מחוץ לבועת התקשורת: איך מגיב הרחוב לפרשת עמנואל רוזן? "מדינה של סוטים"
אולי יש לנו תחושה בברנז'ה שפרשת עמנואל רוזן סוחפת אחריה את מירב תשומת הלב הציבורית, אבל מסתבר שלא כך הדבר, וחלק מהציבור בכלל לא יודע על מה מדובר.
נחזור טיפה אחרונה: ביום רביעי שעבר פרסמו תא העיתונאיות והדס שטייף פוסט על "איש תקשורת בכיר" שמטריד נשים. יומיים לאחר מכן פרסם אתר 'הארץ' עדויות של כ-10 נשים שטענו כי הוטרדו לכאורה על ידי רוזן. בעקבות כך, יצא רוזן לחופשה מ'חדשות 10', רדיו ללא הפסקה ותכנית ביקורת התקשורת 'תיק תקשורת' בחינוכית 2. המשטרה הודיעה אתמול (יום ב') כי תפתח בבדיקה לגבי אותן עדויות, ותחליט האם לפתוח בחקירה פלילית.
יצאנו אתמול לשוק הכרמל כדי לשמוע מה יש לעוברים והשבים לומר על הפרשה. לא כולם שמעו עליה כאמור, ואלה שכן - חלוקים בדעותיהם. "זה נראה לי ספקולציה", אמר אחד הסוחרים. "הוא בן אדם טוב שלא נראה לי שיעשה את הדברים". "ספקולציות, אסור להכפיש", אמרה קונה. אחרת האשימה אותנו, העיתונאים: "התקשורת עושה בלגנים יותר מדי רציניים בכל מה שקשור לסלבריטאים", ואחר חיזק את דבריה: "רוב המקרים שקורים בעולם, אני מאשים את התקשורת".
לצד "לא מאמינה, הוא לא נראה לי אחד כזה" ו"הייתי בשוק", אמרה לאייס אחת הקונות כי "כולם מתחילים להיות סוטים במדינה הזאת, אין דבר בלי אש", ואחרת הוסיפה: "כולם ידעו והסתירו, זו בושה". צפו בכתבה.
- 4.שמולק השמנמן 30/04/2013 18:45הגב לתגובה זואדם הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת
- 3.טל 30/04/2013 15:26הגב לתגובה זואנשי תקשרת שידעו לא דיברו גועל נפש
- 2.בקיצור, אתם בתקשורת חיים בבועה (ל"ת)30/04/2013 12:19הגב לתגובה זו
- 1.גברים שובניסטים (ל"ת)דנה 30/04/2013 11:08הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.