איתות ל'לוויתן': גזפרום עם רווח מפלצתי - 16 מיליארד דולר; הסיבה - אירופה

מחיר הגז לצרכנים באירופה התייקר ב-14%, הביקוש זינק ב-40%. החברה נסחרת בשווי 169 מיליארד ד'. "התוצאות ב-Q2 יהיו אפילו טובות יותר"
יוסי פינק | (18)

ענקית הגז הרוסית גזפרום שהינה חברת הגז הגדולה בעולם, דיווחה היום על תוצאות חזקות מאוד לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על זינוק של 44% בשורת הרווח ועקפה את תחזיות האנליסטים, זאת בשל הביקוש הגדול מאירופה ועליית המחיר.

לעמוד מניית גזפרום ב-Bizportal - לחץ כאן

הרווח הנקי הסתכם ב-468 מיליארד רובלים (16 מיליארד דולר), זאת לעומת תחזיות לרווח של 406 מיליארד רובל כאשר לפי שעה החברה נמצאת בדרך הבטוחה לשבור את שיא הרווחים השנתי שנקבע ב-2010. ההכנסות זינקו ב-38% ל1.32 טריליון רובל. עיקר הגידול בביקוש הגיע מאירופה שמהווה 40% מהמכירות של גזפרום. באופן כללי אומרת החברה כי השיפור בתוצאות נובע מעליית המחיר לצרכנים המקומיים ברוסיה וכמו כן מעליית מחיר של 14% לצרכנים באירופה (משם הביקוש זינק ב-40%).

סך המכירות לאירופה ולמדינות נוספות מחוץ לרוסיה גדלו ב-12% ל-46.6 BCM כאשר החברה דיווחה כי המשלוחים לאירופה וטורקיה עשויים להגיע השנה ל-158 BCM.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    טרוצקי 31/08/2011 00:03
    הגב לתגובה זו
    מייד אחרי גילוי הגז הוא דאג למכור לסוריה/חיזבאללה טילי ים. זה היה רמז דק.
  • נורית 31/08/2011 20:18
    הגב לתגובה זו
    פוטין הוא דיקטטור רוסי כפי שביו קודמיו מהצאר ועד סטליו ויורדיו וסופו יהייה כמ כל הדיקטטורים שירקדו על ראשם בככר העיר..ראה בסודן בעירק בקרוב בוריה במצרים ועד פון קוריאה גם יומם יגיע
  • 12.
    משקיע ברציו 30/08/2011 21:22
    הגב לתגובה זו
    כמה זה 16 TCF ביחידות BCM האם זה בכלל מדגדג לגזפרום? מדברים על ביקוש של 158 בשנה הקרובה . אולי בכלל ימכרו לגזפרום את הכל ?
  • 11.
    פול 30/08/2011 17:24
    הגב לתגובה זו
    על פי התקשורת בקפריסין, זמן קצר אחרי שמשרד החוץ הרוסי הכריז על תמיכת נקוסיה כנגד טורקיה בזכותה לבציע קדיחה בבלוק 12, התעניינות גזפרום מופיעה גם בחלוקת רשיונות בים סבב השני(ברבעון הראשון של 2012), גם כספקית גז זמנית עד להגעת גז קפריסאי מהים וגם בבנית טרמינל גז באי. היות וגם חברת דלק מתעניינת, אנשי גזפרום הביאו מוכנות לשיתוף פעולה, מהלך עם השלכות גיאופולטיות מהמדרגה הראשונה.
  • איציק 30/08/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
    שער דלק אנרגיה אמור להיול כפול כי רק היא שותפה בגז שנמצא בקפריסיןץ ראו את רווחי גז פרום ותבינו למה המושחת רוצה למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר! ! !
  • 10.
    לא גרידי 30/08/2011 16:10
    הגב לתגובה זו
    לא משחקים קזינו כאן, עם כל הכבוד, אני לא נכנס למניות ספקולטיביות. אני נצמד לתיק המניות באתר שחקן מעוף, בנתיים רק רווחים.
  • 9.
    oil identified near the mud line (ל"ת)
    A, 28-3-11נובל 30/08/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בוריס גורבצו' ב 30/08/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
    פיפי מהולה בודקא שנקראת אקנומיקה
  • 7.
    אנאליסט 30/08/2011 15:00
    הגב לתגובה זו
    לא נורא לא להבין ולשאול. אותי מרגיזים אלה שלא מבינים ורק זורעים בהלה. ולשאלתך- כדאיות כלכלית נבחנת ברמת מחיר מינימאלי שנקבע למוצר המופק. כמובן שככל שהמיחר המינימאלי יותר גבוה כדאיות ההקשעה גדולה יותר. מה שלא היה כדאי להשקיע ברמת מחיר של 60 דולר לחבית נפט הופך להיות כדאי ב-80 דולר. אותו דבר בגז...הביקוש עולה..רמת המחיר עולה..כדאיות ההפקה עולה משואה פשוטה. כמויות הגז באזור שלנו עולות בהרבה על כמות הביקוש אצלנו ואת העודפים מתכונים ליצא לארופה. אחד הטיעונים שהעלה תשובה לששנינסקי היה שעלו הנחת הצנרת לארופה היא הון תועפות. עכשיו עם העלאת רף הביקוש והמחיר לגז בארופה תשובה יכול להרגע. ולגבי גזפרום..לא הבנתי מה היתה השאלה שלך באם היא מונופול וקובעת מחיר.. ונניח שכן..אז??? אדרבא..היא תקבע רף מחיר גבוה יותר וזה שוב יפעל רק לטובת הכדאיות הכלכלית של הנחת התשתית ליצוא לארופה של חברות הגז המקומיות. זו בשורה טובה לחברות הגז המקומיות במיוחד לאלה שכבר הוכח שיש גז בדיו כמו שמבין עינין אמר.
  • 6.
    אבי 30/08/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    משקיע כבד
  • 5.
    מודעין בקרוב תשמעו ים של נפט נפט בגדול ץץץץץ (ל"ת)
    מודעין 30/08/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
  • וותיק 30/08/2011 20:48
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי מתקרב לנייר הזה
  • you are 100% right 30/08/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
    to 31/9/2011 hopefully we will here some happy news soon
  • 4.
    מבין עינין 30/08/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    הנותן הזה משנה את כל התמחור והתחשיבים עבוא חברות הגז שלנו וזה אומר בלי להיות גאון כלכלי או גיאולוג שהכדאיות להשקעה בהן גדלה והדיסקאונט שבמילה היה גדול עד עכשיו רק גדל - וזה מסביר למה בעצם נובל אנרגי הגדילה השקעות במיליוני דולרים בקידוחים החדשים בדולפיו ותנין קדימה להגדיל אחזקה ברציו,אבנר ודלק קידוחים
  • 3.
    פ 30/08/2011 14:26
    הגב לתגובה זו
    את המחירים באירופה בעצמו , ברגע שיהיו עוד ספקים גדולים לאירופה המחירים ירדו משמעותית.
  • 2.
    מה לגז פרום אין שישינסקי? (ל"ת)
    ארקדי 30/08/2011 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פורקס 30/08/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
    ורציו תעלה ל 1000
  • נחי 30/08/2011 18:31
    הגב לתגובה זו
    השערים נמוכים מאוד ,קונים בלבד ,,,,
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.