חוזרת הביתה: פייסבוק לראשונה מעל מחיר ההנפקה, לאן הולכים מכאן?

המניה אשר צללה ב-46% בחודשיים שלאחר ההנפקה, הצליחה להשיב את הערך שאיבדה בשנה וארבע חודשים האחרונים
דניאל קביליו |

מניית הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (סימול: FB), חוצה לראשונה את מחיר ההנפקה 38 דולר לאחר שדיווחה על דוחות טובים מאוד לרבעון השני של 2013. כזכור, ביום רביעי האחרון (ה-24 לחודש) החברה דיווחה על הכנסה של 1.81 מיליארד דולר ורווח למניה של 19 סנט כאשר תחזיות המוקדמות העריכו כי פייסבוק תציג רווח של 14 סנט למניה בממוצע, והכנסות בסך 1.62 מיליארד דולר. מאז הדו"ח, החברה טסה 43.83% כאשר ביום המסחר הנוכחי עולה 0.4%.

כזכור, לפני כשנה וארבעה חודשים הונפקה החברה ברעש גדול כאשר החתמים הציעו למשקיעים 38 דולר עבור מניה אחת. פייסבוק תומחרה אז לפי שווי של 104 מיליארד דולר כאשר גייסה 16 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור - הגדולה ביותר לחברת טכנולוגיה. הביקוש היה גדול כגודל האכזבה כאשר ב-8 ליוני 2012, מניית החברה הספיקה לצלול למחיר של 27.10 דולר, ירידה של 40%. השיא השלילי הגיע כחודש וחצי בערך לאחר מכן כשהמניה התרסקה למחיר של 17.55 דולר.

בתקופה שבין ה-31 לאוגוסט למועד פירסום הדו"ח, מניית החברה טיפסה בהדרגתיות ב-38% כאשר המחיר עמד על 25 דולר. לאחר הדוחות המשקיעים בוול סטריט הגיבו בחיוב והיו שמחים למדי נוכח העבודה שהעסקים דרך הסלולר צולחים. מספר המשתמשים בפייסבוק דרך מכשיר הסלולר עלה ב-51% ברבעון האחרון לרמה של 819 מיליון גולשים כאשר מכירות שטחי פרסום היוו 41% מכלל המכירות.

"מפרסמים מבינים לאט לאט כי הם חייבים להשתמש בפסייבוק על מנת לפרסם את מוצריהם" אמרו אנליסטים מ-JMP לCNNMONEY. לאחר הדוחות המצויינים, אנליסטים העלו את ההמלצה שלהם למניה בצורה גורפת כאשר בוול סטריט צפוים כי המחיר למניה יתייצב על 71 סנט. מדובר בשינוי משמעותי מכיוון שהמחיר הקודם עמד על 57 סנט, עלייה של 14 סנט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בפוקוס

לקראת שבוע מקוצר בניו יורק, האם ביום ו' יתחיל הראלי הגדול של סוף השנה?

בשבוע החולף מדד ה-S&P500 רשם עלייה של 1.16% וסגר בשיא כל הזמנים (צפו בגרף המדד), הנה מה שצפוי בשבוע הקרוב
מערכת Bizportal |
המדדים המובילים בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר כאשר הם ניצבים בשיא כל הזמנים, וזה לא לא יהיה סתם עוד שבוע. עונת החגים בארה"ב מתחילה באופן רשמי עם Black Friday שיחול לאחר חג ההודיה (Thanksgiving) וכמובן יש גם את ה-Cyber Monday. במילים אחרות, מבחן ראלי סוף השנה בוול סטריט מתחילת השבוע. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל חג ההודיה וביום שישי המסחר יהיה מקוצר וינעל כבר בשעה 20:00 שעון ישראל. למאמר על ההשפעה הצפויה של עונת החגים על וול סטריט - לחץ כאן לפי פדרציית הקמעונאים בארה"ב, המכירות בעונת החגים, שמוגדרת פחות או יותר מתחילת נובמבר ועד תחילת ינואר (כלומר לקראת הקריסמס ועד אחרי ערב השנה החדשה), צפויות לטפס השנה ב-4.1% לסכום דמיוני של 616 מיליארד דולר, זאת מול עלייה שנתית ממוצעת של 2.9% בעשור האחרון. כלומר הקמעונאים רואים עוצמה אצל הצרכן האמריקני. ההערכה, שהירידה החדה במחירי הדלק בתחנות (בשל הנפילה במחיר הנפט) תתמוך במכירות חזקות יותר, שכן לצרכן נשאר יותר כסף בכיס. עוד לפני אקורד הפתיחה של עונת החגים בארה"ב, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לקריאה השניה לנתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי שיפורסם ביום ג'. הצפי הוא לצמיחה בקצב שנתי של 3.3%. עוד ביום שלישי, נתון קייס שילר למחירי הדירות יפורסם כחצי שעה לפני פתיחת המסחר. מוקדם יותר באותו היום (ג') המשקיעים צפויים להמתין לנאומו של ראש ממשלת יפן. ביום ה' לא יתקיים מסחר בוול סטריט, אבל באירופה ובמזרח יפורסמו מספר נתוני מאקרו מעניינים. ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובגרמניה יפורסם שיעור האבטלה. ביום שישי יפורסם נתון מקדמי של האינפלציה בגוש האירו. מדד ה-S&P500 מתחילת השנה: