ערן גרינברג: "הוכחנו שהאינטרנט עובד - ניסאן מכרה 200 דגמי ג'וק בשבוע וחצי"
מנכ"ל משרד האינטראקטיב גורני דיגיטל - ערן גרינברג אשר הוביל את קמפיין ההשקה של 'ניסאן ג'וק' בישראל, באינטרנט אומר היום (א') לאייס שהמהלך הוכיח את כוחו של הדיגיטל בשיווק וקידום מכירות, ובנוסף אף ניפץ שלושה מיתוסים נפוצים כנגד האינטרנט מהשנים האחרונות.
לדברי גרינברג ניסאן מכרה למעלה מ-200 דגמי ניסאן ג'וק במהלך בזק של שבוע וחצי עוד לפני שאפילו רכב אחד נחת בארץ. מהלך ה'פרי-סייל', מכירה מוקדמת, של דגם ניסאן ג'וק היה הראשון שבוצע אי פעם בארץ.
גרינברג מונה את המיתוסים שלדעתו הקמפיין ניפץ ובראשם האמרה שלא ניתן לעשות מיתוג באינטרנט: "הגירוי שיצרנו בקמפיין התבסס על ערכים של צעירות ואורבניות, עם הקונספט "הג'וק הזה לא יצא לך מהראש" עליו אנחנו חתומים יחד, בשיתוף פעולה מלא עם משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, וויזואל של הגוק המחליף ראשים של דוגמנים צעירים. לא מבצעי מחיר ולא פיתויים והטבות למקדימים. בפרקטיקה של הפרסום זה מיתוג לכול דבר ועניין".
"למכור מוצר בלי לקבור מיליונים בטלוויזיה"
המיתוס השני אותו אומר גרינברג שניפץ הוא: "באנרים לא עובדים". מנכ"ל גורני אומר, "באנרים זה כול מה שהיה במהלך הזה. לא פרינט, ולא טלויזיה. זה רק מוכיח שאפשר לייצר אפקטיביות גם בלי לקבור מיליונים בטלויזיה". לבסוף טוען גרינברג שהקמפיין מבטל את הטענה לפיה באינטרנט לא קונים מוצרים יקרים. "כאשר 210 אנשים משלמים דאון פיימנט על דגם חדיש, שלא הגיע עוד לארץ ועלותו למעלה מ-140,000 ש"ח מוכיחה שאין מוצר שאי אפשר למכור באינטרנט בגלל מחיר, הכול עניין של להגיע לקהל הנכון ולייצר גיורי ובסוף שיכנוע".
"המשווקים צריכים להעיז ולשים יותר ביצים בפרסום באינטרנט"
ערן גרינברג מוסיף ואומר לאייס: "טוב יעשו עוד משווקים שיעיזו לשים יותר ביצים בפרסום באינטרנט. הצרכן בשל לזה, הטכנולוגיה תומכת בזה ויש יותר ניסיון ובגרות בחברות הפרסום באינטרנט. אני בטוח שבשנת 2011 נראה יותר תקציבים בדיגיטל מהטעם הפשוט - זה עובד, וזה יעיל. בדיוק מה שלקוחות מחפשים".
איך מצליחים לשכנע לקוח כמו ניסאן שרוצה תוצאות ומכירות גבוהות לשים את כל הכסף באינטרנט ואיך עמדתם ביעדים שהצבתם לפניכם?
"התוכנית הייתה לצאת במהלך פריסייל - תמהיל המדיה הוכרע מתפיסת הסיכון שבחדשנות - האינטרנט ניצח את האופ-ליין על-פי גישה זו - הסכום המינימאלי שיוכל להניב תוצאות. כמות המכוניות שהוזמנה על-ידי קרסו היתה 200 ולכן זה היה היעד. הפתיעה אותנו מאוד המהירות שבה המלאי נמכר, תוך 10 ימים בלבד, ונוצרה אף רשימת המתנה".
על-פי יפעת בקרת פרסום ההשקעה במהלך של גורני דיגיטל עבור ניסאן נאמדת בכ-650 אלף שקל בין ספטמבר לאוקטובר 2010. ההוצאה הכספית מרשימה כאשר מדובר במדיה אחת בלבד ולא בטלוויזיה אלא דווקא באינטרנט.