כמה כסף יש למיץ' גולדהאר? המספרים של בעלי מכבי תל אביב נחשפים
מכבי תל אביב הוא לבטח המועדון הישראלי העשיר ביותר בכדורגל הישראלי וזאת הרבה בזכותו של הבעלים מיץ' גולדהאר. גולדהאר, 62, נכנס לטבלת 25 האנשים העשירים בטבלת האנשים העשירים בארצו. הונו המוערך של גולדהאר עומד על 3.1 מיליארד דולר כאשר מי שמדורג במקום הראשון הוא של יזם הקריפטו צ'נגפנג זהאו - הונו מוערך בכ-65 מיליארד דולר. אגב, ב-2017 הוערך הונו של גולדהאר ב-2.3 מיליארד דולר "בלבד".
בשנים האחרונות הפכו עסקיו של גולדהאר למוכרים מאוד בקנדה וגם בישראל בשל השקעתו במכבי תל אביב. בין עסקיו של גולדהאר ישנו "POWER CENTERS" - מרכז קניות שכולל בין היתר גם משרדים. העסק המוכר ביותר שעובד בשיתוף פעולה עם הבעלים הקנדי הוא WALMART - רשת הסופרים האמריקנית המצליחה, שפועלת במדינות רבות בארה"ב וגם בקנדה וגם ביותר מ-23 מדינות מחוץ לארה"ב. הסופרים שלה נמצאים בתוך המתחמים של גולדהאר ומושכים עניין רב.
מי הרוויח יותר בקריירה - זהבי, בניון או ברקוביץ'?
באוגוסט 2009 רכש גולדהאר את מכבי תל אביב מאיש העסקים של אלכס שניידר. בדומה לחברות אחרות בעסקים אז במכבי תל אביב מינה גולדהאר אנשי מקצוע שאחראים על תפעול המועדון. ובכל זאת, הוא משאיר לעצמו את המילה האחרונה. בתקופתו במכבי תל אביב זכתה הקבוצה ב-5 אליפויות, הגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות ופעמיים עברה את שלב הבתים של הליגה האירופית.
- אינטר רוצה את גלוך: עסקה של עד 25 מיליון אירו
- האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בכדורגל יודע גולדהאר לשלב בין ביזנס לפלז'ר ורשם לא מעט עסקאות מרשימות כמו - כמו במקרה של שוער פרדראג ראיקוביץ' שעליו רשם רווח של שני מיליון אירו. בעבר גם החלוץ הצעיר, מוסא קונאטה, נמכר ב-2 מיליון אירו ואילו העסקה הגבוהה ביותר הייתה מכירתו של ערן זהבי לסין תמורת 7.23 מיליון אירו. בקיץ האחרון עשה הבעלים אקזיט עם מכירתו של של אוסקר גלוך לרד בול זלצבורג - תמורת 7 מיליון אירו.
מאז שרכש הקנדי את מכבי תל אביב הוא הצליח להרוויח כ-6 מיליון אירו מהמרה של מכירה מול קנייה בגזרת שחקנים. ההשקעות של גולדהאר, במבחן הפיננסי, קיימות גם במחלקת הנוער של המועדון שם תקציב המחלקה עומד מדי שנה על כ-29 מיליון שקלים. יחד עם זאת, השקעתו של גולדהאר במועדון היא חלק קטן מהשקעותיו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הפך לאיש עסקים: כמה שווה הטניסאי אנדי רם?
ענף הטניס הוא מענפי הספורט הפופולאריים בעולם. בישראל, רק יחידי סגולה הצליחו להתברג לטורנירים הגדולים. אנדי רם עשה זאת עם יוני ארליך בטורניר הזוגות. רבים ניסו ללכת בעקבותיו. רם, 43, כבר הפך לאחד הספורטאים המוכרים בישראל. אבל מעבר לתחום הספורט, הוא גם איש עסקים מצליח, בעיקר בתחום ההייטק, אבל גם בתחום המסעדנות. אז כמה כסף עשה אנדי רם בקריירה וכמה הוא מצליח מחוץ למגרש?
