איל ולדמן: "בונוסים הם כלי מאוד מסוכן, אם לא יודעים איך להשתמש בו"
מנהלים בכירים דנו היום (ב') בסוגיות הטורדות מנהלים בישראל ובראשן יצירת מוטיבציה בארגונים, והקשר בין בונוסים ליצירת מוטיבציה. הדיונים התקיימו בועידת המנהלים השנתית שקיים המי"ל (המרכז הישראלי לניהול).
"אחד הדברים המרכזיים שיוצר מוטיבציה אצל עובדים הוא התחושה שהם משנים את העולם, ושהם חלק מצוות מנצח", אמר איל ולדמן, מנכ"ל חברת מלאנוקס, המפתחת ציוד לתקשורת מהירה במערכות אחסון. "כשהעובדים מרגישים שהחברה מתייחסת אליהם בצורה הוגנת פתוחה וישירה, ואין העדפות לא הוגנות".
בנוגע לבונוסים אמר ולדמן, "בונוסים הם כלי מאוד מסוכן. אם לא יודעים איך להשתמש בו, עדיף לא להשתמש בו כלל. המדיניות שלנו לגבי בונוסים היא למעשה השתתפות ברווחים. כשאין רווחים אין בונוסים. כשיש רווחים יש בונוסים. זה מספק לעובדים תחושה טובה שהם עצמם יצרו את הבונוסים הללו".
גזי קפלן, מנכ"ל אסם לא מסכים עם ההתנגדות לבונוסים. "אנחנו מנהלים משימות ומנהלים אנשים", אמר. "שם המשחק הוא ליצור איזון בין ניהול משימות לניהול אנשים. המוטיביצה צריכה להשען על הזדהות, על ערכים של הארגון, על משמעות. אני קיבוצניק שמרבית חייו מאוד נהנה ממה שעשה למרות שלא היה קשר לתגמול כספי. אבל אני מציע לא לזרוק את התינוק עם המים. אנחנו חייבים להתחשב בציבור העובדים. בסוף היום, כשהבמבה מגיעה לשולחן, לא זה שיצר אותה. המטרה היא ליצור הזדהות עם הארגון".
לדבריו, "המבחן האמיתי הוא בתקופות שקשה בארגון. לא חוכמה ליצור מוטיבציה כשהכול הולך טוב. השאלה היא איך ליצור מוטיבציה בתקופות קשות. לדעתי יש קודם כל לתת דוגמא אישית. בעיניי זה הדבר הכי חשוב. המשימה השנייה היא איך ליצור תחושה של משימה משותפת. כאן, אני מאמין בערכים. איך ליצור את הראש הגדול דווקא בבורג. הבעיה עם ארגונים גדולים היא, שהם חוסמים כל יוזמה אצל העובדים הזוטרים. היעד הוא לא לחסום יוזמה.
"אני אכן מאמין בתגמול על בסיס ביצועים, אבל מסכים שהחיבור בין תגמול תלוי ביצועים למוטיבציה הוא לא בהכרח החיבור הנכון. אבל צריך לזכור לתגמל בקשר לביצועים ולא כהוצאה קבועה בארגון".
- 2.עובד רעב 13/06/2011 14:22הגב לתגובה זוכסף לבונוס שלך יש, אז מה עם ארוחת הצהריים שלי? מתי יחזור הסבסוד???
- 1.אבי 13/06/2011 13:49הגב לתגובה זוללא קשר לביצועי החברה או המניה (להזכיר אומנם המניה היא כלי משחק בשוק ההון, אולם לולא בעלי המניות לא היו מוזרמות לחברה כספים להצפת ערך החברה והפוך)

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין
החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון.
מה קרה באירוע האחרון?
היום שיגרו
החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג.
מדוע לא
הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.
במה שונה כטב"ם מטיל
או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך, ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.
- גרמניה רוכשת שלושה כטב"מים מישראל ב-1.2 מיליארד דולר
- אירודרום תצמח פי 4 בשנתיים? אשרי המאמין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה פעמים
הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.