רכבת ישראל
צילום: חברת נתיבי ישראל
פרסום ראשון

לגדולים בלבד? הרכבת במכרז פרסום עם תנאי סף קשוחים

עפ"י תנאיו, המכרז מוגבל למשרדים הגדולים ביותר כאשר הרכבת דורשת 5 שנות ניסיון כמשרד פרסום, מחזור של לפחות 100 מיליון ש' לפי מחירי יפעת, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון, ועוד
משה בנימין | (1)

שנתיים וחצי לאחר סיום ההתקשרות עם ראובני פרידן - משרד הפרסום האחרון שזכה בתקציב הפרסום של רכבת ישראל במכרז - הרכבת יוצאת רשמית למכרז חדש על תקציב הפרסום שלה. פרסום המכרז יוצא בסמיכות למינויו של שחר איילון, לשעבר סגן מפכ"ל משטרת ישראל ומפקד מחוז תל אביב לתפקיד מנכ"ל הרכבת. 

עם סיום ההתקשרות לפני תום החוזה בין ראובני פרידן לרכבת, הועבר הטיפול בפעילות הפרסום שלה לידי משרד הפרסום פיגמנט, שהיה אחראי לצד ראובני פרידן על חלק ה-BTL של הקמפיין. על רכש המדיה הופקדה לשכת הפרסום הממשלתית ובשנה החרונה אף ביקשה הרכבת לרכוש את המדיה באופן עצמאי כשהיא נעזרת בשירותיה של חברה 'בקרה' העצמאית, בבעלותה של גלית ליבר

תקופת ההתקשרות עם הזוכה במכרז הנוכחי תהיה לשנה, עם אופציה להארכה מקסימלית ל-24 חודשים בלבד. במסמכי המכרז מציינת הרכבת כי עם פתיחת המעטפות ייבחן נסיון העבר שלה, במידה וקיים, עם המשרדים המתמודדים. סעיף זה מגיע על רקע היסטוריה רצופת משברים של הרכבת עם ספקי הפרסום שלה, כולל סערות תקשורתיות בזמן מכרזים. עוד מציינת רכבת ישראל כי היא שומרת לעצמה את הזכות לפסול את השתתפותו של משרד פרסום על רקע זה, לאחר שימוע שייערך למשרד שבו יוכל לשטוח את טענותיו בפני ועדת המכרזים.

בין תנאי הסף שמחייבת הרכבת: ניסיון של 5 שנים כמשרד פרסום בעל היבטים אסטרטגיים וקריאייטיביים, מחזור של לפחות 100 מיליון שקל על פי מחירי יפעת בקרת פרסום ב-2015, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון שקלים לפי מחירי יפעת ותקציב דיגיטל של לפחות 10 מיליון שקלים, גם כן לפי מחירי יפעת. כמו כן נדרש היקף עבודה של לפחות 2 מיליון שקל במצטבר בגוגל ופייסבוק ב-2015. הרכבת תבחן את ההצעות השונות לפי חלוקת ניקוד שווה של 50% להצעת המחיר ו-50% להצעת האיכות. מועד ההגשה האחרון להתמודדות במכרז נקבע ל-23 בינואר 2017. 

לעשירייה הראשונה בלבד

בדיקת דירוג יפעת לסיכום שנת 2015 מעלה כי המשרדים שיוכלו להתמודד במכרז, לפחות על פי התנאי של היקף המחזור, הם משרדי העשירייה הראשונה בלבד. ליאו ברנט שחותם את העשירייה הראשונה ב-2015 סגר את השנה עם מחזור של 111 מיליון שקלים. מעליו בדירוג ניצב ברוקנר יער לוי עם 123 מיליון שקלים, ובהמשך הדירוג: גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן, גיתם BBDO, יהושע TBWA, באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי ומבקום הראשון מקאן תל אביב.

משרדי העשירייה השנייה שמתחילים עם דרורי ארועטי ברמן במקום ה-11, בהיקף מחזור שנתי של 94.2 מיליון שקלים לא יוכלו לגשת למכרז. כמו גם LEAD, ענבר מרחב, אברהם, JWT, לעומק התודעה ועוד.

לפחות על פי יפעת בקרת פרסום, נראה כי הדרישה של הרכבת למחזורי פעילות גבוהים ולקוח שעומד על 45 מיליון שקלים, מיישרת קו עם היקפי הפרסום הגבוהים שלה בשנה החולפת. בשנת 2016 עמד התקציב על כ-38 מיליון שקלים במחיר מחירון של יפעת המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים. על פניו מדובר בתקציב שכל משרד פרסום ירצה לצרף לשורותיו, מה גם שמכיוון ומדובר בגוף ללא מתחרה, החשש לתקציבים מתנגשים בקרב משרדי הפרסום הגדולים מנוטרל לחלוטין.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נראה שמנסים להוציא את מנצ' מהתמונה (ל"ת)
    מריח כמו מכרז מכור 13/12/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.