Viz.ai הישראלית גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר
חברת Viz.ai, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי מחלות ותיאום טיפול רפואי, מודיעה על השלמת סבב גיוס D בהיקף של 100 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 1.2 מיליארד דולר. הפלטפורמה של החברה כבר משמשת יותר מאלף בתי חולים ברחבי העולם וסייעה למיליוני מטופלים. הפלטפורמה של Viz.ai תומכת בזיהוי אוטומטי של מקרי שבץ, דימומים מוחיים, תסחיפי ריאה, קרעים באבי העורקים ומפרצות מוחיות, ומפענחת סריקה של חולה כל 32 שניות בממוצע.
סבב הגיוס הובל בידי קרנות ההון סיכון המובילות Tiger Global ו-Insight Partners, לצד כמה מהמשקיעים הקודמים בחברה, בהם: Scale Ventures, Kleiner Perkins, Threshold, Google Ventures, Sozo Ventures, CRV ו-Susa. כספי ההשקעה ישמשו את החברה כדי לתמוך בצמיחה המהירה והגדלת מספר הלקוחות ברחבי העולם כמו גם הרחבת ההיצע של פלטפורמת Viz, לאיתור וטיפול במחלות נוספות.
אבחון מהיר ואיכותי – מציל חיים ומייעל את פעילות מערכות הבריאות
"Viz.ai מחויבת לעזור למטופלים לקבל גישה טובה, מהירה ושוויונית יותר לטיפולים מצילי חיים", אמר דר' דוד גולן, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות ב Viz.ai. "אנחנו נמשיך להשקיע בפיתוח הטכנולוגיה המתקדמת ביותר האפשרית במטרה להפוך את תהליך זיהוי המחלות לאוטומטי, באופן שמשפר את מהירות ואיכות האבחון ובכך משפר את פעילותה של כלל המערכת הרפואית. באמצעות הפלטפורמה שלנו, שמבוססת על בינה רפואית, יותר ויותר מטופלים מקבלים אבחון מדויק ומהיר יותר, מה שמשפר גם את אופן הטיפול בהם וכתוצאה מכך את מצבם הרפואי, לצד ייעול משמעותי באפקטיביות הפיננסית של מערכות הבריאות שהטמיעו את טכנולוגיה".
כיום, הפלטפורמה מותקנת במרכזים רפואיים מובילים, בהם רשת בתי החולים הגדולה בארה״ב (HCA), בית החולים הר סיני בניו יורק, וUPMC. החברה מעסיקה 350 עובדים בתחומי המחקר והפיתוח, קליניקה, ניהול מוצר, שיווק ומכירות, מתוכם 150 במרכז הפיתוח בישראל. בשנה הקרובה מתכוונת החברה לגייס כ-200 עובדים חדשים, מחציתם למרכז הפיתוח של החברה בארץ. ״ההון האנושי הישראלי הוא חסר תחרות בכל הנוגע לפיתוח תוכנה ובינה מלאכותית. למרות התחרות הקשה על טלנט אנחנו מצליחים לעמוד ביעדי הגיוס האגרסיביים שלנו וממשיכים לבנות פה בישראל את הצוות שבונה את המהפכה הרפואית הבאה״ אמר גולן. ״בשוק תחרותי כזה, עובדים מחפשים לא רק תנאים, אלא גם עבודה עם משמעות, ובViz.ai כל עובד ועובדת יכולים לראות קשר ישיר בין עבודתם היום-יומית ובין תרומה מיידית לחייהם של חולים ברחבי העולם״
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דורגה בין 25 החברה הטכנולוגיות הצומחות במהירות הרבה ביותר של פורבס, וכן דורגה שלוש פעמים ברשימה היוקרתית AI 50.
- 2.תומר מ 07/04/2022 17:06הגב לתגובה זוהמוח היהודי הפך ל- AI כל הכבוד
- 1.מתי הנפקה? (ל"ת)אני רק שאלה 07/04/2022 15:32הגב לתגובה זו

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.