ממצוקה גדולה לצמיחה עולמית בתחום ה-eCommerce
גבי ושני בר צמחו מתוך משבר כדי להיות בעלים ומנהלים של חברה טכנולוגית צומחת, המגדירה מחדש את חוקי המשחק בשוק ה-eCommerce. חברת ההזנק הטכנולוגית שבבעלותם – TCM, נותנת ערך גבוה למאות רבות של לקוחות.
החברה זכתה להכרה בינלאומית, לאחר שנבחרה בין 39 החברות הישראליות ששווה לעקוב אחריהן, בשל פיתוח מערכות למידה עמוקה וחיזוי על בסיס AI. באחרונה התקבלו הצעות מבנקים להשקעות בינלאומיות השואפים ללוות את החברה להנפקה בנאסד"ק או על מנת למזגה עם חברות ציבוריות.
50 אנשי צוות פועלים במטה הישראלי ויותר מ-90 אנשי צוות פרוסים ברחבי העולם. בחברה מנהלים 28 מותגים בינלאומיים ב-80 זירות מסחר דיגיטליות בעיקרם אמזון ושופיפיי. בשנים האחרונות גייסה החברה עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים מוסדיים באוסטרליה ופרטיים בישראל במסגרת טרום הנפקה שהושקעו ברכישה של בחנויות דיגיטליות והמשך פיתוחים טכנולוגים פורצי דרך כגון מערכת ביג דאטה למשפיעני רשת ומערכות למידה עמוקה המצויות כיום בבעלות החברה ובעלי המניות שלה.
אבל הסיפור הזה נראה אחרת לגמרי לפני 9 שנים...
שני בר נזכרת: "אש!" "אש!" צעק מישהו בבהלה. האש התפשטה ואיימה להרוס כל חלקה טובה. ברגע אחד עלה באש חלום חיינו. רגע אחד שחילק את חיינו ל'לפני' ו'אחרי'. החיים שלנו התהפכו. מזוג רגיל ומלא שאיפות, הפכנו לנאשמים בגרימת מוות ברשלנות. אדם יקר נפטר משאיפת עשן, שלושה פצועים בגוף, פצועים בנפש. בכל בוקר התעוררנו לגלות שתביעה נוספת הוגשה נגדנו, וזאת בזמן שאין לנו מקור פרנסה, רק חובות. חשבון הבנק שלנו נחסם, ואחרי שנים של עצמאות כלכלית, חזרו ההורים לתמוך בנו, לשלם עבורנו חשבונות ולערוך לנו קניות בסופר. ברגעים מסוימים ביקשתי את נפשי למות. העליתי שאלות פילוסופיות לבורא עולם: האם בשביל זה הצלת אותי בילדותי? האם עברתי את כל מה עברתי רק כדי להיות פושטת רגל? למה הבאת אותי לעולם? התחננתי: בבקשה, תן לי את התשובה. הבטתי בבתי בת השנה, החיוך שלה חדר דרך ים הדמעות שהציף אותי באופן בלתי נשלט כמעט. "שני, אין לך ברירה", שמעתי את הקול בתוכי, "יש לך ילדה. את חייבת לקום ולהתעשת".
