מניות הגז של תשובה משתוללות הבוקר - "זה נראה כמו ניסיון לעצור את המפולת, ניסיון נואש"
תשובה בלחץ. מניית קבוצת דלק נסחרה אתמול בנפילות של סביב 5% והשלימה מהלך מפולת של כ-27% תוך חודשים ספורים. מגמה דומה נרשמה במניות במורד הפירמידה - דלק אנרגיה ודלק קידוחים. ואז, רגע לפני נעילת המסחר, יצא הדיווח המפתיע - דלק אנרגיה בוחנת אפשרות של רכישת מניות דלק קידוחים בדרך של הצעת רכש או מיזוג. בהודעה גם נכתב כי הנושא טרם נדון על ידי דירקטוריון החברה, משפט שאולי מייצג את הבהילות שבה שוגר הדיווח (נוכח הנפילות במניות), טרם העלאת הנושא בדירקטוריון.
דלק קבוצה 0% דלק קידוחים יהש דלק אנרגיה
בשיחה עם Bizportal אומר היום גורם בשוק ההון: "זה נראה כמו ניסיון לעצור את המפולת, אפילו אני אגיד - ניסיון נואש שאולי גם מצביע על חוסר היכולת של קבוצת דלק לממש נכסים או להנפיק בחו"ל. המניות מגיבות כפי שהן מגיבות, אולי כי תשובה כביכול אותת שדלק קידוחים זולה ויש עניין לרכוש אותה - אז המניה עולה. לדעתי זה מהלך שיהיה קשה מאוד לביצוע (כ-4 מיליארד שקלים מוחזקים ע"י הציבור) ולכן אני לא ממש מתייחס אליו כרגע".
גורם אחר בשוק אמר כי "ייתכן שהצעד של מיזוג או הצעת רכש הוא הגיוני כיוון שיש צורך להשטיח את הפירמידה וגם להוריד את רמת המינוף. זה כנראה יהיה משהו שייבחן".
- ההשקעה הקטנה של יצחק תשובה בדרום אמריקה וההשקעה שהניבה לו רווח של 70% בשנתיים
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נציין כי הדיווח שיצא אתמול מעט אחרי השעה 17:00 סיים למעשה את המסחר במניות דלק קידוחים ודלק אנרגיה אתמול בעוד מניית דלק קבוצה המשיכה להיסחר והירידות בה התמתנו למינוס 0.9% בלבד בסגירה. הבוקר מניית דלק קבוצה יורדת 1.6%. מניית דלק קידוחים שנפלה אתמול 1.7% מזנקת היום 2% במחזור הגבוה בשוק בעוד מניית דלק אנרגיה יורדת 4.7%.
- 20.אהרון 29/10/2017 09:52הגב לתגובה זואיך דפק את מחזיקי האגח של דלק נדלן ב80 אחוז ץ תשובה אדם הכי ישר כמו הסרגל העקום עלי אדמות . לא להאמין לו
- 19.אודי 26/10/2017 15:58הגב לתגובה זוצריך לחקור מה קרה
- 18.גבי 25/10/2017 16:02הגב לתגובה זוגם על בסיס טכני. דלק תבצע תיקון ועליות.
- 17.תשובה תשובה די די תשובה די (ל"ת)kobes 24/10/2017 14:14הגב לתגובה זו
- 16.דרושים בובות לדירקטוריון הקבוצה (ל"ת)kobes 24/10/2017 13:34הגב לתגובה זו
- 15.שחר 24/10/2017 13:31הגב לתגובה זואין לו עניין בשווי הנכס הנמצא בחסר עמוק מתחת לשווי האמיתי אלא ניצול שותפות ספקולטיבית לרווחים.