גם איש עסקים. רם (צילום: יחצ)
רם וארליך זכו במספר רב של תארים ביחד. התואר המשמעותי הראשון של רם היה בזוגות מעורבים כאשר זכה ב-2006 באליפות וימבלדון עם שותפתו הרוסייה, ורה זבונרבה והיה הישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם בבוגרים. שנה לאחר מכן זכה רם גם ברולאן גארוס והפעם עם הצרפתייה נטליה דשי. חודשיים לאחר הזכייה החלו רם וארליך לצבור זכיות בטורנירים בינלאומיים ואף הגיעו לחצי גמר טורניר מונטריאול וגם זכו בטורניר סינסנטי. השיא הגיע בחודש ינואר 2008, אז זכה הצמד הישראלי באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם לאחר הזכייה המשיכו השניים להרשים בעולם, אבל בהמשך ארליך נפצע ורם המשיך את הקריירה עם שותפים אחרים שהשתנו לאורך השנים. ב-2009 חזר ארליך למגרשים והשניים הובילו את ישראל לאחת הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של הטניס - כאשר ניצחו את נבחרת רוסיה בחצי גמר גביע הדיוויס.
ב-30 לאפריל 2014 הודיע רם על פרישה. במשך השנים, על פי בדיקה של "ביזספורט", זכה הטניסאי בסכום של כ-10 מיליון שקל משלל תחרויות.
כבר במהלך הקריירה הבין רם כי עתידו גם בעולם העסקים. למרות כסף רב שצבר בטניס רם חשב מחוץ לקופסא. זה התחיל כבר ב-2007, כאשר רגע לאחר הזכייה בזוגות בווימבלדון נמכר המחבט שלו במכירה פומבית בסכום של 5,000 דולר.
רגע לפני אולימפיאדת בייג'ין 2008 זכו הצמד, רם וארליך, באימוץ מטעם "מנורה מבטחים" בחוזה שהיקפו היה למעלה מ-100 אלף דולר לשנה.
בשנת 2014 הגיע המפנה הגדול ולאחר פרישה מעולם הטניס לאחר 17 שנים כטניסאי מקצוען פנה רם ליזמות ויחד עם שני שותפים הקימו את חברת הסטארט אפ "PULSE-PLAY", שהתמקדה בפיתוח שעונים חכמים לספורטאי כדור מחבט. לפיתוח המוצר תרם הניסיון של רם בשילוב חוקרים מהטכניון בחיפה. דרך השעון החכם ניתן לעקוב אחר תוצאת המשחק ולסנכרן אותה עם אפליקציה, להשוות אותה למשחקים קודמים ועוד.
באותה עונה רם הצטרף לטלוויזיה. הוא פרשן את טורניר ווימבלדון בערוץ הספורט וגם הצטרף לתוכניות הרדיו של תל אביב. עבור השידורים קיבל שכר של עשרות אלפי שקלים. לאורך השנים, הסטארטאפ של רם המשיך בהצלחה וב-2016 פנה לגיוס המונים של 75 אלף דולר. הפעילות קיבלה כספים מ-614 תורמים באמצעות אתר אינדיגו.
"המוצר עובד ובשוק, וכל מי שהשתתף בגיוס ההמונים כבר קיבל את השעון. הפיתוח הטכנולוגי היה באוקראינה, הייצור בסין וכרגע אנחנו לפני תחילת ייצור המוני של שעונים. אנחנו שואפים להעביר את הפיתוח ואת הייצור לישראל, פנינו למדען הראשי ונראה איך זה יתפתח", אמר רם.
חמש שנים מאוחר יותר הצטרף כפרזנטור של קבוצת MORAZ צמחי מרפא. רם עמד בראש הקמפיין בהשקעה של מאות אלפי שקלים.
בשנת 2021 נכנס רם גם לעולם עסקי הגלידה. בחודש נובמבר פתח רם ביחד שני שותפיו, עופר פדידה וגלעד סמובסקי, סניף של גלידת "פינולי" בקריית אונו. בסניף הושקעו יותר ממיליון שקל והסניף השתרע על פני 75 מטר.
במשך השנים, לאחר הפרישה, נכנס הטניסאי גם לעולם ההרצאות וגם שם, על פי ההערכות, הרוויח עשרות אלפי שקלים. ההערכה כי הונו של רם מוערך בעשרות מיליוני שקלים בודדים. זה אמנם הרבה פחות מאייל ברקוביץ', ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו וכנראה שגם מפיני גרשון, ועדיין - רם הצליח לייצר הכנסות נאות על המגרש ומחוצה לו.
