פתחה ברגל ימין: גו-פרו טסה 30% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט

יצרנית מצלמות הוידאו המיועדות לפעילויות אקסטרים רושמת סיפתח מוצלח מאוד בוול סטריט. "מותג דומיננטי בשוק האלקטרוניקה"
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה גו-פרו וול סטריט

המניה של יצרנית מצלמות הוידאו המיוחדות, גו-פרו (סימול: GPRO) פתחה את יומה הראשון בנאסד"ק בסערה. עם פתיחת המסחר בה (19:50 שעון ישראל) המריאה המניה קרוב ל-33% אולם נעלה את יום המסחר בזינוק של 30.6%. מצלמות החברה מתוכננות לשמש בעיקר את חובבי הגלישה, הצניחה החופשית ומכורי אקסטרים אחרים. גו-פרו היא האמריקנית הראשונה בשוק צרכנות האלקטרוניקה שיוצאת בהנפקה לציבור מאז הונפקה יצרנית האוזניות Skullcandy ב-2011.

החברה הצליחה לגייס סכום של 427 מיליון דולר ממכירת 17.8 מיליון מניות במחיר של 24 דולר למניה. בפתיחת המסחר מחיר המניה עמד על 28.65 דולר וכעת היא נסחרת סביב מחיר של 31.5 דולר. שווי השוק של החברה מוערך בכ-4 מיליארד דולר. החברה מוכרת את המצלמות שלה במחירים הנעים בין 200 ל-400 דולר, עסק שמייצר לה רווחים כבר היום. בשנה שעברה מכרה החברה כ-3.8 מיליון יחידות. הכנסותיה ב-2013 הסתכמו בכ-986 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-61 מיליון דולר.

המצלמות המיוחדות שהחברה מציעה מאפשרות לצופה לראות את העולם מנקודת מבטו של קופץ הבנג'י, הגולש או הצונח. מדובר במוצר ייחודי בעיקר בגלל גודלן הקטן של המצלמות, קשיחותן ועמידותן למים. סרטי הוידאו שהופקו במצלמות הללו יצרו הד גדול מאוד ברשת. הסרטים של החברה גרפו יותר ממיליארד צפיות ביוטיוב ברבעון הראשון של השנה. בחשבון היוטיוב של החברה יש היום קרוב ל-2 מיליון משתמשים רשומים.

החברה הוקמה ב-2004 על ידי ניק וודמן אשר הגה את הרעיון בזמן שהיה בטיול גלישה באוסטרליה. וודמן גייס את ההון הראשוני שסייע לו לפתח את המצלמה ממכירת שרשראות צדפים לאורך רצועת החוף של קליפורניה. וודמן משמש היום גם כמנכ"ל החברה ומחזיק בנתח של 48% מהון המניות שלה.

"כנראה שלא היה מותג דומיננטי כל כך בשוק צרכנות האלקטרוניקה מאז הימים המוקדמים של השקת האייפוד או האייפד" אמר צ'ארלי אנדרסון, אנליסט ב-Dougherty & Co. אנדרסון מעריך שהחברה מחזיקה בנתח שוק של יותר מ-90% משוק המצלמות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק

לפי הגישה ששוק המניות מונע על ידי רגשות המשקיעים, פיתחו ב-CNN מדד יחודי המציג את רמת תאוות הבצע מול הפחד בשוק
ידידיה אפק |
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע. שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק. מדד ה'גריד' וה'פחד' באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (Fear & Greed Index) באמצעות שיקלול של 7 אינדיקטורים שונים, שנותנים יחד תמונה כוללת על הרגש שמניע כעת את המשקיעים. המדד מתעדכן מדי יום ויכול לעזור בהחלטות של תזמון הכניסה לשוק (אם כי ראוי לציין שתזמון השוק לפי שיטה זו לא הוכח כיעיל או לא יעיל). המרכיב הראשון שמפיע על המדד הוא המומנטום במדד ה-S&P 500 . המדד המוביל נמצא כעת כ-5% מעל ממוצע 125 הימים האחרונים, ושיעור זה גבוה מהממוצע בשנתיים האחרונות ולכן מצביע על תאוות בצע רבה בשוק.