- 14.תשובה באסטןנר וספר 24/10/2017 13:30הגב לתגובה זודלק נדלן דלק קבוצה הפניקס עשקו קופת פיצויים תחנות דלק שתידלקטי עשיתי פחות 10 אחוז בקילו מטראש הזהרו מלהתעסק איתו
- 13.כנופית שודדי הפירמדות!! (ל"ת)kobes 24/10/2017 12:59הגב לתגובה זו
- 12.שמטוב 24/10/2017 12:36הגב לתגובה זו3 אפציות לתספורת: 1) ראסטות. 2) קרחת 3) "פירמידה משוטחת" הסגנון החדש
- 11.מגיע לו 24/10/2017 12:15הגב לתגובה זומגיע נקמה על החוב של מיליארדים בתספורת ועשק אלפי משקיעים תמימיים. מקווה שיפול כמו דנקנר וטייקונים אחרים פושטי רגל
- הכי ותיק 38 24/10/2017 13:22הגב לתגובה זותשובה בתקופת מלחמת ההתשה בנה בסיני על גדות התעלה ביצורים עבור חיילי צהל ו גם סיכן את חייו לכן יש גם צדדים חיוביים ולכן אני שמח ש אבא של שרי הריסון עזר לתשובה .
- יודע דבר 24/10/2017 15:08ככה עשו הרבה כסף והתעשרו על חשבון החיילים במוצבים
- יש כאן כמה כישלונות בחיים שלהם ולכן מלכלכים על תשובה (ל"ת)יעקב 24/10/2017 13:37
- 10.אין ברכה בכל מה שקשור לתשובה הנוכל התמים והממלכתי אללק (ל"ת)חיים 24/10/2017 11:57הגב לתגובה זו
- 9.הכל מניפולציות 24/10/2017 11:46הגב לתגובה זוהשחקנים הגדולים מריצים מה שנוח להם ולא מה שבאמת שווה
- 8.שמחה לאיד 24/10/2017 11:34הגב לתגובה זואשם מושחת שגוזל זקנים ועניים בשביל להתעשר.אין ברכה בגזל
- 7.הרצת מניות פשוט (ל"ת)תום 24/10/2017 11:19הגב לתגובה זו
- 6.מה? 24/10/2017 11:14הגב לתגובה זוהרי ברור שזו דרכם של כתבים להביע את דעתם להישאר נקיים
- 5.אריה שי 24/10/2017 11:02הגב לתגובה זוסתם טמבל פועל בניין
- 4.לוך 24/10/2017 10:59הגב לתגובה זוהיגע הזמן שקבלן הבניין יחזור לבניין את גורם לנו השותים לנזקים תסתלק כבר
- 3.אלו נירות הכי איכותיים בשוק ושום בכיר לא יבלבל (ל"ת)שפיר 24/10/2017 10:58הגב לתגובה זו
- 2.הכי ותיק 38 24/10/2017 10:45הגב לתגובה זולא ניתן טכנולוגית לבנות את צינור הגז מ לויתן ל אירופה היום. לדעתי הסיבה העיקרית היא עומק קרקעית הים ש מגיע ל כ3000 מטר העומק המרבי ש הונח צינור בעולם הוא 2000 מטר *שימו לב שטייניץ נעלם בחודשים האחרונים . וכמו שבעבר כתבתי והיום זה נכון יותר מ תמיד ***הנשיא הכל יכול ארדואן יעדיף למות מאשר לאפשר לישראל להניח צינור גז ל תורקיה שימו לב ש ארדואן חתם עם רוסיה אירן ו אזרביזאן אבל אולי זה לטובה היה לנו גז ל 100 שנה לפחות
- התבלבלת 2000ק"מ זה אורך ולא עומק יא חשחש (ל"ת)שפירא 24/10/2017 11:02הגב לתגובה זו
- הכי ותיק 38 24/10/2017 13:15לידע כללי ישנם בעולם בסך הכל שתי חברות ש זו המומחיות שלם הצינור הכי עמוק הוא בעומק 2000 מטר ישנו קטע בים שעומקו כמעט 3000 מטר לכן אל תאמין לבדיות של פודל זה או אחר בממשלה ולבטח לא מ מלקקי הקבלן מ נתניה
