טייסי אל על לא הגיעו לטיסות - החברה ביטלה את כל הטיסות עד סוף החודש
חברת התעופה אל על מדווחת כי בהמשך להודעה קודמת בנוגע לכוונתה להמשיך ולקיים עד סוף יולי טיסות מטען אל ישראל וממנה החוצה וכן טיסות נוסעים במתכונת מצומצמת לפי הצורך, הרי שגם זה יבוטל. "בשל אי-איוש הטיסות על ידי טייסי החברה, נאלצה החברה לבטלן עד ליום 31 ביולי 2020. לאור זאת, החברה תוציא בהתאמה כ-400 עובדים נוספים בחברה לחל"ת", נמסר מאל על.
- 16.מוטי 05/07/2020 01:58הגב לתגובה זוצר לי עליכם טייסי אלעל! !! ובעיקר צר לי על אלפי עובדי הקרקע והמנהלה. אבל הבאתם את זה על עצמכם וזה היה תלוי באוויר הרבה זמן, ביוקר הטיסות, בזלזול כלפי הנוסעים, בשחצנות, ביהירות, במטוסים מיושנים , בחוסר מענה מצד השירות שלכם, טיסות שנחשבות למעיין "רולטה רוסית" כיוון שלא בטוח שבכלל יתקיימו בגלל איזה קפריזה של טייסים שלפתע נהיו חולים ב"מחלה מיסתורית" ועוד ועוד ועוד כך, שהיריעה קצרה מלהכיל את אוזלת היד שלכם .שנים אני , משפחתי ומאות מחבריי לא טסים באל על מתוך עיקרון לאחר שחווינו אין ספור פעמים את הדברים שרשמתי לעיל. לא ייתכן שחברה בסדר גודל שלכם תקרוס לאחר חודש של משבר (זה מצביע על ניהול כושל שחייב להישתנות)… בעבר הייתם יכולים להסתמך על הביטחון ועל זה הסתמכתם שנים רבות. היום, בשיטת "השמיים הפתוחים" יש טיסות הרבה יותר נעימות ובטוח זולות עם מטוסים חדישים לעומתכם… אינני רואה שום סיבה כאזרח ישראלי שאני (כמדינה)אמור לכסות ולהלוות לכם כספים מהפנסיות שלנו ומכיסי על המחדלים הניהוליים שלכם והשכר המפוצץ של הטייסים (בשעה ששאר העובדים מרוויחים גרושים) כשם, שבשעה שהיו לכם רווחים לא קיבלנו דווידנטים…
- 15.יאיר 05/07/2020 00:05הגב לתגובה זוהתרגלו לקבל משכורת של 150000בחודש. יש להם הקבה חיסכון. יכולים לעשות שבמתה 20 שנה . יש להם צספיק כסף. בעל הבית מטומטם שנתן לנם שכר כזה.
- 14.אזרח ישראלי 04/07/2020 21:43הגב לתגובה זולהבנתי התחילו להטיס טיסות מארה"ב לארץ של אנשים בשושו,,זה יכול לגרום לקטסטרופה טוטאלית בנושא הקורונה ומה שנגזר מזה ,,הרס טוטאלי של הכלכלה וכו " אסור שיהיו טיסות מארה"ב לכאן !!כרגע אף מדינה באירופה ובעולם לא מטיסה אנשים מארה"ב !!
- 13.Avi 04/07/2020 21:31הגב לתגובה זו...
- 12.נוסע מתמיד 04/07/2020 19:04הגב לתגובה זוטיסה יקר ,תרתי משמע נכון שהאגו שלך נפוח מהמשפט הטובים לטייס. אבל בין משפט שנכון בצבא לבין האזרחות יש מרחק רב אופציות אתם רוצים שלא הגזמתם? 60,000 שכר לא מספיק לך?על מנת להציל עוד 6000 משפחות ואת אל-על? הגיע הזמן שתרדו לעם
- 11.ישראלים 04/07/2020 17:35הגב לתגובה זוקריסת חברת אל על , התחילה עוד לפני יותר מ 5 שנים , מחלים משכורות נדיבות בונוסים טיסות בחינם לכל היעדים לכל משפחות העובדים מתנות מפליגות לכת מעל ומעבר ועוד שורה ארוכה של הטבות ממקבלי המסים ועל חשבון הממשלה אז היום התוצאה הגיעה לקיצה במצב כואב מאוד .
- 10.לא ברור 04/07/2020 16:58הגב לתגובה זועל מה את שובתים. למי זה מפריע. לכלום. אתם היום כמו העובדים הסוציאלים. אף אחד לא סופר אתכם.
