האיש עם החברים בפייסבוק ינצח?
למעלה מתשעים אלף לייקים יש לעמוד של יואב מאור בפייסבוק. מספר פנומנלי. לשם השוואה, לג'קי, אחד המתמודדים האהובים והבולטים ביותר העונה, יש קצת יותר מ-12,000. יחד עם זאת, יואב היה המתמודד שקיבל הכי מעט קולות והודח מן הבית. ג'קי, מן הסתם, נמצא אי שם בפסגה. נו, אז מה אפשר ללמוד מזה?
הכניסה של יואב מאור לבית האח הגדול ריגשה לא מעט פעילים ברשת החברתית שמכירים אותו כבלוגר מצליח ופייסבוקאי פופולארי במיוחד. חבריו של יואב, שיודעים ביומיום לגייס אלפי לייקים לעמודי המותגים בפייסבוק, החליטו להפגין את כוחם הפעם לטובת חברם הטוב ולהביא לניצחונו באח הגדול. על הדרך, הם חשבו גם לקדם את משרד הפרסום החדש שלהם המתמחה בפייסבוק. תוכנית גאונית, תודו.
לא כל לייק הופך בסוף ל-SMS
ההתחלה הייתה לא רעה בכלל, מנהלי הקבוצה עשו מה שהם יודעים טוב לעשות והצליחו לגייס במהירות אלפי לייקים. כאמור, לא עבר זמן רב והעמוד של יואב מאור הפך להיות העמוד הפופולארי ביותר מבין המתמודדים של האח הגדול. המשימה הושלמה בהצלחה. לא באמת. כי אז נתקלו מנהלי הקמפיין בבעיה גדולה: מה עכשיו? איך מתרגמים את הלייקים האלה להצבעת תמיכה המונית ב-SMS?
כמו חבריו של יואב, כך לא מעט מנהלי מותגים נתקלו לאחרונה בבעיה דומה- הם מקדישים את הזמן היקר שלהם בניסיון להשיג מספר גבוה של לייקים בפייסבוק וכשהם מצליחים (במקרה הטוב), הם מבינים שהם לא בדיוק יודעים מה לעשות איתם, אין להם מושג איך רותמים אותם לקידום למותג שלהם ואיך הם קשורים בכלל להגדלת מכירות או להעצמת הקשר עם המותג.
עולם השיווק לומד על בשרו אט אט שלייקים הם לא מטרה שיווקית. הם במקרה הטוב כלי שיכול לסייע להשיג מטרות שיווקיות. וגם אז כדאי להיות צנוע בציפיות. היכולת של הפייסבוק היא מוגבלת מאוד. ואיך מגיעים בכל זאת להישגים? זה תלוי כמובן במה רוצים להשיג או במילים אחרות, צריך להגדיר מטרה שיווקית.
יואב מאור - מתמודד אנמי ומשעמם מדי לריאליטי
ניקח את יואב מאור כדוגמא. הבעיה של יואב הייתה שהוא נתפס כמתמודד אנמי, משעמם מדי לריאליטי. הוא לא רב עם אף אחד, לא תופס צד, לא מייצר כותרות ולכן גם לא מייצר זמן מסך. המטרה השיווקית אם כן הייתה להפיח חיים במותג יואב מאור, להוציא את הצד המעניין שבו ולגרום לצופים להתעניין בדמות שלו ובסיפור שלו.
איך עושים את זה? מוצאים קטעים מעניינים במיוחד בערוץ 20 שלא שודרו בערוץ 2 ומפיצים אותם ויראלית בפייסבוק (כמו הקטע שרץ עכשיו חזק ובו פרידה מלמדת את ליהיא את סודות הסקס הנשי). הוא שם כבר 60 יום, בטח אפשר למצוא כמה דקות טובות משהייתו בבית ולתת להן כותרת מספיק חזקה כדי שתעורר עניין. מה עוד? מחפשים מיני שערורייה או סיפור מעניין בכיכובו של יואב מהאזרחות (זוכרים את אור, המתמודד המוזנח מה"יפה והחנון" שהתברר שלפני התוכנית כבר היה מגולח למשעי ובנוי לתלפיות?). ואז משתמשים במאה אלף החברים בעמוד כדי להפיץ את אותם קטעים ולייצר סביבם שיחה. דיבור חזק ואמיתי על יואב ברשת החברתית היה משכנע אולי את עורכי האח לתת לו עוד דקות על המסך מה שכנראה היה מגביר את ההצבעות לכיוונו.