- שמטוב 24/10/2017 12:32https://www.britannica.com/place/Mediterranean-Sea מפה של עומקים
- 1.משקיע 24/10/2017 10:41הגב לתגובה זוכל מי שמשקיע בחברות שלו שם את הכסף על קרן הצבי
- תלמדו לקרוא 24/10/2017 23:48הגב לתגובה זוולא קילומטר

הביקוש הגדל לחשמל מחייב ביטול מכסות ייצור ופתיחה מלאה של שוק החשמל לתחרות
הביקוש לחשמל בישראל מזנק מעבר לתחזיות; לצד צעדים משמעותיים שננקטו, המשך התכנון המרכזי והפיקוח על מכסות הייצור מעכבים את התחרות ומגבילים
את יכולת המשק להגיב לשינויים בביקוש; הסרת המכסות ופתיחת השוק לעסקאות ישירות בין תחנות כוח למספקים פרטיים תאפשר מענה מהיר, תעודד תחרות ותפחית את יוקר המחיה
משק החשמל בישראל מצוי בצומת דרכים. שינויים טכנולוגיים, סביבתיים וחברתיים מייצרים מציאות חדשה: מעבר לחשמול, חדירת רכבים חשמליים, פריחת מרכזי נתונים וכניסת בינה מלאכותית (AI) הצפויה להקפיץ את הביקוש לחשמל בקצב חריג. כדי להבטיח משק חשמל אמין ותחרותי לציבור, הרגולציה חייבת להיות כזו שמאפשרת לשוק להגיב במהירות לשינויים הבלתי צפויים.
קיים קושי אינהרנטי לחזות את הביקוש לחשמל. בשנת 2017, פרסם בנק ישראל תחזית שלפיה בשנת 2024, בתרחיש הגבוה, יעמוד הביקוש לחשמל על כ־72 מיליארד קוט״ש. בהשוואה לצריכה בפועל ב-2017 בהיקף של כ-62 מיליארד קוט"ש, מדובר בתחזית גידול של כ-16% בסה"כ, שמשקפת קצב גידול שנתי ממוצע חזוי של כ־2% לשנה. מנתונים שפרסמה לאחרונה רשות החשמל עולה כי הביקוש לחשמל בפועל, בשנת 2024, עמד על 80.4 מיליארד קוט"ש, המשקפים עליה של כ-30% לעומת 2017, בקצב גידול שנתי ממוצע של כ-3.7% בשנה, כמעט כפול מקצב הגידול בתחזית בנק ישראל. יצוין כי בשנת 2024 לבדה צמח הביקוש לחשמל בהיקף של 4.4% ביחס ל-2023, וזאת עוד בטרם נכנסו לתמונה ה- AI ומרכזי נתונים עתירי אנרגיה.
גם כאשר התמונה מתבהרת, הרגולטור שעדיין מתפקד כמתכנן מרכזי, מגיב באופן טבעי בקצב מתון יותר. במשך שנים רבות לא אושרו בישראל תחנות כוח חדשות. במאי 2023 אישרה הממשלה הנוכחית הקמה של שתי תחנות כוח נוספות. באוגוסט 2024 קבעה רשות החשמל מכסה להקמת שתי תחנות בלבד. במרץ 2025 לאור הגידול בתחזית הביקוש, החליטה רשות החשמל לעדכן את החלטתה: הגדילה את המכסה לארבע תחנות והכפילה את שיעורי הזמינות שהובטחו בהחלטה הקודמת. בנוסף לכך, לאור הגידול בתחזית הביקוש, הורתה ממשלת ישראל באוקטובר 2024, על פתיחת שערי הות"ל לתכנון תחנות כוח חדשות וזאת במטרה להקים עוד לפחות 13 תחנות כוח חדשות הנדרשות בעשור הבא, מתוכן לפחות חמש באזור מרכז הארץ עד לשנת 2035. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר שהניעה מחדש את פעילות ייזום תחנות הכוח במדינת ישראל.
