בעקבות מות הפעוטות: קמפיינים תקשורתיים להורים - "אל תשכחו ילדיכם במכונית"
אחרי 2 מקרים בתוך יממה - ושלושה בשבועות האחרונים של פעוטות שנשכחים במכונית ומוצאים את מותם, יזמה התחנה האזורית רדיו תשעים תשדיר שירות לציבור שקורא ומזכיר להורים לא לשכוח ילדיהם במכונית.
התשדיר קורא להורים ולנהגים להוציא את הילדים מהרכב למקום בטוח ומוגן ולבדוק שוב לפני נעילת הרכב שהילדים לא נשכחו בפנים. התשדיר עלה לאוויר אתמול (יום ג') וישודר לאורך שעות היום ובעיקר בשעות הבוקר ב-FM90. מנכל התחנה אהרון אורגד פנה גם למנהלי תחנות אזוריות נוספות לעשות כך.
אורגד מסר לאייס כי הכוונה בתשדיר זה היא "לתת להם תזכורת בזמן אמיתי בדבר הכל כך חשוב הזה".
ובאותו עניין גם ענני תקשורת החליטה לפעול בנושא ולעלות קמפיין טלוויזיוני בכל ערוצי החברה בהובלת והפקת ערוץ הבריאות, שיקרא להורים לשים לב לילדיהם. גם אפליקציית החברה Codi תשודרג ותאפשר שליחת תזכורת להורים לוודא מה שלום ילדיהם בכל רגע נתון.
'ענני' תצלם כבר בימים הקרובים את הקמפיין ההסברתי בהשתתפות מנחי ערוציה, שייתן לצופים טיפים הכרחיים למניעת שכחת הילדים. הקמפיין ישודר בערוץ הטיולים, ערוץ החיים הטובים, ערוץ האוכל, ערוצי הילדים והצעירים MTV, ניקלודיאון, ניק ג'וניור, HOT comedy central, וכמו כן בערוץ הלייף-סטייל ברוסית 'סטיל' והערוץ הייעודי בערבית 'הלא TV'. במקביל תפנה 'ענני תקשורת' לתחנות הרדיו האזורי במטרה להטמיע מסרי קול במהלך השידורים, כך שיאותתו לאפליקציה לשלוח מסרים רלוונטיים בזמן נהיגה.
מנכ"ל ערוצי הלייף סטייל ב'ענני תקשורת', שרון למברגר, אמר כי "תפקידה של התקשורת היא להגיע לכלל הבתים בישראל. 'ענני תקשורת' שמה לעצמה מטרה לרענן, להסביר ולעורר המודעות לבלימת התופעה הטרגית".
ברשת ב': דיון מיוחד
ברשת ב' החליטו לקיים משדר מיוחד על מנת להבין את התופעה ובעיקר לקבל כלים בכדי להימנע מהטרגדיה הבאה. במשדר יתארחו מנכ"ל מד"א אלי בין שידבר על מה צריך לעשות בזמן אמת כאשר נמצאים באירוע של שכחת ילד מבחינה רפואית.
מנכ"ל המועצה לשלום הילד, יצחק קדמון ידבר על התופעה הקשה הנוגעת לילדים חסרי ישע, ואילו מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ' ידבר על אמצעים טכנולוגיים חדישים שיסייעו להורים להגביר ערנותם. גם יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שמגישה בימים אלו הצעת חוק שתגדיר שכחת ילד ברכב כתאונת דרכים, תיקח חלק בדיון. במשדר יתארחו הורים מכל רחבי הארץ שיציעו דרכי פעולה בכדי למנוע את האסון הבא.
מנהל קול ישראל ד"ר מיכאל מירו, מסר כי "אנו עדים לתופעה קשה ומדאיגה ואנו בקול ישראל כרדיו ציבורי מוכוונים לטיפול בנושאים חברתיים וכעת אנו נדרשים לטפל בסוגיה הקשה הזו, מטרת המשדר שלנו להפנות את תשומת הלב של כל אחד מאיתנו אל היקר מכל, הילדים שלנו".
חוטובלי פנתה לקול ישראל וגל"צ
בתוך כך, סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי פנתה היום (יום ד') למנהל קול ישראל מירו ולירון דקל, מפקד גל"צ, בבקשה להירתם לקמפיין הסברתי. בפניה למירו ודקל ביקשה להנחות את הקריינים והמגישים בין 7:00 ל-9:00 בבוקר, השעות בהן הורים מביאים את ילדיהם למסגרות השונות, להזכיר לציבור את חשיבות בדיקת הרכב בסיום הנסיעה.
חוטובלי אמרה כי "לאמצעי התקשורת יש יכולת עצומה להעלות למודעות ציבורית את הנושא והרדיו הינו הכלי היעיל ביותר במקרים אילו". דקל הוסיף: "גל"צ וגלגלצ נרתמו באופן מיידי להעלאת רמת המודעות הציבורית בעניין הכואב הזה. כתחנת שידור ציבורית אנו רואים בכך חלק מתפקידנו".
ואילו רדיו אקו 99 FM החלה לקרוא למאזיניה לשים לב לילדיהם במכונית. בין היתר ברצועת 'אקו דרייב' העוסקת בנושאי נהיגה ירוקה, משודרת מדי יום בין 17:00 ל-20:00 - שעות הפקקים בדרך הביתה - קריאה של השדרנים לגלות עירנות ותשומת לב לנעשה ברכב בזמן הנסיעה ואחריה, על מנת שלא ישנה אסון נוסף, כפי אלה שקרו לאחרונה. בנוסף, מוזכר הנושא ברצועות המוזיקה השונות, לאורך יום השידורים.
כמו כן, עמוד הפייסבוק של התחנה נרתם אף הוא למשימה, וטיפים מטעם התחנה ומטעם המאזינים והגולשים מועלים לעמוד, על מנת להעלות את המודעות ואת תשומת הלב של הגולשים.
- 1.גלעד 17/07/2013 11:08הגב לתגובה זורק שזה יעזור
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
