סקר גולשי Bizportal: האם תיסעו פחות בכביש 6 עקב המשבר הכלכלי?

גולשי Bizportal מתחילים להדק את החגורה ומצהירים כי יוותרו על כביש אגרה כדי לחסוך בכסף
משה בנימין |

המשבר הכלכלי בישראל הולך ותופס תאוצה, שיעור הצמיחה עודכן כלפי מטה בצורה חדה וכמעט ולא עובר יום מבלי שנשמע על חברות שמפטרות עובדים. המשבר משפיע כמובן גם על ההוצאה הפרטית של כל אחד ואחד מתושבי ישראל וההערכה היא שנראה ירידה משמעותית בהוצאה לנפש.

עלויות נסיעה זה חלק נכבד מההוצאה הפרטית היומיומית וכעת ההוצאה הזאת הולכת ופוחתת עם הירידה החדה במחיר הבנזין (שבאה בעקבות הצניחה במחיר הנפט). עם זאת, ישראלים רבים נוסעים בכביש 6 שהינו כביש אגרה. סקר שנערך בקרב גולשי Bizportal הציג את השאלה: "האם תפסיק לנסוע בכביש 6 עקב המשבר הכלכלי"?

3 האפשרויות היו:

1. כן, אני מעדיף לחסוך בהוצאות ולא לשלם על כבישי אגרה

2. לא, אני אמשיך לנסוע וזה לא ישפיע עליי כלל

3. כרגע לא, אך אני לא שולל זאת במידה והמצב הכלכלי יחמיר

אלפים מגולשי האתר ענו על הסקר והביעו את דעתם. מהתוצאות עולה התמונה להלן: 50.2% מהמשתתפים בסקר בחרו באפשרות הראשונה, כלומר מעדיפים לחסוך בהוצאות ולא לשלם על כבישי אגרה. כ-21.9% מהנשאלים בחרו באפשרות השנייה, כלומר ימשיכו לנסוע בכביש 6 ללא קשר למצב הכלכלי. כ-27.8% מהנשאלים בחרו באפשרות מספר 3, כלומר ענו שימשיכו לנסוע בכביש 6 למרות המשבר הכלכלי, אך במידה והמצב הכלכלי ימשיך ו/או יחריף הם לא שוללים את האופציה של הפסקת השימוש בכביש 6.

טבלת העלויות לנסיעה בכביש 6

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.