עודד לביא
צילום: עמוד הפייסבוק של לביא

סמנכ"ל דיגיטל חדש במקאן: עודד לביא - לשעבר בבאומן

בשנתיים האחרונות עבד לביא במספר סטארטאפים בתפקיד ששילב קריאייטיב, חווית משתמש, מוצר ואסטרטגיה, וכן משמש במקביל כמנטור לסטארטאפים באקסלרטורים באירופה ובישראל
משה בנימין | (11)

משרד הפרסום מקאן תל אביב מצרף לשורותיו רכש חדש במחלקת הדיגיטל. עודד לביא, לשעבר מנהל הקריאייטיב דיגיטל בבאומן בר ריבנאי מצטרף למשרד בתפקיד סמנכ"ל דיגיטל, תחת ניהולו של מאור חן מנכ"ל מקאן דיגיטל. 

לביא החל את דרכו במסלול הדיגיטלי לפני כעשור, אז שימש ככותב ומנהל תוכן ב-Rest. לאחר מכן, עבר לעולם הפרסום ועסק במגוון תפקידים, החל מקופירייטינג וניהול קריאייטיב בגליקמן, דרך ניהול פרויקטים טכנלוגיים בחברת טק-מרקטינג, ובתפקידו האחרון ניהל את הקריאייטיב דיגיטל בבאומן.

בשנתיים האחרונות עבד לביא במספר סטארטאפים בתפקיד ששילב קריאייטיב, חווית משתמש, מוצר ואסטרטגיה, וכן משמש במקביל כמנטור לסטארטאפים באקסלרטורים באירופה ובישראל.

לדברי מאור חן מנכ"ל מקאן דיגיטל: "במסגרת הצעת הערך החדשה שפיתחנו בשנה האחרונה, הבנו שחלק גדול מלקוחותינו מחפשים שותף עמוק שייקח חלק בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, פיתוח וניהול הנכסים הדיגיטליים, ובניית תוכניות תקשורתיות מבוססות דאטה ותוכן. עודד מגיע עם המון ניסיון ושילוב נדיר בין תוכן קריאייטיב וטכנולוגיה, ואין לי ספק שיתרום רבות להצעה הזו. מאחל לו המון הצלחה".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    בחירה אש! (ל"ת)
    אוה 10/01/2017 20:06
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רמבו 09/01/2017 19:51
    הגב לתגובה זו
    עוד מנהל לאוסף במקאן. חבל שלא נשאר את מי לנהל
  • 9.
    ערן 09/01/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    אתה סופר מוכשר. שיהיה המון בהצלחה.
  • 8.
    עוד מנהל קמפיינים? (ל"ת)
    nurit 09/01/2017 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קליאופטרה דה פות 09/01/2017 12:48
    הגב לתגובה זו
    הוא אז היה צעיר אני אז הייתי אישה.
  • 6.
    מעין 09/01/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
    אוהב המון... תמות
  • 5.
    קולגה 09/01/2017 11:27
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים הכי מוכשרים בוואקום של ביצת הפרסום כאן שמשלב ידע בטכנולוגיה ובפרסום ויותר מהכל באנושיות ובחברות נפלאה - מקאן לא יודעים עדיין מה נפל עליהם , כולי תקווה שלא ייבלע בכוחות האופל של יוניברסל
  • 4.
    אלי קופטר 09/01/2017 10:57
    הגב לתגובה זו
    יודע לדבר יפה ומכיר את כל הבאזוורדז
  • 3.
    מפ 09/01/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    בן-אדם שתמיד מתקשר בגובה העיניים, בלי פוזה, רעש וצלצולים - העובדים והלקוחות במקאן זכו!
  • 2.
    מקצוען אמיתי, בהצלחה! (ל"ת)
    רוי 09/01/2017 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד לקחתם את סוניה מהכספים (ל"ת)
    דנה 09/01/2017 10:06
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.