מתחסנת: סין תצמח ב-5.5% השנה ומגבירה שימוש בחיסון ניסיוני
בקרוב מאוד, כנראה מחר, סין צפויה להראות לעולם עוצמה סינית מהי. למרות המגפה שזורעת הרס ומדון במרבית מדינות וכלכלות העולם, המדינה שהציגה את הווירוס לעולם והייתה הראשונה לסגור את הכלכלה שלה – על פניו, הצליחה להתעלות מעל המשוכה ולהשאיר אבק ליתר העולם המדשדש.
הנתונים שצפוי להוציא מחר הממשל הסיני, צפויים להראות כי הצמיחה במדינה תעמוד על 5.5%. בהתחשב בממוצע הרב שנתי של העשור האחרון שעומד על 7% צמיחה בתמ"ג הסיני, מדובר רק במכה קלה בכנף, כמאמר דן חלוץ.
הנגיף עדיין צץ מדי פעם בסין, אבל בכל הופעה שכזו, השלטונות הסינים, כמו בסגר בינואר, משתלטים מהר ומחסלים את הסכנה. למרות זאת, השוק הסיני המכוון ליצוא, תלוי מאוד בשוק האמריקאי ובשוק האירופאי, שם מתמודדים עם גלים חסרי תקדים של הדבקות, כשחלקים נרחבים מהיבשת הישנה נכנסים לסגר. זה ישפיע על הצמיחה הסינית, שכרגע הכלכלה נוטה לבנות על כלכלתה פנימה.
בכל מקרה, כמוכל מספר שיוצא מסין, ראוי להתייחס אליו במידה של חשדנות. כבר למעלה מעשור שסין מואשמת על ידי הרשויות במערב כמי שלא רק עושה מניפולציות במטבע, אלא משחקת גם בנתוני הצמיחה – כשכמעט בכל שנה בעשור האחרון עומד על 7% צמיחה כמו שעון. זה חשוד.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, חברת הפארמה סינובאק (Sinovac) הסינית שפיתחה חיסון לקורונה, הודיעה כי היא מגבירה את מתן החיסון שלה לאוכלוסיות בסיכון. החיסון, שטרם עבר אישור רגולטורי, נמצא בשלבי הניסוי האחרונים. לפי החברה, הם הגבירו את מתן התרופה לאוכלוסיות בסיכון, כלומר מבוגרים ובעלי מחלות רקע. עד כה נרשמה 168 אלף בני אדם לניסוי ועוד 91 אלף ברשימת ההמתנה.
- 6.רועי לוי 19/10/2020 01:21הגב לתגובה זוהצמיחה בסין נקבעת בדיווח שקרי של פקידים וזה כדי להתקדם במפלגה הסינית. אם אני יודע את זה אז אני מניח שזה ידוע לכל מי שרוצה לדעת. כבר שנים שסין משקרת לגבי הצמיחה האמיתית שלהם .. כנסו ליוטיוב יש מספיק הסברים והוכחות לזה שם. אני לא מבין למה עושים כתבות שקריות על נושאים כאלה
- 5.זו שהמחלה פותחה במעבדותיה היא זו שמוכרת לעולם את החיסון (ל"ת)הרצחת וגם ירשת 18/10/2020 16:40הגב לתגובה זו
- 4.נו 18/10/2020 16:33הגב לתגובה זולא רק שסין הפיצה, אולי אף בזדון, וירוס שפגע קשות בעיקר בארה"ב יריבתה . מבחינה הסתברותית זה מעניין לא?סין יצאה מנצחת והעיתון יוצא מהלל ומשבח מדינה שאיך שלא נסתכל עליה לא מדובר במדינה נאורה כלל, ההפך הגמור. אבל מדינת " שמאל" והכל שקוף להחריד. בושה.
- עד סוף התגובה היה לא רע ,מה הקשר לשמולאנים? (ל"ת)גוי 18/10/2020 17:21הגב לתגובה זו
- 3.שוקי 18/10/2020 14:38הגב לתגובה זומקווה שכל מדינות העולם יתבעו את הסינים ויחזירו טריליונים למדינות על ההוצאות קורונה נראה שזה היה במכוון , ידוע ש סין שואפת להיות המעצמה הגדולה בעולם והינדסה את הקורונה כדי לפגוע בעיקר בארה"ב
- 2.אפשר להזמין את החיסון באליאקספרס???? :-) (ל"ת)איש חכם 18/10/2020 13:29הגב לתגובה זו
- 1.חחח 18/10/2020 13:22הגב לתגובה זומאז המחאה ישראל רק עם בועת נדלן כל השאר כמעט מת במיוחד הבורסה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
