הקרב על הבית | קשת ורשת נגד הנדל: כניעה לענקיות הבינ"ל
בנייני רשת וקשת ברמת החייל (צילומים: אלכסנדר כץ)
.
נראה שכמה סעיפים ספציפיים בטיוטת הצעת חוק התקשורת שיוזם שר התקשורת יועז הנדל, מצליחים לקומם את הערוצים קשת ורשת, שבהודעה משותפת שהפיצו לפני שעה קלה, הביעו את התנגדותם לכך. האחד הוא חוסר ההתייחסות לאפשרות של חברות הסטרימינג הבינלאומיות לשלב פרסומות בשידוריהן, כפי שמתכוונת נטפליקס לעשות בעתיד הלא רחוק, ובכלל - השליטה האבסולוטית של גוגל ופייסבוק בשוק הפרסום העולמי והמקומי. והסעיף השני שזה להתייחסות - הוא האישור שיינתן לפלטפורמות לשלב שידורי חדשות מקומיים.
"טיוטת החוק שפורסמה מאכזבת, לא מתמודדת עם האתגרים של שוק השידורים והפרסום ומסמנת את דבקותו של המשרד ברגולציה מיושנת שנקבעה אי שם בטרום עידן האינטרנט", נכתב בהודעה. "המשרד הגדיל לעשות וקובע לראשונה בתולדות המדינה פיקוח ממשלתי על ערוצי חדשות".
"טיוטת החוק מהווה כניעה דה פקטו לענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות שרגולטורים וממשלות בכל העולם פועלים במטרה לצמצם את כוחן והשפעתן ההרסנית והבלתי הפיכה על התעשיות המקומיות. אותן ענקיות פועלות ללא כל הגבלה רגולטורית או מחויבות לייצר תוכן עצמאי מקומי בזמן שהן גורפות רווחים עצומים עבור עצמן, על בסיס תוכן המיוצר על גופי תוכן מקומיים. המשך פעילותן של GOOGLE , META PLATFORMS (פייסבוק) ו NETFLIX ללא כל רגולציה מתאימה מעמיד את תחום התוכן המקומי, בסכנה קיומית של ממש.
- דיסני מפתיעה עם רווחי הסטרימינג ומכה את התחזיות; המניה מזנקת
- דיסני עקפה את הציפיות והציגה רווח בסטרימינג - אבל זה לא מספיק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"היה מצופה כי משרד התקשורת יפעל על מנת להבטיח המשך קיומה של יצירה ישראלית מקורית, שידורי חדשות ואקטואליה, וקיומו של שוק תוכן ודעות מקומי עצמאי ותחרותי אך בטיוטת החוק שפורסמה לשימוע ניכר שהמשרד בחר לזנוח באופן מוחלט את היצירה הישראלית והתעשייה המקומית", נכתב בהודעה.
לפני יותר משלושה חודשים פנו קשת ורשת באמצעות עו"ד נגה רובינשטיין, לשר התקשורת הנדל, בנוגע לבדיקה של נטפליקס לשלב פרסום בתוכן, כחבילה בדמי מנוי מוזלים יותר. "שינוי זה מהווה איום משמעותי על הערוצים המסחריים, אשר מפיקים את הכנסותיהם מפרסום ועל תעשיית התוכן המקומית", נכתב להנדל. "בעוד שהערוצים המסחריים שקועים עד צוואר בעמידה בדרישות רגולטוריות, שחלקן הגדול מכביד שלא לצורך, וניצבים בפני התנגדות למובן מאליו: תשלום עבור השימוש בתוכן שלהם. שחקנים בינלאומיים הפועלים בשוק הישראלי נמצאים הרחק קדימה".

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.01% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.01% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
