רייטינג

המסך עלה וקשת ניצחה: 40.3% רייטינג לגמר העונה הראשונה של 'הכוכב הבא'

הפורמט החדש משקם את הריאליטי עם עלייה של 18% לעומת פרק הגמר של כוכב נולד בשנה שעברה. במקום הראשון זכה אביתר קורקוס ואחריו האחים גת
משה בנימין | (2)

העונה הראשונה של הפורמט המושקע הכוכב הבא הסתיימה אמש עם פרק הגמר ששודר ב-LIVE. לעומת פרק הגמר של השנה שעברה, אז עוד בפורמט של כוכב נולד, ניתן לומר שהכוכב הבא מצליחה לשקם את הריאליטי ולהחזיר קצת צבע ללחיים של קברניטי קשת. פרק הגמר בו ניצח אביתר קורקוס, בן 20 מלוד, השיג אמש רייטינג של 40.2% - עלייה של 17% לעומת 34.1% בגמר העונה שעברה - כך עולה מנתונים ראשוניים בקרב משקי בית יהודיים הכוללים צפייה נדחית עד השעה 2 בלילה.

רגע השיא של הגמר ששודר אמש עמד על 42.9%. בתכנית צפו 1.12 מיליון צופים המהווים נתח צפייה של 58%. ממוצע הצפייה של התכנית, אשר הושקה בחגים, עומד על 33.8% - גבוה ב-25% מהעונה האחרונה של 'כוכב נולד'. בקשת מציינים עוד כי במהלך הגמר נחצה רף 10 המיליון בהצבעות למתמודדי הכוכב הבא באמצעות האפליקציה מתחילת העונה.

עם זאת, פרק הגמר ששודר אמש לא הצליח לשחזר את המספרים של העונה התשיעית, אז עמד על 41% עם פיק של 47.1%. לעומת זאת, הוא השאיר מאחור את גמר העונה השמינית ששודר ב-2010 והגיע ל-36.1%.

קורקוס, בן 20 מלוד, הזוכה בתואר "הכוכב הבא" גבר על האחים גת, טינה איברגימוב ורינת כהן שהתמודדו מולו בגמר. קורקוס הוכרז כזוכה לאחר שביצועו לשיר "האהבה תנצח" זכה ל- 62% אחוזים. בחלק הראשון בגמר התמודדו אביתר, רינת, טינה והאחים גת זה מול זה בדו קרבים. לאחר שקבעו השופטים מהבית, באמצעות האפליקציה, כי המנצחים בדו קרב הם האחים גת ואביתר קורקוס, הצטרפה טינה לשלב הסופי - בו הם התחרו זה מול זו.

מטבע הדברים, מי שנאלץ לחכות בצד בזמן שפסטיבל הכוכב הבא כובש את המסך הוא ערוץ 10. שידור חוזר של 'גולני' ששודר אמש קיבל רייטינג של 5.9%.

בגזרת הפרה-פריים: חמש בערב עם רפי רשף (ערוץ 10) עם 9.9%, לונדון וקירשנבאום (ערוץ 10) עם 7.8%, ערב טוב עם גיא פינס (ערוץ 10) עם 9.5%, מהדורה ראשונה (חדשות 2) עם 6.8%, עושים סדר (חדשות 2) עם 5.6%, שש עם (חדשות 2) עם 11.3%, הכוכב הבא - לקראת הגמר (קשת, ערוץ 2) עם 12.5%.

בגזרת החדשות: מהדורת חדשות 2 עם 29.3% מול 10.8% לחדשות 10 ו-5.1% למבט.

ברצועת הלילה: ערב טוב עם גיא פינס לילה (ערוץ 10) עם 3.4%, היום שהיה (ערוץ 10) עם 3.5%, לילה כלכלי (ערוץ 10) עם 6.3%, צינור לילה (ערוץ 10) עם 4.3%, חי בלילה, בפרק בו התארח הזוכה הטרי בכוכב הבא (קשת, ערוץ 2) עם 18.9% וחדשות הלילה (חדשות 2) עם 9.7%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלומי 25/12/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    הגילוי החשוב ביותר היו האחים גת מוזקאים ורסטילים יחודיים בישראל שלא נראו עד עתה בארץ. לכן הפופולריות הגדולה שזכו לה במהלך התוכנית . לגבי אביתר קורקוס הזוכה , הציג שירה בנלית מבית המדרש של הזמר הים תיכוני ויהיה אחד מהזמרים המזרחיים הרבים שישנם בארץ. לא שמעתי ממנו שם חידוש בתחום הזמר. עוד אחד נוסף בקטגוריה של רבים אחרים שקיימים כבר בשוק. התוכנית החטיאה בכך שלא מצאה באמת את הכוכב הבא , אלה את הכוכב שהיה.
  • 1.
    בלה פחמן 25/12/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    רייטניג נמוך זה נפלא בשבילנו ככה איכות התמונה מתחלקת בין מעט צופים וזה מאוד נחמד לראות את יגאל רביד יפה בטלוויזיה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.