
סקר TGI: בשיא המלחמה התקשורתית סביב סיקור נתניהו - מי המנצח הגדול?
בשיאה של המלחמה בין ישראל היום לידיעות אחרונות בעניין נתניהו ובעיקר רעייתו שרה, מתפרסם היום (יום ב') סקר TGI לשנת 2014. המלחמה היא כמובן בין נוני לאדלסון, אבל שימו לב מה קורה במעריב תחת בעלותו של אלי עזור ומה קורה בגזרת המגזינים של 'ידיעות' שהתרסקו בסקרים האחרונים, וכמובן יש את הזירה הכלכלית הלוהטת.
סקר TGI לשנת 2014 מצביע על בלימה של מגמת הירידה בחשיפה הכללית לעיתונות בראייה חצי שנתית (יולי-דצמבר 2014 לעומת ינואר-יוני 2014). יחד עם זאת, ובדומה למגמות בעולם, בהשוואה שנתית 2014 לעומת 2013, ניתן לראות ירידה ניכרת בשיעור החשיפה לעיתונות. שיעור החשיפה לעיתונות ביום חול ממוצע עומד על 59% בינואר-דצמבר 2014 מול 60.9% בשנת 2013. כמו כן חלה ירידה גם בחשיפה לעיתונות סוף שבוע מ-62.6% ל-58.9%.
ברמה החצי שנתית ניתן לראות כי מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים נבלמה ואף נרשמה עלייה קלה בשיעור החשיפה ביום חול ממוצע אשר עומד על 59.9% ביולי-דצמבר 2014 לעומת 58.8% בינואר-יוני 2014 - שינוי שאינו מובהק סטטיסטית. בעיתונות סוף השבוע מוצג גם כן שינוי קל לעומת ינואר-יוני שמתבטא בעליה מ-58.7% במחצית הראשונה של 2014 ל-60.3% במחצית השנייה - שינוי שאינו מובהק סטטיסטית.
לדברי איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקריTGI , "למרות בלימת הירידה בשיעור קריאת עיתונים המופיעה בגל החצי שנתי האחרון אנו עדים בישראל ברמה השנתית ולאורך זמן למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר, בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל".
"חיזוק למגמה זאת ניתן לראות בנתוני המחצית השנייה לשנת 2014 בנוגע לשאלות המתייחסות לחשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים שונים לפיהם כ-27% מכלל האוכלוסייה הבוגרת מדווחים כי הם נוהגים לקרוא, בתדירות כלשהי, עיתון יומי באמצעות המחשב, כ-24% באמצעות מכשיר הסמארטפון וכ-11% באמצעות מכשיר הטאבלט", הוסיף כסיף, "בניגוד לעיתונות, ככל הנראה הרגלי ההאזנה לרדיו ממשיכים להיות בעיקר באמצעות המכשירים הקונבנציונאליים כאשר רק כ-11% מדווחים על האזנה לרדיו באמצעות הסמארטפון בתדירות כלשהי, כ-9% באמצעות המחשב ו-2% באמצעות הטאבלט.
שלדון מנצח, נוני מצמצם פערים
חצי שנה לאחר שישראל היום פתח את פער השיא שלו מידיעות אחרונות - יותר מ-5 נקודות, סקר TGI הנוכחי חושף בלימה, אבל הפער עדיין גדול יחסית. על פי הסקר, ישראל היום רשם חשיפה חציונית של 38.9% מול 39.8% בחצי הראשון של 2014, מול ידיעות אחרונות עם חשיפה של 35.2%, התחזקות מ-34.5%. מדובר על צמצום של 2 נקודות בפער בין 2 העיתונים המובילים בישראל.
- 8.עירית 28/01/2015 12:58הגב לתגובה זומדהים בעיני איך הצליחו לשווק לישראלים את ישראל היום כעיתון.כל אחד מקבל כנראה את מה שמגיע לו..,
- 7.שרה 26/01/2015 17:14הגב לתגובה זוחבל על הכסף לקנות עתון! כתבים זבל תהנו מהכסף שלכם בדרכים אחרות, איזה שטויות הם כותבים בעתון בדרך כלל כולם בשמאל הקיצון. תעשו כמוני חבל על הכסף!!! עדיף לקרוא ספר טוב ולהנות!!!
- 6.פל 26/01/2015 17:07הגב לתגובה זוידיעות, עיתון פח, שמה שמעניין אותו זה רק להפיל את ביבי בלי קשר לעיתונות. כל הכתבים שם הפכו מזמן לציידי ראשים ולא עיתונאים (החל מרון ועד לכתבי השטח). אמן, במרץ ביבי יכניס לנוני שוב פעם והשנה תהיה השנה האחרונה של ידיעות אחרונות. הלוואי שאלה יהיו הידיעות האחרונות של העיתון העלוב הזה ( ואני מכיר את הנושא מפבנים....)
- 5.למס'1 -יחיו הקנאים..ויסבלו...אחלה עתון! (ל"ת)אמיר 26/01/2015 13:29הגב לתגובה זו
- 4.נוני שלח לי סמס לקבל ידיעות בחינם:לא תודה!!!! (ל"ת)ורד 26/01/2015 13:29הגב לתגובה זו
- 3.כרמי 26/01/2015 13:16הגב לתגובה זועיתון שצריך לגאול כבר מייסוריו
- 2.הגיון בסיסי 26/01/2015 12:59הגב לתגובה זואז ההבדל של שברי אחוז לטובת ישראל היום הופך להובלה משמעותית של ידיעות אחרונות. אם ישראל היום היו גובים מחיר סביר עבור העיתון שלהם, הוא היה הופך לעיתון ה-40 בתפוצתו.
- המבין דבר 26/01/2015 14:35הגב לתגובה זוקיוסק ומוכר עיתונים...והלוואי גם ישראל - היום, עיתון עינייני,ולא קסחיסטי.
- המבין דבר 26/01/2015 14:35הגב לתגובה זוקיוסק ומוכר עיתונים...והלוואי גם ישראל - היום, עיתון עינייני,ולא קסחיסטי.
- 1.ישראל היום - עיתון אשפה (ל"ת)עמוס הלוחם בהיגיון 26/01/2015 12:37הגב לתגובה זו