בסוף זה תמיד חוזר לפרסומאים הקלאסיים
יש היום אינפלציה של חברות חדשות ואנשים שמתיימרים להתמחות ברשת החברתית. לרוב הם יודעים במקרה הטוב "להביא לייקים". זו אגב באמת משימה באמת לא קלה. אבל כדי להביא להצלחות שיווקיות אמיתיות זה לא מספיק. בשביל זה עדיין צריך את הידע, הניסיון והמתודה של הפרסומאים הקלאסיים.
הכותב הוא פרילנס שהתעסק שנים רבות בקריאייטיב אופליין ובשנים האחרונות מתמחה בקריאייטיב דיגיטלי
- 15.הכל טוב עד הסוף 10/02/2011 12:25הגב לתגובה זוCOME ON מזה אתה מסיק שצריך לחזור לפרסומאים הקלאסיים? פרסומאים קלאסים עושים באנרים פרימיום... יותר מזה לא לימדו אותם במכונות הכסף
- דובר השר 10/02/2011 14:29הגב לתגובה זוהפרסומאים הקלאסיים או יותר נכון משרדי הדיגיטל של משרדי הפרסום כמו מקאן דיגיטל, y&r, סאצ'י ודומיהם יודעים להכניס מתודות של פרסום לתוך עולם האינטרנט ומספקים פתרונות טובים ולא רק באנרים משודרגים. להבדיל מכל מיני שרלנטים שצצו פתאום והם "מומחים למדיה חברתית" ובמקרה הטוב יודעים להביא לייקים ולא מעבר לזה.
- 14.אחלה כתבה מירן! (ל"ת)זרוב 09/02/2011 20:39הגב לתגובה זו
- 13.מאוד מדוייק... (ל"ת)יונתן 09/02/2011 11:58הגב לתגובה זו
- 12.שלומי 08/02/2011 23:16הגב לתגובה זוכל הלייקים זה תרמיט של חברת פרפל. כתבה שלמה על שום דבר... כל ה 90000 התחברו לעמוד ללא ידיעתם
- 11.שיר 08/02/2011 18:00הגב לתגובה זויואב מאור יבש ומשעמם צ'וצ'יה הדבר היחיד הטוב שיצא ממנו
- 10.הוא גם ממש מכוער (ל"ת)ירדן כהן 08/02/2011 17:42הגב לתגובה זו
- 9.ירדן כהן 08/02/2011 17:33הגב לתגובה זוזאת התרמית הכי קטנה שהחברה הזאת עשתה שמישהו יתחיל לחפור האמת תתגלה!
- 8.ירדן כהן 08/02/2011 17:29הגב לתגובה זולכולם ברור שמה שקרה שם זה זיוף במיטבו גם בעמוד של יואד וגם בעמוד של החברה שלהם אני שמח שזה קרה רק בשביל להסביר את כל מה שרשמת למעלה אין דרכי קיצור בחיים ויואב וחבורתו מומחים בקיצורים יש להם מזל שעדיין לא התחילו לחפור שמישהו יתחיל לחפור אתה תופתע מכמה החבורה הזאת תעשה ה-כ-ל בשביל להביא עוד לייק מסכן אחד. ימים יגידו
- 7.תום 08/02/2011 16:42הגב לתגובה זוזה קורה כמעט כל יום, אנשים שבנו את עצמם בפייסבוק עם מאות אלפי לייקים וחברים מתרסקים במפגש שלהם עם המציאות. תראו את אלאלוף לדוגמה
- אלאלוף נפל לרני רהב, מה רע(ב) ? (ל"ת)אביגדור 09/02/2011 21:12הגב לתגובה זו
- 6.עדי 08/02/2011 15:50הגב לתגובה זוכפי שנחשף ב"צינור לילה" ובמקומות נוספים הלייקים בעמוד של יואב מאור היו בחלקם מזוייפים והגיעו בדרכים עקומות ולכן מספר הלייקים בעמוד שלו כלל לא מייצג את כמות האנשים שבאמת אוהדים אותו ולכן הנקודה כאן לא כל כך רלוונטית...
