בשוק המעו"ף: עדיין שווה להגן על התיק ע"י PUT 1,300
מדד המעוף נתקל השבוע במשוכה טכנית באזור ה-1340 שניגזר מהעלייה מעל 1280 לפני כחודש. מס' פעמים של ניסיונות עלייה ללא הצלחה יתרה מבהירים שבאזור הזה יש משקל למוכרי מניות, מממשי מניות, מדללי תיקים זמניים, אחרי עליות שערים של ארבעה חודשים רצופים.
האם חושבים שהשוק גבוה ולכן מממשים? אין לדעת למה ממשים אבל זאת העובדה, הסנטימנט מעט משתנה לשלילה בכל מדדי השוק, אם ב-75 ואם בנדל"ן, ואם במדד המעוף. מחזורי המסחר בירידות החלו להתרחב, מה שעד לא מזמן לא קרה, מה שאומר שמוכנות מכירה החלה גם בירידות שער ולא רק בעליות.
זה לא סותם את הגולל על עליות שערים עתידיות אך תמיד טוב מימוש רווחים בבורסה לתהליך בריא של החלפת ידיים. מידי פעם מימוש כזה מגיע בשל החלפת מניות בתיקי השקעות,או החלפת סקטורים.
ישנן רמות מסיימות שהאוויר מתחיל להיות דליל, הקונים מתחילים לחשוש, לחלופין המוכרים מתחילים להגיע להכרה שכדאי קצת לנוח עם מזומן ביד או לעבור לסקטור מעניין יותר.
לטווח הקצר זה נראה מימושים בינתיים, ולטווח ארוך יותר זה בינתיים רק מנוחה לפני מסלול נוסף בעליה. השאלה הנשאלת היא עד לאן מימוש יכול להגיע, כי הרי לא כל אחד יכול לספוג מימוש שיגיע אולי ל-10 אחוז או יותר. התשובה נעוצה במס' 10 אחוז. כל מי שנימצא בבורסה על מדד כזה או אחר תמיד צריך לקחת בחשבון שהפסד פוטנציאלי זה 10 אחוז על ההשקעה מול חלומות התשואה הפנטסטית שמטיפים לו באתרי הכלכלה.
טווח קצר: זה עדין לא אפקט ינואר המהולל, וכרגע זה לא ינואר ירוק ומיוחד.
כאילו אין סטרטר שיניע את השוק. דברים בשוק ההון הם נזילים,אך זה המצב כרגע.תקופה שצריך לחשוש מימושים .
sp: מדד הגיע ל-1275 ולא יסף. תמיכה 1257. על פניו מדשדש כרגע עם נטייה שלילית כל עוד מתחת ל-1275. הסטופ למגמה החיובית עולה ל1255 מ1245.מתחת ל-1255 יכנס למימושים ל1230.
אופציות מעו"ף:
בינתיים השוק עבד לטובת כותבי האופ'. שבוע וחצי של שיכרון חושים, תנודות נמוכות עד יום ב', תזוזה על טווח צר, בדרך כלל גורמת לפרמיות להתמוסס, ומי שכותב שני צדדים ידו על העליונה, אם זה בכתיבת אוכפים, או שוקתות, שזה אומר כתיבה של פרמיית קול ופרמיית פוט במרחק שווה ממיקום מדד המעוף.
זה ניראה כאילו השוק ופעיליו הורגלו לדשדושים. בדצמבר חווינו שבועיים וחצי כ-13 ימי מסחר על טווח של 20 נקודות 1299-1319. החודש אנו כ-7 ימי מסחר עד סוף יום ב' על טווח צר של 1323-1340. שעות שהגלום לא זז, שעות של תנודות מינוריות באופציות. מידי פעם מגיע יום שיש תנודה אך מאז שעלינו מעל רמת ה-1300 זה המצב.
אז קודם כל מצב זה של דשדושים שנראה כאילו יזומים כי השוק עומד גם כשהעולם זז, ואנו מכירים שוק מדשדש, גם הוא יכול להיות תנודתי, אך כאן יש הרגשה כאילו לא פעם השוק נימצא במלחציים פן יזוז נקודה נוספת.
אז יש לי משפט לומר בנושא אם יש מי שבכלל שומע, מצב זה מרחיק סוחרי דימיון מהשוק, מרחיק ספקולנטים משוק האופציות, וגורם ליבוש הנזילות, כי זה לא מפתה כשזה מתנהל ככה. זה מפתה רק כותבי אופ'. ועל מנת לכתוב אופ' קודם כל צריך לעבור תקופה של קניית אופ', ועל מנת שיהיו כאלה צריך תנודות במסחר ולא מלחציים.
