טייסי אל על לא הגיעו לטיסות - החברה ביטלה את כל הטיסות עד סוף החודש
חברת התעופה אל על מדווחת כי בהמשך להודעה קודמת בנוגע לכוונתה להמשיך ולקיים עד סוף יולי טיסות מטען אל ישראל וממנה החוצה וכן טיסות נוסעים במתכונת מצומצמת לפי הצורך, הרי שגם זה יבוטל. "בשל אי-איוש הטיסות על ידי טייסי החברה, נאלצה החברה לבטלן עד ליום 31 ביולי 2020. לאור זאת, החברה תוציא בהתאמה כ-400 עובדים נוספים בחברה לחל"ת", נמסר מאל על.
- 16.מוטי 05/07/2020 01:58הגב לתגובה זוצר לי עליכם טייסי אלעל! !! ובעיקר צר לי על אלפי עובדי הקרקע והמנהלה. אבל הבאתם את זה על עצמכם וזה היה תלוי באוויר הרבה זמן, ביוקר הטיסות, בזלזול כלפי הנוסעים, בשחצנות, ביהירות, במטוסים מיושנים , בחוסר מענה מצד השירות שלכם, טיסות שנחשבות למעיין "רולטה רוסית" כיוון שלא בטוח שבכלל יתקיימו בגלל איזה קפריזה של טייסים שלפתע נהיו חולים ב"מחלה מיסתורית" ועוד ועוד ועוד כך, שהיריעה קצרה מלהכיל את אוזלת היד שלכם .שנים אני , משפחתי ומאות מחבריי לא טסים באל על מתוך עיקרון לאחר שחווינו אין ספור פעמים את הדברים שרשמתי לעיל. לא ייתכן שחברה בסדר גודל שלכם תקרוס לאחר חודש של משבר (זה מצביע על ניהול כושל שחייב להישתנות)… בעבר הייתם יכולים להסתמך על הביטחון ועל זה הסתמכתם שנים רבות. היום, בשיטת "השמיים הפתוחים" יש טיסות הרבה יותר נעימות ובטוח זולות עם מטוסים חדישים לעומתכם… אינני רואה שום סיבה כאזרח ישראלי שאני (כמדינה)אמור לכסות ולהלוות לכם כספים מהפנסיות שלנו ומכיסי על המחדלים הניהוליים שלכם והשכר המפוצץ של הטייסים (בשעה ששאר העובדים מרוויחים גרושים) כשם, שבשעה שהיו לכם רווחים לא קיבלנו דווידנטים…
- 15.יאיר 05/07/2020 00:05הגב לתגובה זוהתרגלו לקבל משכורת של 150000בחודש. יש להם הקבה חיסכון. יכולים לעשות שבמתה 20 שנה . יש להם צספיק כסף. בעל הבית מטומטם שנתן לנם שכר כזה.
- 14.אזרח ישראלי 04/07/2020 21:43הגב לתגובה זולהבנתי התחילו להטיס טיסות מארה"ב לארץ של אנשים בשושו,,זה יכול לגרום לקטסטרופה טוטאלית בנושא הקורונה ומה שנגזר מזה ,,הרס טוטאלי של הכלכלה וכו " אסור שיהיו טיסות מארה"ב לכאן !!כרגע אף מדינה באירופה ובעולם לא מטיסה אנשים מארה"ב !!
- 13.Avi 04/07/2020 21:31הגב לתגובה זו...
- 12.נוסע מתמיד 04/07/2020 19:04הגב לתגובה זוטיסה יקר ,תרתי משמע נכון שהאגו שלך נפוח מהמשפט הטובים לטייס. אבל בין משפט שנכון בצבא לבין האזרחות יש מרחק רב אופציות אתם רוצים שלא הגזמתם? 60,000 שכר לא מספיק לך?על מנת להציל עוד 6000 משפחות ואת אל-על? הגיע הזמן שתרדו לעם
- 11.ישראלים 04/07/2020 17:35הגב לתגובה זוקריסת חברת אל על , התחילה עוד לפני יותר מ 5 שנים , מחלים משכורות נדיבות בונוסים טיסות בחינם לכל היעדים לכל משפחות העובדים מתנות מפליגות לכת מעל ומעבר ועוד שורה ארוכה של הטבות ממקבלי המסים ועל חשבון הממשלה אז היום התוצאה הגיעה לקיצה במצב כואב מאוד .
- 10.לא ברור 04/07/2020 16:58הגב לתגובה זועל מה את שובתים. למי זה מפריע. לכלום. אתם היום כמו העובדים הסוציאלים. אף אחד לא סופר אתכם.
- 9.רציונלי 04/07/2020 15:58הגב לתגובה זוקולות רבים נשמעים למען סגירתה של אל על , בצד קולות מעטים המבקשים להמשיך ולסייע לחברה , התנהלות חסרת אחריות של טייסי החברה מחזקת את אלו הדורשים את סגירתה .
- 8.א.ת. 04/07/2020 12:25הגב לתגובה זולמכור את כל המטוסים למשקיעים פרטים כמו ארקיע וישראייר כדי שיוכלו לטוס בשבת ללא התערבות של ממשלה וחרדים אם חרדים לא ירצו לטוס איתם אז זה בעיה של חרדים.
