חוזרת הביתה: פייסבוק לראשונה מעל מחיר ההנפקה, לאן הולכים מכאן?
מניית הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (סימול: FB), חוצה לראשונה את מחיר ההנפקה 38 דולר לאחר שדיווחה על דוחות טובים מאוד לרבעון השני של 2013. כזכור, ביום רביעי האחרון (ה-24 לחודש) החברה דיווחה על הכנסה של 1.81 מיליארד דולר ורווח למניה של 19 סנט כאשר תחזיות המוקדמות העריכו כי פייסבוק תציג רווח של 14 סנט למניה בממוצע, והכנסות בסך 1.62 מיליארד דולר. מאז הדו"ח, החברה טסה 43.83% כאשר ביום המסחר הנוכחי עולה 0.4%.
כזכור, לפני כשנה וארבעה חודשים הונפקה החברה ברעש גדול כאשר החתמים הציעו למשקיעים 38 דולר עבור מניה אחת. פייסבוק תומחרה אז לפי שווי של 104 מיליארד דולר כאשר גייסה 16 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור - הגדולה ביותר לחברת טכנולוגיה. הביקוש היה גדול כגודל האכזבה כאשר ב-8 ליוני 2012, מניית החברה הספיקה לצלול למחיר של 27.10 דולר, ירידה של 40%. השיא השלילי הגיע כחודש וחצי בערך לאחר מכן כשהמניה התרסקה למחיר של 17.55 דולר.
בתקופה שבין ה-31 לאוגוסט למועד פירסום הדו"ח, מניית החברה טיפסה בהדרגתיות ב-38% כאשר המחיר עמד על 25 דולר. לאחר הדוחות המשקיעים בוול סטריט הגיבו בחיוב והיו שמחים למדי נוכח העבודה שהעסקים דרך הסלולר צולחים. מספר המשתמשים בפייסבוק דרך מכשיר הסלולר עלה ב-51% ברבעון האחרון לרמה של 819 מיליון גולשים כאשר מכירות שטחי פרסום היוו 41% מכלל המכירות.
"מפרסמים מבינים לאט לאט כי הם חייבים להשתמש בפסייבוק על מנת לפרסם את מוצריהם" אמרו אנליסטים מ-JMP לCNNMONEY. לאחר הדוחות המצויינים, אנליסטים העלו את ההמלצה שלהם למניה בצורה גורפת כאשר בוול סטריט צפוים כי המחיר למניה יתייצב על 71 סנט. מדובר בשינוי משמעותי מכיוון שהמחיר הקודם עמד על 57 סנט, עלייה של 14 סנט.
מניות הרשתות החברתיות "חמות" במיוחד מתחילת השנה הנוכחית. מניית לינקדין (סימול: LNKD), אשר קיבלה את התואר "פייסבוק לאנשי עסקים" עלתה 80% מתחילת השנה. הרשת החברתית יאלפ (סימול: YELP) אשר מדרגת בעלי עסקים ואנג'י (סימול: ANGI) עלו גם הם. יאלפ הוסיפה 116.5% מתחילת 2013 כאשר אנג'י זינקה 84%.