סגירה חיובית באירופה: המדד האזורי עלה 2.6% השבוע, חולשה בוול סטריט

נתון האבטלה בארה"ב סיפק לבורסות אירופה רוח גבית אבל וול סטריט דווקא פתחה בירידות, זאת אחרי 3 ימי מסחר של עליות חדות מאוד
סתיו שירייב | (15)

שבוע המסחר בבורסות אירופה נחתם בעליות שערים, זאת כאשר נתון התעסוקה בארה"ב סיפק רוח גבית לאחר שעקף בצורה משמעותית את התחזיות. בוול סטריט המשקיעים דווקא שולחים את המדדים לירידות, זאת לאחר 3 ימים של עליות חדות.

מדד ה-Stoxx Europe 600 ננעל היום בעלייה של 0.8% והשלים בכך עלייה שבועית של 2.6%, בעיקר ברקע לדיווחים על צפי לתוכנית מתואמת שתמנע קריסה לא מסודרת של יוון. הדאקס הגרמני סגר בעלייה של 0.54% והפוטסי האנגלי עלה 0.2% למרות ירידות השערים החדות שנרשמו במניות הבנקים (RBS ירדה 3% ולוידס ירדה 3.4%).

הנתון שסיפק רוח גבית. 103 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקני בחודש ספטמבר, זאת מול ממוצע התחזיות שעמד על תוספת של כ-60 אלף בלבד. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי על 9.1%.

באירופה המדדים עברו לעליות של עד 1.6% לאחר פרסום הנתון אך עד לסגירה התמתנו העליות. מוקדם יותר נסחרו המדדים באירופה בירידות של כ-0.5% כאשר במוקד המסחר עמדה הכרזתה של סוכנות הדירוג מודי'ס על הורדת דירוג האשראי ל-12 מוסדות פיננסים בבריטניה ול-9 בנקים בפורטוגל, אשר פורסמה דקות לפני פתיחת המסחר באירופה.

הבנקים Lloyds TSB, Santander UK, ו-Co-Operative Bank ספגו הורדת דירוג אחת, בעוד הבנקים RBS ו-Nationwide Building Society ספגו הורדת דירוג בשתי רמות והגיבו בירידות

ה-ECB מושיט ידו לבנקים

עוד ברקע למסחר באירופה, נגיד הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, הציג אתמול במסיבת עיתונאים אחרי הכרזת הריבית על הצעדים המוניטריים החדשים בהם ינקוט הבנק המרכזי במטרה לטפל במשבר. מדובר בתכנית להענקת שתי הלוואות לבנקים באירופה, לתקופת זמן ממשוכת של 12 חודשים וכן תכנית לרכישת אג"ח בהיקף של 40 מיליארד אירו במטרה להוריד את התשואות בשוק האג"ח.

הצעדים בהם נקט טרישה מהווים צעדי מנע למקרה של התפרצות משבר החובות הריבוניים, על רקע חובותיה התופחים של יוון - אשר החלטה בדבר סיוע כספי נוסף שיוענק לה, עתידה להתקבל לקראת סוף החודש. כחלק מצעדים אלו, אמורות 17 חברות גוש האירו לאשר את הרחבת קרן החילוץ האירופאית - בהיקף 440 מיליארד אירו.

ובסוגייה זו, אכן חלה התפתחות אופטימית אתמול בערב - כאשר הפרלמנט בהולנד אישר את ההרחבה, ולפיכך הגדיל למעשה את חלקה הפעיל של הולנד בקרן. קרן ההצלה של אירופה ממתינה, כאמור, לאישור נרחב של 17 המדינות המרכיבות את גוש האירו לטובת ביצוע ההרחבה בפועל. כעת נותרו רק סלובקיה ומלטה, האחרונות שנדרשות לאישור הנכסף.

המסחר בוול סטריט

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    פרינצקי בניאתא 07/10/2011 14:14
    הגב לתגובה זו
    כמה היא תלויה בארה" ב בבורסות באירופה מחכים להודעה בארה" ב ואינם יכולים לסחור בעצמם כבר הרבה זמן ועומדים סביב שער הבסיס ממש בובות של האמריקאים.
  • ואנחנו מה לא תלויים בארה" ב ? (ל"ת)
    הקלפן מלוד 07/10/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
  • פרינצקי בניתא 08/10/2011 23:23
    בפרט תופסים טרמפ על ירידות שלהם אבל עליות בערבון מוגבל
  • 5.
    סוחר מעוף, למה נראה לך?? (ל"ת)
    אלי 07/10/2011 14:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יש לי הרגשה היום יהיה גם " יום כיפור לאמריקאים (ל"ת)
    שורטיסיט 07/10/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
  • פרינצקי בניתא 08/10/2011 23:21
    הגב לתגובה זו
    רציתי לעניין אותך שיום הכיפורים הוא יום טוב מאוד שבו נמחלים לעם ישראל כל העוונות אולי התכוונת לתשעה באב. כל טוב לך
  • מישל 07/10/2011 14:42
    הגב לתגובה זו
    מקווה שהרגשתך תשתפר בשנה הבאה.
  • שורטיסיט 07/10/2011 16:17
    שגם לך יהיה גמר חתימה טובה,הרבה בריאות הכי חשוב,כסף אפשר להדפיס בריאות לא
  • 3.
    אבי 7 07/10/2011 13:31
    הגב לתגובה זו
    צריך להסתכל קדימה, אבל הרגע הזה עדיין לא הגיע , שיהיה צום קל לכל הפורום ולביזפורטל .
  • מישל 07/10/2011 14:41
    הגב לתגובה זו
    אתה רואה תיקון, תרכב עליו. אל תתקע עם פוזיציה אחת בשוק המטורף הזה. ותחסוך מעצמך את השאלה האם העליות מדומות. עליות זה עליות וירידות זה ירידות. זאת המציאות. מה שמדומה זה רק הדמיון שלנו.
  • הקלפן מלוד 07/10/2011 16:45
    לפעמים הסיכון יותר גדול מהסיכוי......... גמר חתימה טובה
  • 2.
    התכוונתי להודעה של 14:30 (ל"ת)
    סוחר מעוף 99 07/10/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
  • מישל 07/10/2011 14:38
    הגב לתגובה זו
    איי איי איי. בקש סליחה בכיפור על ההטעיה הזאת.
  • ל 99 07/10/2011 14:21
    הגב לתגובה זו
    אז כבר מעכשיו אירופה היית צונחת ובצפי של ההודעות הכלכליות היה הנתון שלילי ולא חיובי כמו שהוא עכשיו והחוזים העתידים היו יורדין חזק אבל הצפי הוא חיובי ובאירופה מחכים לאמרקאים והחוזים קרובים מאוד לשער בסיס כל שנראה ששלפת את הרעיון מדמיונך היות ואתה מושקע חזק בשורטים ומתערבב לך הפנטזיות עם המציאות. נ.ב גמר חתימה טובה
  • 1.
    סוחר מעוף 99 07/10/2011 13:25
    הגב לתגובה זו
    ההודעה ב 15:30 תיהיה איבוד 127 אלף משרות!!!!!!!! הודעה גרועה!!!!!!
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".