פועלים: מכתשים אגן עדיין נסחרת בדיסקאונט ניכר

בעוד ששיעור הצמיחה הצפוי ברווחיותה גבוה משמעותית מהמקובל בענף. האנליסטים גרשון ושריג הותירו למניה "תשואת יתר" והעלו היעד ל-32 שקל. הם חוזים לחברה רווח של 46 מ' ד' על מכירות של 421 מ' ד' ברבעון ה-3
שרון שפורר |

האנליסטים רחלי גרשון וגלעד שריג מבנק הפועלים מעריכים, כי מכתשים אגן עדיין נסחרת בדיסקאונט ניכר לעומת חברות המקבילות לה, בעוד ששיעור הצמיחה הצפוי ברווחיותה הינו גבוה משמעותית מהמקובל בענף. בהתבסס על מכפיל רווח מייצג של 14 הם גזרר מחיר יעד של 32 שקל למניה - גבוה בכ-28% ממחיר הפתיחה שלה הבוקר בת"א וגבוה בשקל ממחיר היעד הקודם. את ההמלצה עבור המניה הותירו השניים בגובה "תשואת יתר".

שני האנליסטים של הפועלים מעריכים, כי הסכם ההפצה של קוטל החרקים 'אימידקלופריד' עליו חתמה לאחרונה מכתשים אגן עם חברת BAYER, יבוא לידי ביטוי במהלך 2005, והוא צפוי להוסיף למכירות עשרות מליוני דולרים במהלך השנים הקרובות, ובמקביל, לשפר את הרווחיות הגולמית.

השניים חוזים גם, כי האישור ל'רימון' בהודו יתרום כמה מיליוני דולרים בודדים (השנה) למכירות, עם רווחיות גולמית של מעל ל-50%. הם מזכירים, כי מכירות הרימון ב-2004 הסתכמו בכ-25 מיליון דולר וצופים, כי ב-2005 הן תסתכמנה כבר ב-40 מיליון דולר.

עוד מתייחסים גרשון ושריג למחלת החילדון. הם סבורים, כי השפעתה של זו בעונה הקרובה תהיה שולית, למרות שהתגלתה כבר במספר נקודות בארה"ב. הסיבה לכך, נעוצה לדבריהם בכך שנקודות גילוי המחלה אינן בקרבת שטחי הזריעה הגדולים, בצפון-מרכז ארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".