הקמת תחנת כוח בישראל, בדומה לפרויקטי תשתיות מורכבים, לוקחת שנים רבות: מהתכנון, דרך היתרי הבנייה, ועד להקמה וחיבור לרשת. לרוב חולף יותר מעשור מהרגע שבו החל תכנון התחנה ועד שהתחנה מתחילה לייצר חשמל בפועל. עובדה זו מחייבת הגדלת גמישות בצד ההיצע, באופן שיאפשר תגובה מהירה ומענה לשינויים בביקוש לחשמל. במצב הקיים, בו השוק מנוהל במכסות ייצור, כל עיכוב בקבלת החלטות עלול להתגלגל לפגיעה באמינות משק החשמל ולעלייה במחירי החשמל לציבור. דוגמה לכך, ניתן לראות בדברי ההסבר של רשות החשמל להחלטתה במרץ 2025 להגדיל את שיעור הזמינות לתחנה הראשונה שתסגור פיננסית בגוש דן. לטענת הרשות, לאור העובדה שבמועד ההחלטה הייתה קיימת רק תחנה אחת עם תכנית מאושרת בצפון גוש דן, משק החשמל נדרש לשלם עוד כ-350 מיליון שקלים בערכים מהוונים כדי להבטיח את הקמתה. אמנם מדובר במענה אחראי של הרגולטור שנעשה כדי להבטיח את אמינות האספקה, אך קבלת ההחלטה באיחור תעלה לציבור סכום לא מבוטל.
- המועמד לנגיד בנק ישראל נעצר בחשד לקבלת שוחד, והממציא הדגול הולך לעולמו
- בכמה יעלה חשבון החשמל שלנו בגלל ChatGPT?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד האירועים המעצבים של שוק החשמל בשנים האחרונות הוא הליברליזציה של משק החשמל הישראלי. עד לא מזמן, כמעט כל החשמל בישראל יוצר ונמכר דרך חברת החשמל. בעשור האחרון ובדגש על השנתיים האחרונות, התמונה השתנתה באופן דרמטי. הודות לשינויים משמעותיים שהובילה הממשלה ורשות החשמל, כיום כ-60% מהחשמל מיוצר על ידי גורמים פרטיים, כאשר במקביל נפתח שוק אספקת החשמל לתחרות וכלל משקי הבית יכולים לרכוש חשמל מוזל מספקים פרטיים. לצד ההזדמנות להציע חשמל מוזל ללקוחות, לשוק האספקה עשויה להיות תרומה מהותית גם בפיתוח ושכלול מקטע הייצור בשוק החשמל.

הביקוש הגדל לחשמל מחייב ביטול מכסות ייצור ופתיחה מלאה של שוק החשמל לתחרות
הביקוש לחשמל בישראל מזנק מעבר לתחזיות; לצד צעדים משמעותיים שננקטו, המשך התכנון המרכזי והפיקוח על מכסות הייצור מעכבים את התחרות ומגבילים
את יכולת המשק להגיב לשינויים בביקוש; הסרת המכסות ופתיחת השוק לעסקאות ישירות בין תחנות כוח למספקים פרטיים תאפשר מענה מהיר, תעודד תחרות ותפחית את יוקר המחיה
משק החשמל בישראל מצוי בצומת דרכים. שינויים טכנולוגיים, סביבתיים וחברתיים מייצרים מציאות חדשה: מעבר לחשמול, חדירת רכבים חשמליים, פריחת מרכזי נתונים וכניסת בינה מלאכותית (AI) הצפויה להקפיץ את הביקוש לחשמל בקצב חריג. כדי להבטיח משק חשמל אמין ותחרותי לציבור, הרגולציה חייבת להיות כזו שמאפשרת לשוק להגיב במהירות לשינויים הבלתי צפויים.
קיים קושי אינהרנטי לחזות את הביקוש לחשמל. בשנת 2017, פרסם בנק ישראל תחזית שלפיה בשנת 2024, בתרחיש הגבוה, יעמוד הביקוש לחשמל על כ־72 מיליארד קוט״ש. בהשוואה לצריכה בפועל ב-2017 בהיקף של כ-62 מיליארד קוט"ש, מדובר בתחזית גידול של כ-16% בסה"כ, שמשקפת קצב גידול שנתי ממוצע חזוי של כ־2% לשנה. מנתונים שפרסמה לאחרונה רשות החשמל עולה כי הביקוש לחשמל בפועל, בשנת 2024, עמד על 80.4 מיליארד קוט"ש, המשקפים עליה של כ-30% לעומת 2017, בקצב גידול שנתי ממוצע של כ-3.7% בשנה, כמעט כפול מקצב הגידול בתחזית בנק ישראל. יצוין כי בשנת 2024 לבדה צמח הביקוש לחשמל בהיקף של 4.4% ביחס ל-2023, וזאת עוד בטרם נכנסו לתמונה ה- AI ומרכזי נתונים עתירי אנרגיה.
