דיווח במצרים: "הזרמת הגז לישראל ולירדן תחודש תוך 10 ימים"
צינורות להספקת הגז המצרי לישראל וירדן, שנפגעו בפיצוץ האחרון, יתוקנו תוך 10 ימים", כך אמר היום בראיון לבלומברג, מג'די טאופיק, יו"ר חברת הגז המצרית (Gasco).
נזכיר כי לפני יומיים סוכנות הידיעות הפלסטינאית דיווחה כי צבא מצרים עצר את המבוקש מספר 1 בסיני. מדובר בבדואי מוחמד אל-תיהי אשר אחראי על החבלות בצינור הגז. ייתכן גם שאל-תיהי היה אחראי גם על הפיגוע בגבול ישראל מצרים באוגוסט האחרון.
פי הדיווחים אל-תיהי היה אחראי על התקפות החמושים בשנה האחרונה על מתקני הגז המצרים המוליכים גז טבעי לישראל, ירדן וסוריה. הפיצוץ האחרון אירע בשבוע שעבר ושיתק פעם נוספת את אספקת הגז ממצרים לישראל על ידי שותפות EMG המוחזקת בין היתר על ידי אמפל אמריקן.
- 3.שיתוף הפעולה עם המצרים עובד.ליצא גז דרכם. (ל"ת)אזרח 16/11/2011 17:55הגב לתגובה זו
- 2.פול 16/11/2011 17:27הגב לתגובה זוהבעיות בסיני לא מסתיימות עם מספר עצורים אפילו כאשר קובעים שהם הם האחראים, לפני משפט כמובן. גם יש בעיה ססטמית באספקת הגז. למצרים כבר אין מספיק אפילו עבור השוק המקומי שמתרחב ומתרחב. ללא תגליות גדולות ביותר חדשות הייצוא יפסק כליל לכל יעד. למעשה זה המצב הנוכחי. אין ייצוא לשום מקום.
- 1.אלי 16/11/2011 17:24הגב לתגובה זוכן.. ועוד שבועיים שוב פיצוץ בצינורות. לא נמעס?? למה לא לתת הזדמנות לגז ישראלי. אנחנו בהחלט לא צריכים את הגז המיצרי יותר. פשוט ביזיון ואינטרסים. יש לנו מספיק פה. רק שיש כאלה שפשוט לא מפרגנים!!! ישראמקו, דלק, רציו.. זה כבר ממש לא משנה. וגם לא החפט לי מהמניות.. יעלו.. ושוב ירדו. בגדול אני מחזיק ובטוח שעוד כמה שנים נשמח. מי שקונה עכשיו בשביל עוד שבוע שילך לקסינו. לא בשביל זה יש בורסה. בורסה זה השקעה. בא נשקיע בגז ישראלי. וכולנו רק נרוויח. ולא האובים שלנו
- ימנה 16/11/2011 18:20הגב לתגובה זוכניראה לא קראתה את הכתבה על גוזרי הקופונים(עבריינים) היושבים עדיין בממשלה. העיסקה הזו כולה נולדה בחאט (ראה חבורת מוברק,בנימין בן אליעזר,מימן,ועוד שותפים שלא נעים להזכירם). ועוד חדשות עבורך דלק קידוחים אבנר ונובל מספקים גם היום 50% מהגז לחברת חשמל והם מאוד מסוגלים לספק 120%. וכאשר יש פיתוץ בגז המיצרי הם מספקים 100%. בילעדיהם היום היינו בעלטה.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
