נטוויז'ן מסכמת רבעון שיא: עליה של 260% ברווח הנקי ל-29 מיליון שקל
013 נטוויז'ן חברת התקשורת מקבוצת אי.די.בי מסכמת את הרבעון השלישי של 2008 המהווה בעבורה רבעון שיא. חברת התקשורת רשמה עליה של 260% ברווח הנקי ל-29 מיליון שקל בהשוואה לרבעון מקביל.
ברבעון המקביל אשתקד רשמה נטויז'ן בשורת הרווח הנקי רווח של 8.1 מ' שקל. ברבעון הקודם הסתכם הרווח הנקי ב- 20.1 מ' שקל, עלייה של 45%.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכם לסך של כ- 44.2 מ' שקל לעומת סך של כ- 26.7 מ' שקל ברבעון הקודם, גידול של 65%. הרווח התפעולי זינק והסתכם ברבעון השלישי בכ – 35.1 מ' ש"ח, בהשוואה לכ- 3.4 מ' ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, זינוק פי 9.
הכנסות החברה ברבעון השלישי גדלו ב- 6% לעומת הרבעון השני והסתכמו בכ- 317.4 מ' שקל. הכנסות החברה ברבעון השלישי בנטרול ירידת שער הדולר עלו ב- 7.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עלייה של 5,000 לקוחות לעומת הרבעון הקודם
לחברה כ- 556 אלף לקוחות המקבלים שירותי קישוריות בפס רחב בסוף הרבעון השלישי של 2008, לעומת כ-517 אלף לקוחות אינטרנט מהיר ברבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, בו מספר לקוחות האינטרנט המהיר עמד על כ- 551 אלף לקוחות, ישנו גידול נטו של כ- 5000 לקוחות.
במגזר שירותי התקשורת המנוהלים הצליחה החברה להציג ברבעון זה, לראשונה, רווח תפעולי בסך של כ- 0.6 מ' ש"ח בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ- 8.1 מ' ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. חשוב לא פחות שה- EBIDTA הסתכם בכ- 2.8 מ' ש"ח בהשוואה לEBITDA שלילי בסך 4.6 מ' ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.