נבחרת הנשים של ספרד
צילום: טוויטר פיפא רשמי

כמה כסף קיבלה אלופת העולם בכדורגל נשים?

נבחרת ספרד זכתה בתואר לראשונה בהיסטוריה והכניסה לקופה 7.8 מיליון ליש"ט. כמה קיבלה כל שחקנית בנבחרת?
מיכאל וייסרמן | (1)

אליפות העולם בכדורגל הנשים הסתיים היום (ראשון) עם זכייה היסטורית של נבחרת ספרד שניצחה בגמר את נבחרת אנגליה בתוצאה  0:1. אולגה כרמונה כבשה את השער היחיד במשחק ושלחה את הנבחרת לחגיגות גדולות.

זכייה ראשונה בהיסטוריה. נבחרת ספרד (צילום: טוויטר פיפא)

מעבר להיסטוריה בדמות הזכייה הראשונה של הנבחרת הספרדית אז מונדיאל הנשים בניו זילנד ייזכר גם בשל הפרסים הכספיים הגבוהים שזוכות הנבחרות וזה כחלק מהמהפכה של פיפ"א לנסות ולקרב את כספי הפרסים בכדורגל נשים לכדורגל גברים.

הפרסים התחילו עם עלייה לשלב הבתים אז כל נבחרת זכתה 1.2 מיליון ליש"ט, עלייה לשמינית הגמר מעניקה זכייה של 1.46 מיליון ליש"ט, עלייה לרבע הגמר מעניקה תשלום של 1.7 מיליון ליש"ט. המקום הרביעי מעניק 1.9 מיליון ליש"ט, המקום השלישי 2.04 מיליון ליש"ט ואילו הסגנית זוכה 2.36 מיליון ליש"ט. נבחרת ספרד זכתה ב- 3.35 מיליון ליש"ט. מדובר גם בפרסים אישיים כאשר כל שחקנית מנבחרת ספרד קיבלה מענק של 211 אלף ליש"ט ואילו כל שחקנית של נבחרת אנגליה קיבלה מענק של 152.6 אלף ליש"ט.

מדובר בסכום משמעותי יותר מאשר במונדיאלים קודמים לנשים.

לפני ארבע שנים, סך כל הפרסים עמד על 23.5 מיליון ליש"ט. השינוי הגיע לפני מספר חודשיים לאחר ששחקניות מ-25 נבחרות כדורגל נשים לאומיות, דרשו מפיפ"א תנאים דומים בכל הנוגע לחלוקת לכספי הפרסים במונדיאל הנשים 2023, בהשוואה לטורניר הגברים. על פי המכתב, השחקניות דורשות לפחות 30% מכספי פרסי גביע העולם לנשים, "כדי שהספורט שלנו ימשיך להתפתח מבחינה מקצועית". לשחקניות רבות לא היה הסכם עם ההתאחדויות שלהן - להן פיפ"א משלמת כספי פרסים - לקבל אחוזים מהכסף שהנבחרת מקבלת.

בפיפ"א הביעו נכונות למהלך וציינו: "האצת הצמיחה וההתפתחות של כדורגל הנשים על המגרש ומחוצה לו היא בעדיפות עליונה עבורנו. לשם כך, פיפ"א משקיעה זמן ומשאבים רבים בתחומים הבאים: רפורמה בתחרויות; שיפור הערך המסחרי של המשחק; מודרניזציה של תוכניות פיתוח נשים וכן הגברת המקצועיות של כדורגל הנשים, על המגרש ומחוצה לו". סכומי המענקים במונדיאל הגברים בקטאר עמד על 440 מיליון דולר.  עוד לפני המונדיאל הוגש דו"ח של פיפ"א שהעריך כי מונדיאל הנשים 2023 עשוי להניב כ-526 מיליון דולר הכנסות במכירת כרטיסים, זכויות שידור וחסויות. חלק נכבד מזה, דורשות הכדורגלניות, צריך להגיע אליהן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איפה הכסף הזה? בישראל אין כסף לחלב מקרטון (ל"ת)
    שמעון מימון 21/08/2023 08:11
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

אנדי רם
צילום: יחצ

הפך לאיש עסקים: כמה שווה הטניסאי אנדי רם?

אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה של ישראל נכנס במהרה גם לעולם העסקים. יזמות בתחום ההייטק, הרצאות וגלידריה בקריית אונו. בכמה נמכרה המחבט מווימבלדון, כמה הרוויח בעולם הטניס וכמה בעולם העסקים?
 
