ערן גרינברג: "הוכחנו שהאינטרנט עובד - ניסאן מכרה 200 דגמי ג'וק בשבוע וחצי"
מנכ"ל משרד האינטראקטיב גורני דיגיטל - ערן גרינברג אשר הוביל את קמפיין ההשקה של 'ניסאן ג'וק' בישראל, באינטרנט אומר היום (א') לאייס שהמהלך הוכיח את כוחו של הדיגיטל בשיווק וקידום מכירות, ובנוסף אף ניפץ שלושה מיתוסים נפוצים כנגד האינטרנט מהשנים האחרונות.
לדברי גרינברג ניסאן מכרה למעלה מ-200 דגמי ניסאן ג'וק במהלך בזק של שבוע וחצי עוד לפני שאפילו רכב אחד נחת בארץ. מהלך ה'פרי-סייל', מכירה מוקדמת, של דגם ניסאן ג'וק היה הראשון שבוצע אי פעם בארץ.
גרינברג מונה את המיתוסים שלדעתו הקמפיין ניפץ ובראשם האמרה שלא ניתן לעשות מיתוג באינטרנט: "הגירוי שיצרנו בקמפיין התבסס על ערכים של צעירות ואורבניות, עם הקונספט "הג'וק הזה לא יצא לך מהראש" עליו אנחנו חתומים יחד, בשיתוף פעולה מלא עם משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, וויזואל של הגוק המחליף ראשים של דוגמנים צעירים. לא מבצעי מחיר ולא פיתויים והטבות למקדימים. בפרקטיקה של הפרסום זה מיתוג לכול דבר ועניין".
"למכור מוצר בלי לקבור מיליונים בטלוויזיה"
המיתוס השני אותו אומר גרינברג שניפץ הוא: "באנרים לא עובדים". מנכ"ל גורני אומר, "באנרים זה כול מה שהיה במהלך הזה. לא פרינט, ולא טלויזיה. זה רק מוכיח שאפשר לייצר אפקטיביות גם בלי לקבור מיליונים בטלויזיה". לבסוף טוען גרינברג שהקמפיין מבטל את הטענה לפיה באינטרנט לא קונים מוצרים יקרים. "כאשר 210 אנשים משלמים דאון פיימנט על דגם חדיש, שלא הגיע עוד לארץ ועלותו למעלה מ-140,000 ש"ח מוכיחה שאין מוצר שאי אפשר למכור באינטרנט בגלל מחיר, הכול עניין של להגיע לקהל הנכון ולייצר גיורי ובסוף שיכנוע".
"המשווקים צריכים להעיז ולשים יותר ביצים בפרסום באינטרנט"
ערן גרינברג מוסיף ואומר לאייס: "טוב יעשו עוד משווקים שיעיזו לשים יותר ביצים בפרסום באינטרנט. הצרכן בשל לזה, הטכנולוגיה תומכת בזה ויש יותר ניסיון ובגרות בחברות הפרסום באינטרנט. אני בטוח שבשנת 2011 נראה יותר תקציבים בדיגיטל מהטעם הפשוט - זה עובד, וזה יעיל. בדיוק מה שלקוחות מחפשים".
איך מצליחים לשכנע לקוח כמו ניסאן שרוצה תוצאות ומכירות גבוהות לשים את כל הכסף באינטרנט ואיך עמדתם ביעדים שהצבתם לפניכם?
"התוכנית הייתה לצאת במהלך פריסייל - תמהיל המדיה הוכרע מתפיסת הסיכון שבחדשנות - האינטרנט ניצח את האופ-ליין על-פי גישה זו - הסכום המינימאלי שיוכל להניב תוצאות. כמות המכוניות שהוזמנה על-ידי קרסו היתה 200 ולכן זה היה היעד. הפתיעה אותנו מאוד המהירות שבה המלאי נמכר, תוך 10 ימים בלבד, ונוצרה אף רשימת המתנה".
על-פי יפעת בקרת פרסום ההשקעה במהלך של גורני דיגיטל עבור ניסאן נאמדת בכ-650 אלף שקל בין ספטמבר לאוקטובר 2010. ההוצאה הכספית מרשימה כאשר מדובר במדיה אחת בלבד ולא בטלוויזיה אלא דווקא באינטרנט.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
