליות משמעותיות בנקודת זמן מסוימת. בשלב השני ניתן להגדיר במהירות קמפיין שיווקי מתאים ואת ערוצי הפנייה היעילים ביותר ללקוחות: ערוצים יוצאים כמו: SMS, אי-מייל, טלמרקטינג, חשבונית ו/או ערוצי פנייה נכנסים של הלקוחות. מכאן, מסבירים בחברה, סלולה הדרך להוצאה מהירה של הקמפיין לפועל.
למעשה - במהלך הרצת הקמפיין אוספת המערכת את התגובות, מתחקרת את הנתונים וממליצה על שינויים שונים שנדרשים. בתום הקמפיין מציגה המערכת את האפקטיביות שלו במדדים של אחוזי תגובה, החזר על השקעה ומדדים כלכליים נוספים, שעד כה ניתן היה לקבלם רק בקמפיינים מעל לקו (ATL).
שי לוין, מנהל קבוצת בינה עסקית (BI) ביבמ ישראל: "אנחנו מציעים לראשונה שילוב בין כרייה חכמה של נתוני לקוח (Data Mining) לבין תהליכי שיווק מותאמים למאפיינים של הלקוח. גישה זו מניבה קמפיינים מהירים וממוקדים, ניתנים למדידה, שמניבים תועלות אסטרטגיות: הגדלת נתחי שוק של חברה, הגדלת נאמנות לקוחות, צמצום ומניעת נטישה, העמקת נתח לקוח, העלאת רווחיות והרחבת מגוון המוצרים והשירותים ללקוח. אנו כבר עדים לתמורה שהמערכת מחוללת בארץ ומקבלים הזמנות לפרויקטים בארגוני ענק בעולם".