רמת השרון היא הרשות בעלת היציבות הפיננסית הטובה בישראל
רמת השרון היא הרשות בעלת היציבות הפיננסית הטובה בישראל מבין הערים הגדולות המונות מעל 40 אלף תושבים. כך עולה מבדיקת חברת המידע העסקי CofaceBdi, אשר בוצעה על בסיס הדוחות המבוקרים של הרשויות המקומיות. כפר שמריהו ראשונה מבין המועצות המקומיות והאזוריות.
מטרת הבדיקה הייתה לאתר את המועצות והעיריות בעלות פרופיל סיכון עסקי, חוסן פיננסי מוסר תשלומים ויעילות הטוב ביותר. היא מתבססת על מספר מדדים פיננסים נבחרים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות ואת יעילות ההתנהלות שלהן.
הדירוג בוחן את היחס בין הדירוג הסוציו אקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית שלה, וכולל רשויות עם ציון של 4 עד 10 בדירוג הסוציו אקונומי. הדירוג הסוציו אקונומי מבדיל בין האוכלוסיות החזקות לחלשות על פי נתוני הלמ"ס ובוחן בין היתר את ההכנסה הממוצעת לנפש, רמת המינוע (סה"כ כלי רכב פרטים מחולק במספר התושבים), אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז מקבלי גמלה להבטחת הכנסה.
קריית מוצקין מזנקת בדירוג, נתניה יורדת
כאמור, רמת השרון תופסת את המקום הראשון בדירוג היציבות הפיננסית, וזאת לאחר שעלתה מהמקום השני בדרוג אשתקד. במקום השני נמצאת חולון, שדורגה שלישית אשתקד, אחריה מדורגת ראש העין שמתברגת במקום השלישי וקופצת 4 מקומות קדימה לעומת אשתקד. במקום הרביעי מדורגת הרצליה, שהובילה את הדירוג אשתקד ובמקום החמישי נמצאת נס ציונה שירדה מהמקום הרביעי אשתקד.
- עליבאבא מצליחה להכות את הצפי לראשונה מזה שלושה רבעונים
- כל מה שצריך לדעת לפני שמקימים חנות אינטרנטית לעסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, הרשות שביצעה את הזינוק הכי גבוה בדרוג השנה היא קריית מוצקין שעלתה 8 מקומות מהמקום ה-27 אל המקום ה-19. מעלה אדומים עלתה 5 מקומות מהמקום ה-28 אל המקום ה-23 . ראש העין, מודיעין מכבים רעות, גבעתיים וקריית אתא עלו כולן ב-4 מקומות. היורדת הגדולה היא עיריית נתניה שירדה 8 מקומות מהמקום ה-23 אל המקום ה-31. חיפה, הרצליה ורעננה ירדו 3 מקומות בדרוג.
בדירוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות והאזוריות בישראל, כפר שמריהו, שדורגה ראשונה אשתקד, שומרת על ההובלה. במקום השני מדורגת עומר שעלתה מהמקום השלישי אשתקד. שלישית היא המועצה המקומית גן רווה שירדה מהמקום השני אשתקד. במקום הרביעי מדורגת שוהם שעלתה מהמקום התשיעי אשתקד ובמקום החמישי מדורגת סביון שעלתה מהמקום ה-12 אשתקד.
הכל מסתכם בניהול נכון
יש לציין כי דירוג היציבות הפיננסית לא תמיד קשור לדירוג הסוציו-אקונומי וייתכנו רשויות השייכות לאשכול נמוך אך דירוג היציבות שלהן יחסית גבוהה ולהיפך.
בהתייחס לממצאים מציין כי אייל ינאי, מנכ״ל משותף בחברת CofaceBdi, כי "בכל העשירייה הראשונה הדירוג הסוציואקונומי אינו יורד מהציון 7 למעט העיר לוד שיוצאת דופן ומתברגת למקום השישי עם דירוג סוציואקונומי של 3 בלבד. עם זאת בעשירייה האחרונה בדירוג (מקומות 30-40) הדירוג הסוציואקונומי אינו עולה מעל 6. כלומר, שיש התאמה מסוימת בין מצבם הסוציואקונומי של התושבים לבין דירוג היציבות של הרשות. אולם הדוגמא של לוד מראה כי ניהול נכון יכול לשפר את יציבות העירייה למרות הדירוג הסוציו אקונומי".
- 2.אחוז האקדמאים ברמת השרון הכי גבוה (ל"ת)דמוש 19/02/2020 12:53הגב לתגובה זו
- 1.תחברו את רמת השרון ל...בני ברק ..הם לא סוגרים את החודש (ל"ת)מוטי 19/02/2020 11:13הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
