אושר לקריאה שנייה ושלישית: הרשות ה-2 תוכל לאשר פיצול תדרים לתחנות האזוריות
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (יום ב') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ נאוה בוקר וחברי כנסת נוספים לתקן את חוק הרשות השנייה על מנת לאפשר פיצול שידורים של בעל זיכיון לשידורי רדיו. לפי ההצעה שאושרה, מועצת הרשות תוכל לאשר לבעל זיכיון ברדיו האזורי לשדר תכנים שונים בתנאי ששר התקשורת הקצה לו תדרים לשם כך, בחלק משעות היום, בהתאם לכללים שתקבע.
המועצה תהיה רשאית לאשר פיצול אם מצאה שיש צורך בתוכן נוסף, וזאת לאחר שתמפה את הצרכים המיוחדים של אוכלוסיות שונות ברחבי הארץ. ככל שיינתן אישור כזה השידורים יהיו בהתאם לכללים שתקבע המועצה, שייכנסו לתוקף תוך כשנה מיום פרסום החוק. עוד נקבע כי אישור לפיצול שידורים יינתן רק לאחר ששר התקשורת יאפשר הקצאת תדרים נוספת לבעל הזיכיון. כמו כן נקבע כי הפיצול יתאפשר לתוכן שידורים נוסף אחד בלבד.
עוד נקבעו הוראות מעבר שיחולו על בעלי זיכיון שכבר קיבלו מהמועצה אישור לפיצול שידורים – אותם בעלי זיכיון יוכלו להמשיך את השידורים המפוצלים עד לקבלת אישור מעודכן מהמועצה בהתאם לכללים החדשים שנקבעו כאמור. מדובר על 3 תחנות שמשדרות בתדרים מפוצלים: רדיו חיפה (ורדיו חם אש), לב המדינה (פירוויה רדיו שמשדרת ברוסית), ורדיו דרום (המשדר בתדר לאזור אשקלון ולזור באר שבע).
נציג המשמר החברתי, חובב ינאי, טען כי נוסח ההצעה לא שונה מהצעת החוק הפרטית של ח"כ בוקר, כאשר בג"צ שלח את המחוקקים להסדיר את הנושא והצעת החוק מכשירה בדיעבד את הבעיות שהתגלו. הוא הוסיף כי צריך לשקול לקיים מכרזים חדשים על התדרים המפוצלים כדי לאפשר לגורמים חדשים להיכנס לתחום, במקום לאפשר פיצולים.
היו"ר כבל התייחס לדברים ואמר כי במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה בוועדה, היא עברה שינוי משמעותי והעובדה היא שכל ההתנגדויות לה הוסרו. "זאת לא הצעת חוק מושלמת, אבל כל הגורמים נרתמו להביא את ההצעה הנכונה והטובה ביותר האפשרית", אמר.
- 1.רודף צדק 03/05/2016 11:51הגב לתגובה זוחברי הכנסת העלובים, הנמצאים בכיסיהם של הפיראטים המנהלים את תחנות הרדיו האיזוריות שוב מכשירים את השרץ בכדי לרצות את אדוניהם. כולנו זוכרים איך במכרזים לקבלת רשיון לתחנת רדיו איזורי זכו כל הפיראטים ששידרו בתחנות הרדיו ( וגם הטלוויזיה ) שלהם במשך שנים ללא רשיון וציפצפו על החוק. בהמשך, המשיכו הפיראטים במנהגיהם ( כי מה אתם יכולים כבר לצפות ממי שהיה פיראט). הם "בכו" שלא קולטים אותם טוב וביקשו לקבל עוד תדרי שידור לתחנה. כשהמחוקק הישראלי שיחק לידיהם ונתן להם תדרים נוספים, הם נטלו את התדרים הללו ופתחו בהם תחנות רדיו איזורי חדשות! תחנות אלו משדרות תכנים אחרים והם בעצם תחנות רדיו איזוריות חדשות - ללא רשיון!!! עכשיו כשמישהו עלה על הטריק, הם רצו שוב לחברי הכנסת המכורים להם ודרשו להכשיר גם את השרץ הזה. ומה אתם חושבים שקרה? נכון, ניחשתם! הנמושות המכורות ( אלו ששאמורים לייצג אתכם בכנסת) חוקקו במהירות הבזק חוק המתיר לפיאטים לאחוז בשלל השוד. ככה מתנהלים עניינים בישראל...
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