- 7.$$$$ 04/07/2020 12:22הגב לתגובה זוומפני שאין וואקום בעולם את מקומה של אל על תתפוס חברה אחרת, רזה ויעילה יותר. משלם המסים לא צריך לממן את השחיתות הזאת ולא לתת ערבות כלשהיא, שברור שהיא גם תמומש.
- 6.אבנר 04/07/2020 10:11הגב לתגובה זואיך אדם בפרפורי גסיסה במקום לעשות הכל ואולי להצליח להציל את עצמו, יורה לעצמו בבטן. שהטייסים הנכבדים ילכו לעבוד כמלקטים בסופר, וינסו לעשות שם את האוונטות שלהם.
- 5.שימי 04/07/2020 09:50הגב לתגובה זוהטייסים העשירים עם הפנסיה התקציבית הם אלו שגורמים להשבתה ולפיטורים של מאות עובדי צוותימקרקע ואוויר. אנשים אגואיסטים.
- 4.אבי שר 04/07/2020 09:09הגב לתגובה זוהם נותנים לגיטימציה לאי נחזרתם לכשירות אחר כך. מעשה לא חכם בעליל. גם הטכנאים עלולים לאבד הסמכות, ידע וכשירות
- 3.צריך לסגור את החברה ...ולהקים אותה מחדש בתנאים חדשים (ל"ת)מוטי גדליה 04/07/2020 08:33הגב לתגובה זו
- 2.מחכים לכסף לחינם עוברים להיות עובדי ממשלה (ל"ת)Hio 04/07/2020 07:59הגב לתגובה זו
- 1.ישראלי 03/07/2020 23:07הגב לתגובה זותיסגרו את המועדון המקולל הזה

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

אמפא הגדילה את הגיוס, אבל לא את הריבית
אמפא השלימה בהצלחה הנפקת אג"ח בהיקף של 1.75 מיליארד שקל, לאחר שקיבלה ביקושים של יותר מפי שניים מהיקף הגיוס המקורי; ההנפקה, שקיבלה דירוג גבוה למרות שהיא ללא בטוחות, ממחישה את התיאבון העצום של המשקיעים המוסדיים בשוק האג"ח, אבל מה עם פרמיית הסיכון?
חברת אמפא השלימה את המכרז המוסדי לקראת הנפקת סדרת אג"ח צמודת מדד חדשה (סדרה א’), וקיבלה ביקושים גבוהים של יותר מ-2.2 מיליארד שקל, יותר מכפול מהיקף הגיוס המקורי שעמד על כמיליארד שקל. לנוכח הביקוש הגבוה, החברה הודיעה כי תיענה להתחייבויות בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל, בריבית שנתית של3.32% צמוד מדד, אשר נקבעה כריבית הסגירה ותשמש תקרת ריבית בשלב המכרז הציבורי.
ההנפקה של אמפא מתווספת לגל הנפקות האג"ח שמציף את שוק ההון בחודשים האחרונים רק לאחרונה, הגיוס של רבוע כחול נדל"ן, שקיבלה ביקושים של כ-2 מיליארד שקל להרחבת שתי סדרות אג"ח צמודות מדד, פי ארבעה מהיקף היעד המקורי, ולבסוף בחרה לקחת כ-1.1 מיליארד שקל. גם קבוצת דלק גייסה בשבוע שעבר קרוב למיליארד שקל, אחרי שקיבלה ביקושים של כ־1.2 מיליארד שקל.
דירוג גבוה ללא בטוחות
למרות שהיקף ההנפקה של אמפא גדל בצורה חדה, וכי מדובר בחוב בכיר בלתי מובטח, מעלות אשררה את דירוג הסדרה על ilAA. במעלות מסבירים כי ההרמה בדירוג נשענת על הערכת שיעור שיקום החוב ועל ההנחה שרוב התמורה תשמש למחזור חוב פיננסי קיים, כלומר לא לגידול במינוף.
עם זאת, עצם העובדה שחברה פרטית, בעלת חוב פיננסי של יותר מ-2 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני, יכולה לגייס חוב בהיקף של 1.75 מיליארד שקל ללא שיעבודים ובריבית של 3.32% בלבד, ממחישה היטב את העוצמה של הביקוש המוסדי לשוק האג"ח, ואולי את הבועה שנוצרת בשוק האג"ח.
- כך מתפתחת בועה בשוק - המקרה של אמפא
- מה למדנו השבוע: איך מתקבלות החלטות השקעה בשוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפער מהממשלתי
אג"ח ממשלתיות צמודות מדד במח"מ של כ-5 שנים נסחרות כיום סביב 2.16% תשואה שנתית. כלומר, השוק דורש מאמפא פרמיית סיכון של פחות מ-1.2% מעל האג"ח הממשלתית, פער קטן במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בחוב קונצרני ללא שיעבודים. בימים כתיקונם היה אפשר היה לצפות לפרמיה של 2% ויותר על חוב כזה.