עמית לוינטל
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עמית לוינטל

פשרה: ישראל היום יפצה את עמית לוינטל ב-60 אלף ש'

כתב הספורט פוטר לפני כשנתיים, לאחר שהעיתון חשד כי הדליף דברים שאמר העורך עמוס רגב לגבי תקיפה בסוריה, ופורסמו ב'הארץ'. היום הגיעו הצדדים לפשרה בביה"ד לעבודה
אלכסנדר כץ |

ניצחון בנקודות לכתב הספורט עמית לוינטל, בתביעה שלו נגד ישראל היום. היום (יום א') הגיעו הצדדים לפשרה במסגרתה יפצה העיתון את לוינטל ב-60 אלף שקלים, מהם 10,000 ישולמו בגין הוצאות ושכר טרחת עו"ד. התביעה המקורית של לוינטל, באמצעות עו"ד איתי רימון, שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, עמדה על 257 אלף שקלים. ישראל היום לא הודה כי טעה. 

 

ב-7 בדצמבר 2014, אז הרימו חברי מערכת ישראל היום כוסית לכבוד יום הולדתה של רכזת המערכת שחר כהן. באותו יום התפזרה גם הכנסת, והעורך הראשי של העיתון עמוס רגב, בברכתו לכהן, גם אמר כי "אנחנו כנראה לקראת מלחמה, וננצח בה". כעבור 3 ימים פורסמו הדברים בבלוג של אורי משגב בהארץ.

 

בהמשך פרסם משגב כי כמה מעיתונאי 'ישראל היום' אף זומנו לבדיקת פוליגרף, מה שהוביל בסופו של דבר לפיטוריהם של לוינטל ושל שחר עצמה, בטענה כי הם הדליפו את הדברים. בעקבות כך הגישו שניהם תביעות נפרדות נגד העיתון.

 

הסרטון המפליל. עמוס רגב 

 

לוינטל טען לכל אורך הדרך כי אינו מכיר את משגב ולא העביר לו את המידע על דבריו של עמוס רגב, שאף צולמו והועלו ליוטיוב. בתביעה טען כי "הנתבעים (ישראל היום, א"כ) הפעילו שיטות חקירה לא מידתיות ודרקוניות כדי לגלות מי אחראי להעברה החוצה של מידע שולי... מטרתם היחידה של הנתבעים הייתה ליצור פחד ומורא בקרב עיתונאי העיתון, גם אם התובע נאלץ לשלם על כך בפרנסתו, בשמו הטוב, במוניטין שלו ובעוגמת נפש מרובה שנגרמה לו".

 

פרקליטו של ישראל היום עו"ד ירון אלון, אמר בדיון כי "2 אנשים זומנו לשימוע - שחר כהן והתובע. גב' כהן מוזמנת לשימוע ויש שקט תקשורתי. התובע מוזמן לשימוע, אומרים לו שהמכתב נמסר רק אליו והוא מתבקש לשמור על הוראות ההסכם, לרבות הסודיות, ועדיין הוא דולף שעה קלה אחרי. כל הדברים האלה יצרו איזה שהיא תחושה. הפוליגרף לא שיחק בכלל במגרש של קבלת ההחלטות".

 

על כך ענה פרקליטו של לוינסון, עו"ד רמון: "הטענה ששחר כהן קיבלה זימון ולא פורסם ואצלו זה מייד פורסם, אבל בכתב ההגנה שלהם (של ישראל היום, א"כ), בקשר לתביעה של שחר כהן שגם הגישה תביעה, הם מייחסים לה את הפרסום או שמייחסים לה בפרסום הזה הפרת אמונים. בעצם הפרסום שנטען שהוא של התובע, מיוחס לחשר כהן בהפרת אמונים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אגב, בתביעה הנפרדת שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה, טענה כהן כי הברכה של רגב שצוטטה ב'הארץ', צולמה על ידי אחד מעובדי דסק החוץ של העיתון באמצעות הטלפון הנייד, ונשלחה יום לאחר מכן את הסרטון לכהן בפייסבוק. כהן עצמה הפיצה את הסרטון לכמה חבריה. "רק עם הגעתה של התובעת לביתה עם סיום יום העבודה היא גילתה שהעובד ל' (שמו שמור במערכת, א"כ) שלח לה את הסרטון באמצעות פייסבוק ולאחר שצפתה בו אז, לראשונה, העבירה אותו לאחיה וכן למספר עובדים בעיתון אשר לא נכחו באירוע, כל זאת מתוך שמחה והערכה עמוקה על כך שהעיתון מוקיר ומכבד אותה לרגל יום הולדתה. הא ותו לא".

 

כהן הוסיפה בכתב התביעה כי לא העבירה למשגב את הסרטון בכל דרך שהיא, וכי אין לה הכרות עם האיש, דבר שגם הצהירה עליו בשיחה עם רגב ועם מנהלה הישיר אריאל שמידברג, בה סיפרה להם על השתלשלות הדברים. היא גם פירטה בפניהם את שמות האנשים אליהם העבירה את הסרטון בפייסבוק, ויום לאחר מכן - כשנזכרה כי העבירה את הסרטון גם ללוינטל, היא עדכנה אותם בכך. "מתברר כי עובדה זו עוררה את חשדם של מנהלי הנתבעת", נכתב באותו כתב תביעה של כהן, שדורשת פיצויים בסך של כ-160 אלף שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.