מסר מרגיע: "הבניין קרס אך ליבת הכור לא ניזוקה, רמת הקרינה במקום ירדה"
פיצוץ נשמע הבוקר (יום שבת) בכור הגרעיני בפוקושימה שניזוק ברעידת האדמה הקשה שפקדה אתמול את יפן. בנוסף, מהדיווחים עולה כי נרשמת קרינה גדולה פי 20 מהכמות המותרת מאזור הכור ואילו בחדר הבקרה של אחד המחוללים בכור נמדדה קרינה גבוהה פי 1,000 מהרגיל.
כתוצאה מהרעש ומגלי הצונאמי שפגעו בחופי מזרח יפן, קרסו יחידות הקירור בשניים מהמתקנים הגרעיניים הנמצאים באתר. מדובר ב"מתקן 1" השולט על כור גרעיני אחד, ו"מתקן 2" השולט על 4 כורים גרעיניים. קריסת מערכות הקירור גרמו לעלייה מסוכנת בטמפרטורה ובלחץ הנמדד בתוך הכורים וכפועל יוצא מכך גם ברמות הקרינה שהם פולטים.
עוד נמסר כי באותו פיצוץ בפוקושימה נפגעו מספר עובדים וקירות הכור קרסו חלקית והיה חשש מפני היתוך גרעיני. מומחים בעולם העריכו כי הסבירות לפיצוץ בדומה לצ'רנוביל הינה נמוכה מאוד וכעת החשש העיקרי הוא מפני דליפה רדיואקטיבית.
כעת, ממשלת יפן הודיעה כי הבניין של הכור אכן קרס אך ליבת הכור לא ניזנוקה וכי רמת הקרינה הרדיואקטיבית במקום ירדה
טרם הפיצוץ, עובדי הכור שיחררו אדים רדיואקטיביים מהכור במטרה להתגבר על התקלה אך ניראה כי צעדים אלו לא עזרו וכעת מדווחת הטלוויזיה היפנית כי הקירות והתקרה של המבנה נהרסו כליל וחומרים רדיואקטיביים דוגמת צזיום דולפים החוצה.
נציין כי המתחם בפוקושימה כולל שש תחנות כוח גרעיניות המספקות יחד 4.7 ג'יגה וואט חשמל. מדובר ב-1 מתוך 25 מתחמי הפקת אנרגיה גרעינית הגדולים בעולם והוא מצוי תחת אחריותה של חברת החשמל היפנית.
- 12.כתב מטומטם, בפאניקה. 12/03/2011 22:40הגב לתגובה זומעניין מה התמונה שתבחרו כשבאמת יהיה אסון גרעיני
- 11.חבל שאין תלת מימד 12/03/2011 15:43הגב לתגובה זומה נסגר איתכם חברים ??
- 10.בני-בית השקעות לא לפ 12/03/2011 15:32הגב לתגובה זומחר עלית חדות יום הזעם הסעודי בדיחה כל יתר החדשות השפעה קטנה צונאמי זל לא שייך לתל אביב
- 9.דודו 12/03/2011 15:08הגב לתגובה זוהוספת תצלום של פיצוץ גרעיני לכותרת - נו באמת כמה נמוך אפשר לרדת , הכותרות שלכם ממש מאכזבות זו עיתונות צהובה ותו לא
- 8.השואל 12/03/2011 14:26הגב לתגובה זוא
- 7.כלכלן 12/03/2011 14:21הגב לתגובה זועד היום זוהיתם, כתבי ביזפורטל כמדליקי מדורות, כמבעירי בארות והנה מסתבר שהנכם גם מבקעי אטום.מיצידכם שהעולם יתפוצץ לו וצבא חייזרים ישתלט על מה שנותר. הכל למען הכותרת עטורת החתחתים וההפחדה. הרף לכם מזו הדרך. הכותרות יכולות להיות יותר מאוזנות ושקולות.
- 6.אלעד 12/03/2011 14:11הגב לתגובה זוראשית חוסר היצור של הונדה מיצובישי יביא להגדלת נתחי השוק של פורד שנית הקמת תחנות כח חדשות תספק עבודה לברות דוגמאת גנרל אלקטריק
- 5.הצופה 12/03/2011 14:06הגב לתגובה זולייצור חשמל ולכן צריכת הדלקים הפוסיליים תעלה.
- 4.אמיר 12/03/2011 13:46הגב לתגובה זולא שזה לא אסון חמור אבל זו לא פצצת אטום
- kart 12/03/2011 16:24הגב לתגובה זורק בתקשורת ישראלית זה מתקבל על הדעת, שפת צהובונים במקום שפת תקשורת שקופה. עם השוק.
- 3.ל -ינון מקווי הכסף 12/03/2011 12:10הגב לתגובה זומחיר הנפט ירד מחוסר צריכה אין מכוניות ירידה של 42 מליון מכוניות הזהב יעלה כמה אנשים איבדו את רכושם מה שהם אולי המליחו לקחת זה זהב והם יסחרו בו כדי לקנות מצרכים אלו אלו פיצוץ גרעיני מה זה אומר מחיר הזהב קופץ לשמיים מסכן פישר מכר חוזים על הזהב ישלם את התחת של המדינה בדולר שלו הוא בכלל לא מיסכן התנהגות שחושב שהכסף שלו
- 2.אסף 12/03/2011 11:48הגב לתגובה זוהבורסות לא יכולות לעלות בשום מצב אלא אם כן הם חיים בבועה כי אם הקרינה של הכור תגיע לאיזור אסיה/אירופה וכו' המצב יהיה בכי רע, נקווה שזה לא יגיע לזה , ליבי עם העם היפני באשר הוא!
- לאסף 12/03/2011 13:28הגב לתגובה זואתה חי בעולם שאם יהיה... אבל במציאות כרגע זה לא קיים ואנחנו נהנים בינתיין עם מה שיש, איזה כיף להתעורר בבוקר, השמש זורחת הציפורים מציצות, מדליקים מחשב, ורואים את הירוק בנסדאק. ליבי ליבי על כל האנשים שנספו אתמול ביפן, על הפצועים ועל כל המשפחות שנותרו ללא קורת גג.
- אסף 12/03/2011 17:26ככה שההפסד הכי גרוע שלי הוא מאה שקל שאני מתקן לאחר הפתיחה ,הבעיה היא הראייה האמריקאית שלא אכפת להם מכלום ורק רואים את הטובה שלהם , להזכירך יפן היא אחת מבנות הברית הגדולות שלהם לאחר מלחמת העולם השנייה ,להזכיר הם הפילו את הבורסה שלהם במהומות במצרים משום מה ואילו עכשיו הם " זורמים" .
- הם חיים בבועה כבר הרבה זמן!אתה לא רואה? (ל"ת)ש 12/03/2011 12:13הגב לתגובה זו
- 1.ינון 12/03/2011 10:43הגב לתגובה זוהפיצוץ ביפן הולך להשפיע על העולם כולו. קשה להבין מה תהיינה ההשלכות על הבורסות באסיה אחרי הסגירה בוול סטריט אבל האפשרות היחידה היא עלייה נוספת של מחירי הנפט והדלק. עדיין לא הבנתי למה הכתב הנכבד מעתיק כתבות מאתרים אחרים אבל תודה על העדכון.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
