DELETE
צילום: צילום: אייס TV
TV

מחוץ לבועת התקשורת: איך מגיב הרחוב לפרשת עמנואל רוזן? "מדינה של סוטים"

הציבור פחות מוטרד מהפרשה שמטלטלת את הברנז'ה. יצאנו לשוק הכרמל כדי לשמוע מה יש לציבור לומר, והוא הרבה יותר רגוע. צפו בכתבת הווידאו
סיגל נפתלי | (4)

אולי יש לנו תחושה בברנז'ה שפרשת עמנואל רוזן סוחפת אחריה את מירב תשומת הלב הציבורית, אבל מסתבר שלא כך הדבר, וחלק מהציבור בכלל לא יודע על מה מדובר.

נחזור טיפה אחרונה: ביום רביעי שעבר פרסמו תא העיתונאיות והדס שטייף פוסט על "איש תקשורת בכיר" שמטריד נשים. יומיים לאחר מכן פרסם אתר 'הארץ' עדויות של כ-10 נשים שטענו כי הוטרדו לכאורה על ידי רוזן. בעקבות כך, יצא רוזן לחופשה מ'חדשות 10', רדיו ללא הפסקה ותכנית ביקורת התקשורת 'תיק תקשורת' בחינוכית 2. המשטרה הודיעה אתמול (יום ב') כי תפתח בבדיקה לגבי אותן עדויות, ותחליט האם לפתוח בחקירה פלילית.

יצאנו אתמול לשוק הכרמל כדי לשמוע מה יש לעוברים והשבים לומר על הפרשה. לא כולם שמעו עליה כאמור, ואלה שכן - חלוקים בדעותיהם. "זה נראה לי ספקולציה", אמר אחד הסוחרים. "הוא בן אדם טוב שלא נראה לי שיעשה את הדברים". "ספקולציות, אסור להכפיש", אמרה קונה. אחרת האשימה אותנו, העיתונאים: "התקשורת עושה בלגנים יותר מדי רציניים בכל מה שקשור לסלבריטאים", ואחר חיזק את דבריה: "רוב המקרים שקורים בעולם, אני מאשים את התקשורת".

לצד "לא מאמינה, הוא לא נראה לי אחד כזה" ו"הייתי בשוק", אמרה לאייס אחת הקונות כי "כולם מתחילים להיות סוטים במדינה הזאת, אין דבר בלי אש", ואחרת הוסיפה: "כולם ידעו והסתירו, זו בושה". צפו בכתבה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שמולק השמנמן 30/04/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
    אדם הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת
  • 3.
    טל 30/04/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    אנשי תקשרת שידעו לא דיברו גועל נפש
  • 2.
    בקיצור, אתם בתקשורת חיים בבועה (ל"ת)
    30/04/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גברים שובניסטים (ל"ת)
    דנה 30/04/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.