- 5.סתם ילדים חובבנים יואב וחבורתו (ל"ת)לא רמה 08/02/2011 15:32הגב לתגובה זו
- אסף 08/02/2011 16:56הגב לתגובה זויש אצל יואב הכי הרבה תגובות והכי הרבה אינטרקציה והכי שיחה אין שם בכלל הודים, תסתכלו ותראו
- ילדים חובבנים 10/02/2011 17:51שלפי שגיאות הכתב, חלק מהם ילדים בביה"ס יסודי. זאת הרמה ושיואב לא יתיימר להיות מה שהוא לא. מודעות עצמית אי אפשר לקנות בכסף. לסיכום יואב ושותפיו הם חבורת ילדים חובבנים שמתלהבים מעצם!
- 4.מהטמה 08/02/2011 14:09הגב לתגובה זורק בוראנסי יש לנו כמה מליונים
- 3.מה זה, כל החברים שם הודים (ל"ת)גנדי 08/02/2011 14:06הגב לתגובה זו
- 2.יוסי צרפתי 08/02/2011 14:04הגב לתגובה זואני מכיר לפחות 4 אנשים בעמוד המדובר, כולם נשבעו שמעולם לא הצטרפו אליו, 2 מהם לא מכירים את הבחור. אז לכל אותם אנשים שמאמינים לקבלני הלייקים, שתדעו שמוכרים לכם ספאם פרימיום. קהילת פייסבוק בונים לאט ובצורה מוקפדת, כאשר הערך שתמיד צריך להיות בראש הוא אחד: רלוונטיות.
- 1.עליזה 08/02/2011 13:54הגב לתגובה זויפה אמרת, אף על פי שבמקרה הזה אני לא בטוחה שהדמות של יואב יכולה להפתיע במיוחד.. מדובר בילד חמוד וכנראה שהצופים מחפשים ריגושים
- מור 13/02/2011 12:33הגב לתגובה זובאמת חשפו בצינור שהרבה מהלייקם הושגו במרמה. לא מאמינה שכולם, ומאמינה שהסיבות להדחה באמת לפי מה שכתבת + נרקיסיזם שדוחה בלי קשר

הנקמה הכלכלית של קטאר - ונקודת החולשה של ישראל
הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו; היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בפגיעה בכבודה וברצון שלה בנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יתחזקו, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, לצד המנהיגים הקטארים משקיעים הון גדול בעשור האחרון כדי למרק את התדמית שלהם - לא טרור, לא איסלאם קיצוני, לא רק נפט. אנחנו הקטארים יודעים לחיות את החיים - כדורגל, מונדיאל, תיירות, והשקעות ענק סביב הגלובוס בנדל"ן, קבוצות כדורגל, מותגי על, תקשורת, וטכנולוגיה, הרבה טכנולוגיה, בעיקר AI. קטאר מחלחלת את הכסף שלה, גם באופן מושחת וקונה פקידים ופוליטיקאים וגם בהשקעות, כדי להפוך למותג מוכר ומקובל. המטרה שהשם קטאר יתחבר לתיירות, עושר גדול, ספורט, רק לא טרור, עולם חשוך ופחד.
היא מצליחה. היא מנקה את השם שלה והיא התרחקה בעיני רוב הציבור המערבי מטרור. כבר מזהים אותה עם כדורגל עולמי, תיירות, עושר, השקעות. אבל קטאר היא הבית של חמאס. קטאר סייעה ובנתה את חמאס, ובקטאר יש תמיכה גדולה וקשר עמוק גם לאיסלאם הקיצוני.
ולכן, ההתקפה של ישראל בקטאר היא מכה גדולה לקטאר. לא רק בגלל הריבונות, לא בגלל שאכפת לה מה עלה בגורל מטרות החיסול, מניגי חמאס,, אלא בגלל שהעולם קורא שישראל תקפה מטרות טרור בקטאר. למה ואיך יש מטרות טרור בקטאר? רבים אפילו לא יודעים ולא מקשרים. הרסנו להם. הבאנו את המלחמה אליהם הביתה. אחרי שנים רבות והשקעות גדולות ומאמץ להתנקות, באה ישראל ועושה את החיבור בין קטאר לטרור. קטאר לא תשתוק, ואנחנו לא צריכים לזלזל בה. היא לא צפויה לשלוח מטוסים, היא לא צפויה להגיב צבאית, אבל פגענו בדבר הכי חשוב לה - בתדמית, והיא תחפש אותנו בסיבוב. יש לה הרבה כסף כדי לפגוע בנו, יש לה זמן, ויש לה השפעה כלכלית-עסקית על גופים רבים. ישראל יכולה להיפגע מכך. לא שזה לא מצדיק התקפה, אבל זו סוגיה שצריך להבין ולהיערך לה כדי למזער אותה.
