ג'ונתן דרדן
צילום: יח"צ

מייסד PHD הבינ"ל יחל לייעץ ל-Anyclip הישראלית

דרדן אמור לשמש כיועץ אך בעיקר נראה כי החברה בונה על קשריו האישיים, ניסיונו והיכרותו את תחום הפרסום בארה"ב ואירופה כדי למנף את עסקי מוצרי הוידאו הייחודיים שלה לענף הפרסום
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה AnyClip

ג'ונתן דרדן, המייסד של סוכנות הפרסום PHD שנמכרה ב-2003 לענקית הפרסום אומניקום יחל לשמש כיועץ לסטארטאפ הוידיאו הישראלי Anyclip

מטה ההנהלה של AnyClip, שבין משקיעיה נמנים רומן אברמוביץ', קרן JVP ומנכ"ל סוני אמריקה לשעבר מייקל שולהוף פועל מישראל. החברה מחזיקה בנוסף משרדי מכירות וניהול לקוחות בניו יורק ובלונדון ומעסיקה ב-3 המוקדים יחד כ-60 עובדים. דרדן אמור לשמש כיועץ אך בעיקר נראה כי החברה בונה על קשריו האישיים, ניסיונו והיכרותו את תחום הפרסום בארה"ב ואירופה כדי למנף את עסקי החברה שמשווקת את מוצרי הוידאו הייחודיים שלה לענף הפרסום.

בחברה לא מרחיבים על אופי ההעסקה של דרדן אך ניתן להניח שבין הצדדים ישנו מרכיב של תשלום בצורה של מניות שיוענקו לו ו/או תשלום עמלות מבוסס על הקשרים העסקיים שאותם יצליח לרקום עבור החברה הישראלית. לדברי דרדן: "AnyClip מציעה למפרסמים פתרונות ייחודים ויש לה גישה כמעט אינסופית לנכסי תוכן יקרי ערך. אני נרגש להיות חלק מהחברה המיוחדת הזו. 

PHD שבין מייסדיה נמנה דרדן התחילה כמשרד לונדוני קטן על ידי 3 שותפים: פטיסון הורסוול ודרדן (ראשי התיבות P,H,D) ובמרוצת השנים הפכה לאחד המשרדים הגדולים בעולם עם 4,000 עובדים ב-80 משרדים ברחבי העולם. המשרד שנרכש על ידי אומניקום ב-2003 נבחר כמשרד השנה ל-2017 על ידי ADAGE היוקרתי.

גיל בקר, מנכ"ל AnyClip: "ההחלטה של בכיר בתעשייה כמו דרדן לחבור ל-AnyClip  מעידה על הערך הרב שאנו נותנים למשרדי פרסום ולמותגים הגדולים בעולם שרוצים פרסומות וידיאו מותאמות אישית". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אריה 31/01/2017 11:26
    הגב לתגובה זו
    האמת, בחיים לא שמעתי על דרדן הזה אבל עשיתי חיפוש והוא נראה קליבר רציני. מברוק לאניקליפ!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.