- אבי בגס משתלט על אפסלון - יחזיק ב-25% מהמניות ויהפוך ליו"ר החברה
- קניות באינטרנט בהיקף של 2 מיליארד דולר ב-24 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
(ציטוט המופיע בספר 'חולמים בגדול' שיראה אור בקרוב, עורכות ספרתיות ד"ר איילה יניב וסיגל זיו)
בדצמבר 2012, בבוקר שאחרי השריפה בספא שבבעלותם, התעוררו שני וגבי בר אל מציאות חדשה. הם הפכו חסרי כול. לא הייתה זו הפעם הראשונה שבה ניצבה שני מול אתגרים המאיימים על חייה. בגיל 15 מצאה עצמה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים בשווייץ. ראשה ופניה חבושים, עיניה עצומות ופיה סגור במלתעות. גידול אגרסיבי שהתיישב בקדמת הגולגולת והגיע עד גזע המוח, הצריך כריתה נרחבת של עצמות ורקמות בפניה והותיר אותה עם פנים מעוותות, אף שקוע שנעלם כמעט לגמרי, ועיניים שזזו ממקומן ונדמו כפוזלות. שני שקעה בעולמה הפנימי. היא הסתגרה בחדרה ובלעה אינספור ספרי פסיכולוגיה, פילוסופיה ותורת הנסתר. היא החלה רוקמת בדמיונה חלומות גדולים, ובעיני רוחה ראתה את חייה העתידיים כאשת עסקים מצליחה וכבעלת משפחה חמה ואוהבת. נדמה היה כי אין מוצא. כי הדרך אבדה לבלי שוב.
צילום: עצמי
אלא שהחיים לימדו את שני שתמיד יש מוצא. שאירועי חיינו, גם המאתגרים שבהם, הם חלק מ'סרט' גדול הרבה יותר וגם כאשר אין אנו מבינים את פשר השיעורים שהגיעו לפתחנו, הרי שכולם מכוונים לצמיחה, להתפתחות, לאחדות.
שני וגבי עברו תהליך אישי משנה חיים שמהותו אמון בעצמם, בעולם, בבריאה. הם למדו להניח בצד את השיפוטיות והביקורתיות והתמקדו בעשייתם, בערכי הנתינה. מטרתם היא להתרכז ב'למה' ולא ב'איך' ולשאול את עצמם בכל בוקר מחדש מהם הערכים שהם מבקשים להעניק. באופן אבסורדי כמעט, דווקא כשלא נותר להם דבר, מצאו בתוכם השניים את מעיינות הנתינה והסליחה. כשגילו את הסליחה כמפתח לאושרם השתחררו כל עדויות האשמה - פשיטת הרגל והחובות נעלמו ובמקומם הופיע הסיפור החדש שחלמו בדמיונם.
את מצפן הערכים המנטליים שחוללו ניסים בחייהם, תרגמו שני וגבי לאקו-סיסטם של ערכים ותרגולים יומיומיים, ובהם כתיבת חזון יומי, המיושם בהצלחה בחברת TCM שהקימו ובקרן 'חולמים בגדול' שייסדו. הקרן נועדה להפיץ את הערכים ואת הדרך ליצירת שפע מנטלי ולסייע לכל מי שזקוק לכך, חולים, בעלי מוגבלויות ונאשמים, למצוא את האמון בתוכם ובכוח הגדול מאיתנו, שתמיד מכוון אותנו, גם אם איננו יודעים למה הדבר נועד.
האקו-סיסטם של הערכים הפך את TCM מעסק קטן לשיווק דיגיטלי לאחת החברות המובילות בעולם לניהול והשבחה של חנויות מקוונות. את הזרע הראשון של TCM Digital זרענו יחד עם TCM טכנולוגיות. ב 2016 נרכשה TCM Digital ע"י אבא של שני ובשנת 2021 עברה לבעלות מלאה של שני בר. לאחרונה קיבלה החברה פניות ממספר מבנקים להשקעות בארה"ב וזאת לצורכי הנפקה בנאסד"ק או התמזגות עם חברה ציבורית בינלאומית בשוק האמריקאי. החברה מקיימת מגעים עם מספר גופים פיננסיים ושוקלת את צעדיה לטובת בעלי המניות שלה.
גבי בר: "סיפור חיינו הוביל אותנו להכיר בביטוי – "חולמים בגדול", לא רק כסיסמה ושם של ספר. לחלום בגדול זוהי דרך חיים שאותה נעניק באהבה לכל דורש. כל מה שניתן לחלום אותו, להאמין בו ,להרגיש אותו בתוכנו, מופיע בחיינו - בקלות, בטבעיות ובמהירות האור״.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

