עתיד הפרסום כבר כאן: שירות MyAds מאת MySpace שווה 50 מ' דולר תוך חודש

המחזור היומי של שירות העלאת הפרסומות העצמאי נאמד בין 140,000 ל-180,000 דולר ביום
משה בנימין |

לא בטוח מתי זה יהפוך לכלי פרסום בשימוש שגרתי בישראל אבל עתיד הפרסום כבר כאן, או לפחות אם לא כאן, בארה"ב ומחייב את הפרסומאים, המפרסמים ואנשי המקצוע להקדיש לנושא חשיבה.

שירות MyAds מאת MySpace הושק רק לפני כחודש וכבר ע"פ הערכות המוצר נאמד בשווי של כ-50 מיליון דולר. המחזור היומי לפי הערכות האתר Tech-crunch נאמד בין 140,000 ל-180,000 דולר ביום.

השירות של הרשת החברתית מייספייס הינו למעשה מודל העלאת פרסומות באופן עצמאי לאתר. המעוניינים לפרסם עוקפים את התהליך המוכר של מנגנון המכירות באתר ובעזרת כלי 'פלאש' יוצרים לעצמם פרסומת מקוונת ומריצים אותה באתר בשיטת CPC - תשלום פר הקלקה כאשר עלות המינימום היא 0.25 דולר לקליק. ב-Tech-crunch מסבירים כי רבים מהמפרסמים ברשת החברתית בעלת האוריינטציה המוסיקלית הם האמנים עצמם אשר מחזיקים כבר בדף משלהם במייספייס. בדרך זו יוצא כי הרווח של מייספייס הוא כפול מכיוון שהקלקות על פרסומות האמנים מעבירות את הגולשים לדפי מייספייס ובכך מגבירים את כמות צפיות הדפים באתר ואת החשיפה.

אנשי מקצוע חיצוניים מעריכים כי המחזור של מייספייס יעמוד בסוף השנה הפיסיקלית ביוני 2009 על 1 מיליארד דולר, כאשר MyAds תהווה גורם משמעותי בצמיחה לעומת המחזו שעמד על 750 מיליון דולר ב-2008.

יצויין כי, גם לפייסבוק - המתחרה החזק של מייספייס יש שירות העלאת פרסומוןת עצמאי לאתר הרשת החברתית אך הוא מוגבל לפרסומות טקסט בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה