עולים לאוויר: פרטנר השיקה רשמית את אתר המדיה Orange time
מאתמול בערב זה הפך רשמי, ולאחר כשנה של היערכות העלתה חברת אורנג' לאויר את האתר Orange time - בשורת העתיד כפי שהם רואים אותה בתחום המדיה והתוכן שתקח אותם מחברת תקשורת ומפעילה סלולרית למימד חדש של תקשורת ומדיה.
דוד אבנר, מנכ"ל החברה אמר היום בהשקה הרשמית: "אנחנו מכריזים היום על פריצת דרך שיווקית וטכנולוגית. זהו יום חג לתעשיית התוכן ובעתיד אף יעלה תוכן מקורי לאתר. פרטנר נכנסת החל מהיום לזירת האינטרנט בישראל באופן המהווה את הצעד הבא בהתפתחות היצע התכנים לגולש הישראלי".
"פורטל orange time, הוא הפורטל הראשון בישראל אשר קיבל הכרה ושיתוף פעולה מהאולפנים המובילים בהוליווד. זוהי הכרה ביכולות ובחשיבות של פרטנר כחברת התוכן המובילה את השוק הישראלי". אבנר התייחס גם למתחריו בשוק וציין, כי "בעקבות המהלך שלנו התעוררה התחרות בענף הסלולר. המתחרים שלנו וספקי התוכן נאלצים כעת להגיב למתרחש".
ארז פז, סמנכ"ל השיווק והתוכן של פרטנר אמר: "אנחנו פותחים גבול חדש ונביא לצרכן הישראלי משהו שהוא טרם ראה, עם מוצר בטכנולוגיות הכי טובות שיש. פז ציין כי, "אחוז הצרכנים שצורך תוכן ולא בלייב, בזמן אמת צומח מדי יום".
30 שניות לסרט. זוז!
לגבי הטכנולוגיה והשימוש באתר מציין פז, "זמן ההמתנה מרגע הזמנת הסרט באתר לא יעלה על 30 שניות מקסימום. נגן הסרטים שלנו הוא נוח ופשוט להפעלה עם רשימת סרטים מומלצים, הצעות לכתוביות בשפות שונות ועוד".
החשדנות של השותפים האמריקניים
לדברי פז, אחד המכשולים הגדולים ביותר במהלך דרכה של אורנג' היו השותפים האמריקניים מהם מגיעים רוב התכנים, בקולנוע, מוסיקה וסדרות. "בהתחלה הם היו נורא חשדניים וכדי להסתיר את הנימוס האמריקני הם לא אמרו לנו לא אלא העלו את המחיר במקום".
"בנוסף הייתה בעיית המחיר, משום שהיה קשה להסביר לשותף האמריקני את התמחור השקלי למיזם בהתאמה לביקוש המקומי. לבסוף הם השתכנעו לאור בדיקות שערכו לחברה והיכרות מעמיקה יותר ויתרה מכך, קציני הביטחון שלהם בדקו את האתר ונוכחו לדעת שלא ניתן לשמור אפילו בית אחד של מידע".
הכל נחמד, אבל כמה זה עולה לנו?

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.