מיכאל וייסרמן |
ענף הטניס הוא מענפי הספורט הפופולאריים בעולם. בישראל, רק יחידי סגולה הצליחו להתברג לטורנירים הגדולים. אנדי רם עשה זאת עם יוני ארליך בטורניר הזוגות. רבים ניסו ללכת בעקבותיו. רם, 43, כבר הפך לאחד הספורטאים המוכרים בישראל. אבל מעבר לתחום הספורט, הוא גם איש עסקים מצליח, בעיקר בתחום ההייטק, אבל גם בתחום המסעדנות. אז כמה כסף עשה אנדי רם בקריירה וכמה הוא מצליח מחוץ למגרש? גם איש עסקים. רם (צילום: יחצ) רם וארליך זכו במספר רב של תארים ביחד. התואר המשמעותי הראשון של רם היה בזוגות מעורבים כאשר זכה ב-2006 באליפות וימבלדון עם שותפתו הרוסייה, ורה זבונרבה והיה הישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם בבוגרים. שנה לאחר מכן זכה רם גם ברולאן גארוס והפעם עם הצרפתייה נטליה דשי. חודשיים לאחר הזכייה החלו רם וארליך לצבור זכיות בטורנירים בינלאומיים ואף הגיעו לחצי גמר טורניר מונטריאול וגם זכו בטורניר סינסנטי. השיא הגיע בחודש ינואר 2008, אז זכה הצמד הישראלי באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם לאחר הזכייה המשיכו השניים להרשים בעולם, אבל בהמשך ארליך נפצע ורם המשיך את הקריירה עם שותפים אחרים שהשתנו לאורך השנים. ב-2009 חזר ארליך למגרשים והשניים הובילו את ישראל לאחת הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של הטניס - כאשר ניצחו את נבחרת רוסיה בחצי גמר גביע הדיוויס. ב-30 לאפריל 2014 הודיע רם על פרישה. במשך השנים, על פי בדיקה של "ביזספורט", זכה הטניסאי בסכום של כ-10 מיליון שקל משלל תחרויות. כבר במהלך הקריירה הבין רם כי עתידו גם בעולם העסקים. למרות כסף רב שצבר בטניס רם חשב מחוץ לקופסא. זה התחיל כבר ב-2007, כאשר רגע לאחר הזכייה בזוגות בווימבלדון נמכר המחבט שלו במכירה פומבית בסכום של 5,000 דולר. רגע לפני אולימפיאדת בייג'ין 2008 זכו הצמד, רם וארליך, באימוץ מטעם "מנורה מבטחים" בחוזה שהיקפו היה למעלה מ-100 אלף דולר לשנה. בשנת 2014 הגיע המפנה הגדול ולאחר פרישה מעולם הטניס לאחר 17 שנים כטניסאי מקצוען פנה רם ליזמות ויחד עם שני שותפים הקימו את חברת הסטארט אפ "PULSE-PLAY", שהתמקדה בפיתוח שעונים חכמים לספורטאי כדור מחבט. לפיתוח המוצר תרם הניסיון של רם בשילוב חוקרים מהטכניון בחיפה. דרך השעון החכם ניתן לעקוב אחר תוצאת המשחק ולסנכרן אותה עם אפליקציה, להשוות אותה למשחקים קודמים ועוד. באותה עונה רם הצטרף לטלוויזיה. הוא פרשן את טורניר ווימבלדון בערוץ הספורט וגם הצטרף לתוכניות הרדיו של תל אביב. עבור השידורים קיבל שכר של עשרות אלפי שקלים. לאורך השנים, הסטארטאפ של רם המשיך בהצלחה וב-2016 פנה לגיוס המונים של 75 אלף דולר. הפעילות קיבלה כספים מ-614 תורמים באמצעות אתר אינדיגו. "המוצר עובד ובשוק, וכל מי שהשתתף בגיוס ההמונים כבר קיבל את השעון. הפיתוח הטכנולוגי היה באוקראינה, הייצור בסין וכרגע אנחנו לפני תחילת ייצור המוני של שעונים. אנחנו שואפים להעביר את הפיתוח ואת הייצור לישראל, פנינו למדען הראשי ונראה איך זה יתפתח", אמר רם. חמש שנים מאוחר יותר הצטרף כפרזנטור של קבוצת MORAZ צמחי מרפא. רם עמד בראש הקמפיין בהשקעה של מאות אלפי שקלים. בשנת 2021 נכנס רם גם לעולם עסקי הגלידה. בחודש נובמבר פתח רם ביחד שני שותפיו, עופר פדידה וגלעד סמובסקי, סניף של גלידת "פינולי" בקריית אונו. בסניף הושקעו יותר ממיליון שקל והסניף השתרע על פני 75 מטר. במשך השנים, לאחר הפרישה, נכנס הטניסאי גם לעולם ההרצאות וגם שם, על פי ההערכות, הרוויח עשרות אלפי שקלים. ההערכה כי הונו של רם מוערך בעשרות מיליוני שקלים בודדים. זה אמנם הרבה פחות מאייל ברקוביץ', ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו וכנראה שגם מפיני גרשון, ועדיין - רם הצליח לייצר הכנסות נאות על המגרש ומחוצה לו.