- 9.רציונלי 04/07/2020 15:58הגב לתגובה זוקולות רבים נשמעים למען סגירתה של אל על , בצד קולות מעטים המבקשים להמשיך ולסייע לחברה , התנהלות חסרת אחריות של טייסי החברה מחזקת את אלו הדורשים את סגירתה .
- 8.א.ת. 04/07/2020 12:25הגב לתגובה זולמכור את כל המטוסים למשקיעים פרטים כמו ארקיע וישראייר כדי שיוכלו לטוס בשבת ללא התערבות של ממשלה וחרדים אם חרדים לא ירצו לטוס איתם אז זה בעיה של חרדים.
- 7.$$$$ 04/07/2020 12:22הגב לתגובה זוומפני שאין וואקום בעולם את מקומה של אל על תתפוס חברה אחרת, רזה ויעילה יותר. משלם המסים לא צריך לממן את השחיתות הזאת ולא לתת ערבות כלשהיא, שברור שהיא גם תמומש.
- 6.אבנר 04/07/2020 10:11הגב לתגובה זואיך אדם בפרפורי גסיסה במקום לעשות הכל ואולי להצליח להציל את עצמו, יורה לעצמו בבטן. שהטייסים הנכבדים ילכו לעבוד כמלקטים בסופר, וינסו לעשות שם את האוונטות שלהם.
- 5.שימי 04/07/2020 09:50הגב לתגובה זוהטייסים העשירים עם הפנסיה התקציבית הם אלו שגורמים להשבתה ולפיטורים של מאות עובדי צוותימקרקע ואוויר. אנשים אגואיסטים.
- 4.אבי שר 04/07/2020 09:09הגב לתגובה זוהם נותנים לגיטימציה לאי נחזרתם לכשירות אחר כך. מעשה לא חכם בעליל. גם הטכנאים עלולים לאבד הסמכות, ידע וכשירות
- 3.צריך לסגור את החברה ...ולהקים אותה מחדש בתנאים חדשים (ל"ת)מוטי גדליה 04/07/2020 08:33הגב לתגובה זו
- 2.מחכים לכסף לחינם עוברים להיות עובדי ממשלה (ל"ת)Hio 04/07/2020 07:59הגב לתגובה זו
- 1.ישראלי 03/07/2020 23:07הגב לתגובה זותיסגרו את המועדון המקולל הזה
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי
מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגחלל נופלת 4.7%, מדד הבנקים עולה 1.2%, מדדי הדגל עולים עד 0.9%
השבוע נפתח בעליות של מדדי הדגל, וגם מגזר הפיננסים פותח בירוק, לאחר הנפילות של יום חמישי; נכנסים ליום ראשון האחרון שבו ייערך מסחר לפני מעבר למתכונת שני-שישי; אנרג'יקס מתממשת קלות - על מה נסגר המכרז המוסדי ומה זה אומר למניה?
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהם לא הכו את השוק. השוק היכה אותם. בעיה שלישית, קטנה יותר שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות. המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - אז מי באמת צודק ולמי אפשר להאמין (אם בכלל)? הנה התשובה: תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
היום יהיה זה יום הראשון האחרון שבו יתבצע מסחר ומשבוע הבא נעבור לשבוע של שני עד שישי, שבוע המסחר על הדרך יקוצר גם בכשעתיים כשבשישי הבורסה תיסגר בשעה 14:00. המעבר של הבורסה בתל אביב למתכונת מסחר של שני-שישי אמנם נועד לסנכרן אותנו עם השווקים הגלובליים, אבל יש לו גם מחיר יקר, איבוד היתרון היחסי של ישראל כ'מגיבה ראשונה'. עד היום, ימי ראשון בישראל שימשו כ'סייסמוגרף' ברמה גלובלית לאירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע. היכולת של משקיעים מקומיים וזרים להגיב בזמן אמת, בזמן שוול סטריט ואירופה סגורות, הפכה את תל אביב לזירה אסטרטגית שמרכזת עניין וזרימת כספים ייחודית. בביטול יום ראשון, אנחנו מוותרים על הייחודיות שלנו והופכים לעוד גרורה של השוק האמריקאי, במקום להיות השוק שנותן את הטון הראשון לשבוע המסחר החדש.
חוץ מזה יש חשש ששישי יהיה יום מסחר "מת" או דל מאוד בנזילות בגלל כניסת השבת. בעוד שבוול סטריט המסחר
בעיצומו, בישראל הגופים המוסדיים והסוחרים הדתיים עשויים לצאת מהשוק מוקדם בעיקר בתקופת החורף בה השבת נכנסת מוקדם מה שעשוי להוביל למסחר מקוטע ופחות יעיל דווקא בשעות הקריטיות של סוף השבוע.
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
