UBERמונית
צילום: PEXELS

אובר יורדת 10%; פספסה בהכנסות והעמיקה את ההפסד

ההכנסות של החברה הסתכמו לכ-2.9 מיליארד דולר ירידה של 10.7% בהשוואה לרבעון המקביל; ההפסד של החברה גדל והסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר
גלעד מנדל | (2)

המניה של חברת הזמנת שירות ההסעות UBER TECHNOLOGIES יורדת כעת 10% לאחר שהחברה דיווחה על דוחות יחסית מאכזבים, ההכנסות של החברה הסתכמו לכ-2.9 מיליארד דולר, ירידה של 10.7% בהשוואה להכנסות של 3.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל. האנליסטים ציפו להכנסות של 3.27 מיליארד דולר ברבעון – כלומר שמירה על ההכנסות בערך באותה הרמה, לא ירידה שכזו.   ההפסד של החברה, גם הוא גדל והסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר בנטרול הוצאות והכנסות חד פעמיות, זאת בהשוואה להפסד של 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. החברה הגדילה במהלך הרבעון באופן משמעותי את הוצאות השיווק שלה ל-1.1 מיליארד דולר, אך מנגד חתכה בהוצאות ההנהלה שירדו ל-460 מיליון דולר,  בהשוואה להוצאות הנהלה של 860 מיליון דולר ברבעון המקביל.   משבר הקורונה כמובן, לא היטיב עם פעילות ההסעות של החברה – שכן אף על פי שאנשים השתדלו להשתמש פחות בתחבורה ציבורית, עדיין השימוש בתחבורה באופן כללי ירד ועל כן הסגמנט של ההסעות של החברה נפגע וירד ב-36% בנטרול שינויי מט"ח, אך מנגד – החברה ניצלה את הקורונה לפיתוח שירות המשלוחים שלה – בדגש על משלוחי אוכל ואלכוהול. שירות המשלוחים של החברה זינק ב-157%, בנטרול שינויי מט"ח.   מקור: דוחות החברה   בסופו של דבר – יצא שדווקא סך כל ההיקף הכספי של ההזמנות שעברו דרך השירותים שמעניקה החברה, עלו ב-24% - אך ההכנסות של החברה לא עלו בהתאמה שכן האחוז שהיא גובה ממשלוחים למיניהם, בפרט משלוחי אוכל – נמוך מהאחוז שהיא גובה על שירותי ההסעות שלה. הבעיה היא, שמבחינת הוצאות ההפעלה של העסק, בדגש על מוקד התמיכה; מה שקובע זה לא כמה החברה מכניסה לכיסה אלא כמה הזמנות עוברות דרך השירות שלה. ללקוחות לא אכפת כמה אובר מכניסה על אותו המוצר, אם תהיה בעיה כל שהיא הם יפנו אליה, וכנ"ל לגבי הנהגים ובעלי העסקים שעובדים עמה.   כתוצאה מכך הרווח הגולמי של החברה נפגע עוד יותר מההכנסות והסתכם ב-1.2 מיליארד דולר (שיעור רווח גולמי של 41.3%), ירידה של 32.5% בהשוואה לרווח גולמי של 1.75 (שיעור רווח גולמי של 53.8%) מיליארד דולר ברבעון המקביל.   חברת אובר הונפקה לפני שנתיים במאי 2019 – כאשר גייסה 8.1 מיליארד דולר לפי שווי חברה של 75 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה במהלך השנתיים מאז ההנפקה ב-2% בלבד למרות הציפיות הגדולות שהיה לשוק ממנה. הקורונה דווקא עשתה טוב לחברה, לאחר שהמניה ירדה ב-50% בחודשים הראשונים של 2020 כתוצאה מהחשש מהמגפה -זינקה המניה החל מחודש מרץ בלמעלה מ-100% כאשר היא עוברת את ב-15% את מחיר המניה בפרוץ המגפה.   העלייה הזו מתבצעת, אף על פי שכאמור הפעילות העסקית של החברה נפגעה מהמגיפה; אבל בעידן שבו הכסף זול ומוזרם לשווקים, המחירים של חברות, בעיקר חברות חלום וחברות צמיחה עולים – בלי קשר למצב העסקי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מספיק שעוד 2 מדינות יפסיקו את השירות של אובר, וזהו 07/05/2021 21:09
    הגב לתגובה זו
    מספיק שעוד 2 מדינות יפסיקו את השירות של אובר, וזהו המניה למטה מטה מטה
  • 1.
    ששון 07/05/2021 09:09
    הגב לתגובה זו
    שתאפשר פעילות מוגברת בעתיד.