ברימאג רוכשת את חברת מוצרי החשמל On-line. 'טרקלין חשמל' תכנס למשביר לצרכן

ברימאג רכשה את פעילות On-Line תמורת 2.5 מיליון שקל עבור המוניטין, On Line תקבל גם 50% מהרווחים וכמו כן תמלוגים מיבוא המוצרים
משה בנימין |

חברת ברימאג רכשה את פעילות חברת מוצרי החשמל On-Line הכוללת את המותגים: Hoover, ROSIERES, BaByliss, CHROMEX, Elica ו- Cuisinart.

בתמורה תשלם ברימאג ל- On-Line 2.5 מליון שקל עבור המוניטין, חברת On Line תקבל 50% מהרווחים וכמו כן תמלוגים מיבוא המוצרים.

במסגרת העסקה, סוכם עוד כי רשת טרקלין חשמל (בבעלות שאול זילברשטיין) תיקח על עצמה את תפעול חנות החשמל ברשת המשביר לצרכן החדש שהייתה בניהול On Line.

שאול זילברשטיין התייחס לרכישה של החברה בתקופה זו ואמר: "דווקא בתקופות מהסוג הזה יש הזדמנויות אמיתיות בשוק שכדאי לנצל אותם. במובן מסוים, עכשיו זה הזמן להרחיב את הפורטפוליו של החברה ולהיערך לעתיד.

בקניית מותגי On-Line יש פוטנציאל שטרם מוצה ותחת הניהול של חברות כברימאג וישפאר, היקף הפעילות יגדל בצורה משמעותית.

המותגים שרכשנו יצטרפו למערך השירות, ההפצה והמכירות הענף של החברות ברימאג וישפאר ונוכל להציע לרשתות השיווק את מגוון מוצרי החשמל הרחב תחת מעטפת אחת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.