לוסיד רכב חשמלי
צילום: Lucid Motors- אתר החברה
דוחות

לוסיד פספסה את הצפי וחתכה את תחזית הייצור; המניה נופלת 12% בטרום

יצרנית הרכב החשמלי דיווחה ברבעון הרביעי על הפסד של 0.64 ד' למניה על הכנסות של 26.4 מ' בעוד השוק ציפה ל-0.26 ד' ו-36.7 מ', בהתאמה. תחזית ייצור הרכבים לשנה שונמכה מ-20 אלף ל-12-14 אלף. צבר ההזמנות חצה את ה-25 א' בעוד שיוצרו עד כה רק 400 רכבים. מתקן חדש יפתח בסעודיה
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה לוסיד רכב חשמלי

יצרנית הרכבים החשמליים  LUCID GROUP (LCID) נופלת במסחר המוקדם בוול סטריט אחרי שפספסה את צפי האנליסטים לדוחות הרבעון הרביעי של 2021 וכן תחזית היקף הייצור שלה נחתכה.

החברה דיווחה על הפסד של 0.64 דולר למניה על הכנסות של 26.4 מיליון דולר ברבעון בעוד אנליסטים ציפו לנתונים של 0.26 דולר ו-36.7 מיליון דולר, בהתאמה. בלוסיד צופים עתה לייצר השנה 12-14 אלף רכבים - בעוד קודם לכן דיברה על 20 אלף - פער של 6,000 רכבים לפחות. המנכ"ל פטר רולינסון אמר כי "התחזית שלנו משקף את השיבושים החריגים מאד בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה עמם אנו מתמודדים".

בצבר של לוסיד למעלה מ-25 אלף הזמנות שמשקפות מכירות עתידיות של 2.4 מיליארד דולר, בעוד בסוף הרבעון השלישי עמד המספר על 17 אלף. עם זאת החברה יצרה רק 400 רכבים עד אתמול ומסרה רק 300.

כיום החברה מוכרת את דגם ה-Lucid Air היוקרתי במחיר התחלתי של 77,400 דולר ובכוונתה להציג מודל במחיר של 70 אלף דולר שייצא רק בסוף השנה. עוד היא עתידה להשיק השנה דגם ספורט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אין לחברות האלה כולל טסלה, שום יתרון על טויוטה, VW וכו' (ל"ת)
    סמל"ת 02/03/2022 09:27
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5