בהתאם לכך, מדד המעוף לא עלה מעל 1350, והוא יצא למנוחה. לכן הצעתי שבוע שעבר למי שרוצה להגן על תיק ההשקעות שלו, שיכתוב קול 1360 ומעלה עם הגנה, זה כבר הרוויח 50 אחוז מהפרמיה והגן נאה על מחזיק מניות שירדו.
הייתה גם הצעה לקנות פוט 1300 להגנה, זה גם נתן הגנה נאותה עד כה, אם כי בקנית פוט זה בלבד ההגנה איננה מלאה ומיידית ותגן רק בירידה מ-1300 באופן מלא. עדין אני מחזיק בדעתי ששווה להגן, כל עוד אין סימנים למיעוט מוכרים בשוק.
מאת: יונתן קריספין (דוביד), מרצה לקורס מעו"ף פרקטי במכללת מגמות ובעלים של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים
- 12.תקשיבו ל יצחק0 (ל"ת)יונה פומפר 12/01/2011 08:07הגב לתגובה זו
- 11.דוביד 12/01/2011 07:25הגב לתגובה זוזאת הצעה למי שיש לו נכס בסיס ומניות ורוצה להגן עליהם.ספקולנט יודע לבד מתי להיכנס ומתי לצאת.שוב פעם זאת הגנה על מניות ובתקופה הנוכחית זאת הצעה שמי שבוחר בה יודע למה ואיך מורכב תיק המניות שלו
- 10.משקיע מנוסה 12/01/2011 00:49הגב לתגובה זוההמלצה שבכותרת המאמר מוזרה שהרי השוק שורי והיום בבוקר ב0930 היה ברור שצריך להיפטר מהפוטים.זה הזמן להיות לונג על השוק ואפשר היה לחזק בקולים.רכישת פוטים עוזרת במצב כזה לכתבנים אך לא לרוכשים.דוביד אתה לא סבור שהיום בבוקר היה צריך להפוך כיוון ולהיות בלונג מובהק, לפחות להיום ואולי גם למחר?
- 9.נהניתי לקרוא (ל"ת)אבי 12/01/2011 00:43הגב לתגובה זו
- 8.ששון הפוטים קפוטים... (ל"ת)סתם אחד 11/01/2011 23:13הגב לתגובה זו
- 7.דוביד 11/01/2011 20:11הגב לתגובה זוככה הוא ישאר עם המניות כל עוד הוא חושב על ירידה.. אפשר לעשות שורט על מדד אחר. זה לא אופטימלי אבל זה הגנה יחסית. אם השוק יעלה צריך לקוות שהמניות שלו יתנו תשואה טובה יותר. יש לך הצעה אחרת,נקשיב לך.
- הכוונה ל6 (ל"ת)דוביד 11/01/2011 23:33הגב לתגובה זו
- ?? (ל"ת)8 11/01/2011 23:12הגב לתגובה זו
- 6.עצות אחיטופל מהכותב 11/01/2011 18:01הגב לתגובה זוזה שווה למכירת מה שמחזיק. חבל על העמלות. מאד משונה הטור הזה ולא מהיום...
- 5.דוביד 11/01/2011 14:47הגב לתגובה זומעל 1345 לדעתי יתפתח חשש מסויים. ובקשר לפוטים,אם ישבור 1320 יש תיקוה
- 4.יוסי 11/01/2011 14:31הגב לתגובה זוהאם לדעתך כתבני הקולים צריכים לחשוש מעליות החודש ואם כן מאיזה מדד? תודה.
- 3.ששון המחסל 11/01/2011 12:55הגב לתגובה זוטחנו אותי דק דק הפעם ,אבל גמבלר נשאר גמבלר -יושב על פוט1310 ומחכה לירידות מה דעתך?{יש לי הרבה פוטים }
- 2.דוביד 11/01/2011 12:46הגב לתגובה זוכתיבת קולים וגם אז זאת הגנה חלקית.לחלופין לקנות תעודת סל נגדית .
- השואל 11/01/2011 13:44הגב לתגובה זוא.דוביד תודה על תשובתך ב.כונתך לקנית תעודת שורט?? האם על מדד ת\"א 25 ?????
- רק אל תיגע בכסף של אחרים רק בשלך! (ל"ת)תישאר גמבלר 11/01/2011 13:50
- 1.השואל 11/01/2011 12:38הגב לתגובה זוכיצד ואיך אתה מגן על תיק מעורב מניות ואגחים מדוע בפוט 1300 ?? אשמח לקבל תשובה
- יונה בומבר 12/01/2011 13:23הגב לתגובה זושאלה של ימים !!!!!ירידות עד הפקיעה
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".