גם כאשר התמונה מתבהרת, הרגולטור שעדיין מתפקד כמתכנן מרכזי, מגיב באופן טבעי בקצב מתון יותר. במשך שנים רבות לא אושרו בישראל תחנות כוח חדשות. במאי 2023 אישרה הממשלה הנוכחית הקמה של שתי תחנות כוח נוספות. באוגוסט 2024 קבעה רשות החשמל מכסה להקמת שתי תחנות בלבד. במרץ 2025 לאור הגידול בתחזית הביקוש, החליטה רשות החשמל לעדכן את החלטתה: הגדילה את המכסה לארבע תחנות והכפילה את שיעורי הזמינות שהובטחו בהחלטה הקודמת. בנוסף לכך, לאור הגידול בתחזית הביקוש, הורתה ממשלת ישראל באוקטובר 2024, על פתיחת שערי הות"ל לתכנון תחנות כוח חדשות וזאת במטרה להקים עוד לפחות 13 תחנות כוח חדשות הנדרשות בעשור הבא, מתוכן לפחות חמש באזור מרכז הארץ עד לשנת 2035. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר שהניעה מחדש את פעילות ייזום תחנות הכוח במדינת ישראל.
הקמת תחנת כוח בישראל, בדומה לפרויקטי תשתיות מורכבים, לוקחת שנים רבות: מהתכנון, דרך היתרי הבנייה, ועד להקמה וחיבור לרשת. לרוב חולף יותר מעשור מהרגע שבו החל תכנון התחנה ועד שהתחנה מתחילה לייצר חשמל בפועל. עובדה זו מחייבת הגדלת גמישות בצד ההיצע, באופן שיאפשר תגובה מהירה ומענה לשינויים בביקוש לחשמל. במצב הקיים, בו השוק מנוהל במכסות ייצור, כל עיכוב בקבלת החלטות עלול להתגלגל לפגיעה באמינות משק החשמל ולעלייה במחירי החשמל לציבור. דוגמה לכך, ניתן לראות בדברי ההסבר של רשות החשמל להחלטתה במרץ 2025 להגדיל את שיעור הזמינות לתחנה הראשונה שתסגור פיננסית בגוש דן. לטענת הרשות, לאור העובדה שבמועד ההחלטה הייתה קיימת רק תחנה אחת עם תכנית מאושרת בצפון גוש דן, משק החשמל נדרש לשלם עוד כ-350 מיליון שקלים בערכים מהוונים כדי להבטיח את הקמתה. אמנם מדובר במענה אחראי של הרגולטור שנעשה כדי להבטיח את אמינות האספקה, אך קבלת ההחלטה באיחור תעלה לציבור סכום לא מבוטל.
- המועמד לנגיד בנק ישראל נעצר בחשד לקבלת שוחד, והממציא הדגול הולך לעולמו
- בכמה יעלה חשבון החשמל שלנו בגלל ChatGPT?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד האירועים המעצבים של שוק החשמל בשנים האחרונות הוא הליברליזציה של משק החשמל הישראלי. עד לא מזמן, כמעט כל החשמל בישראל יוצר ונמכר דרך חברת החשמל. בעשור האחרון ובדגש על השנתיים האחרונות, התמונה השתנתה באופן דרמטי. הודות לשינויים משמעותיים שהובילה הממשלה ורשות החשמל, כיום כ-60% מהחשמל מיוצר על ידי גורמים פרטיים, כאשר במקביל נפתח שוק אספקת החשמל לתחרות וכלל משקי הבית יכולים לרכוש חשמל מוזל מספקים פרטיים. לצד ההזדמנות להציע חשמל מוזל ללקוחות, לשוק האספקה עשויה להיות תרומה מהותית גם בפיתוח ושכלול מקטע הייצור בשוק החשמל.