לקטאר יש השקעות של מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, וזה יעלה תוך 3 שנים על טריליון דולר, זה אומר שיש לה כוח והשפעה בגופים רבים. וזה יגדל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגופי השקעה שנשלטים על ידי הקטארים לא ישקיעו כאן. אנחנו לא רוצים שגופים תעשייתיים לא יקנו סחורה מישראל כי קטארים מחזיקים בהם, ואנחנו לא רוצים שגופי טכנולוגיה ו-AI שמוחזקים על ידי קטארים, יסתכלו עלינו אחרת, לא ישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ועוד.
- ההשקעה הגדולה של קטאר והאם היא יכולה להפוך ממעצמת אנרגיה למעצמה טכנולוגית
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטאר גם יכולה לפעול בהפוך על הפוך - היא יכולה לבלוע חברות ישראליות דרך הגופים שהיא שולטת בהם. מה יקרה אם גוף ענק ירכוש את צ'ק פוינט ולקטאר יש בו החזקה מסוימת? או שגוף גדול יקנה את טבע ואותו גוף יירכש על ידי הקרן הקטארית או אנשי עסקים קטארים? לכסף יש משמעות גדולה, ובמלחמה של קטאר מול ישראל, הכסף הוא נשק משמעותי.

מספרים לכם שיורידו לכם מסים על השכר - זה לא יקרה
הכותרות נשמעות אופטימיות: "ביטול הקפאת מדרגות המס בדרך", "נטו גדול יותר בתלוש". באוצר רומזים, מאותתים. נו באמת? למה לספק תחושה שקרית לציבור. למה ליפול בספין של האוצר, אולי ספין של סמוטריץ' שרוצה להוריד מסים לעם. בשבילו זה נהדר, הוא מחפש ואוסף בוחרים, אבל בשבילכם זו סתם תקוות שווא. לא תהיה הפחתת מסים, גם לא ביטול מדרגות המס, כל עוד המצב הביטחוני לא נרגע.
המציאות: גירעון, מלחמה והוצאות עתק
הנתונים היבשים מראים על גביית מסים טובה, עלייה של כ-16.7% בגביית מסים ביחס לשנה שעברה, וזה מה שדי עוזר לנו להגיע לגירעון סביר של 4.7% מהתוצר. אחרת היינו ב-6%-7% ויותר. המסים עולים בזכות מספר פעולות, בין היתר, הקפאה של מדרגות המס.
ברגע שמקפיאים את מדרגות המס ולא מצמידים אותם למדד המחירים, הן לא עולות ואז המס נשאר כמו שהוא במקום לרדת. להמחשה פשוטה - נניח שהרווחתם בשנה מסוימת 10,000 שקל והיתה אינפלציה של 5% והמדרגה היא אחת - מעל 8,000 שקלים משלמים מס של 25%. בשנה השנייה השכר שלכם הוא 10,500 שקלים עלייה בדומה לעלייה באינפלציה.
בשנה הראשונה - המס הוא 25% על 2,000 שקלים - 500 שקלים.
בשנה השנייה הגיעה ההגבלה של האוצר - אין הצמדה על מדרגות המס. המס יהיה 25% על 2,500 שקלים - 625 שקלים. אם המדרגה היתה צמודה, המס היה 525 שקל בלבד. שילמתם עוד 100 שקל בגלל שלא הצמידו את המדרגה.
- מדרגות מס הכנסה: איך נקבע המס שאתם משלמים? מדריך
- הקפאת מדרגות המס עברו בקריאה ראשונה - איך זה ישפיע עליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסה"כ מדובר במיליארדים וזה עוזר לקופה של האוצר. מתישהו זה יחזור. ההצמדה הזו מתבקשת, אחרת יש שחיקה שוטפת ריאלית של השכר. השאלה מתי - והתשובה היא לא בקרוב. סיכוי טוב מאוד שזה יימשך לתוך 2026. ברגע שיש כבר את התקנה ומקבלים יותר מס, יהיה קשה לחזור למצב הקודם, אלא אם בטוחים לגמרי שהמצב השתפר. כמו כן, עוד לפני זה, יש מגבלות שראוי להסיר ומסים שצריך להפחית. האוצר הטיל העלאה של ביטוח לאומי, שינויים בקצבאות, ומדובר על פגיעה באנשים שאין להם. שם צריך לתת הקלות עוד לפני שמדברים על החזרה להצמדה של מדרגות המס.