המשביר משלמת 7.5 מיליון שקל ומשתלטת סופית על חברת האופנה ג'אמפ
המשביר לצרכן החדש עושים צעד נוסף בתחום קמעונאות האופנה בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה. המשביר מדווחת היום, כי ביום 7 באוקטובר 2008 חתמה על הסכם לרכישת יתרת הון המניות (50%) בחברת ג'אמפ אופנה, המחזיקה ברשת החנויות הנושאת את המותג ""JUMP, מידי מנחם קופיץ תמורת 7.5 מיליון שקל וכן כנגד ויתור ביחס לתקבולים ממכירת נכס אותם התחייב מר קופיץ, באמצעות חברה בבעלותו, להשקיע בג'אמפ אופנה.
במסגרת הסכם ההשקעה שנחתם בין הצדדים ביום 21 באוגוסט 2007. לאחר רכישת המניות תחזיק המשביר ב-100% ממניות ג'אמפ. השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישור הבנקים המעמידים מימון לג'אמפ.
ג'אמפ מפעילה 56 סניפים ברחבי הארץ. כמו כן, ג'אמפ מחזיקה בכ-66.67% מהון מניותיה של מותג האופנה אירית ליין, מפעילת רשת של 24 חנויות אופנה תחת המותג "אירית". לג'אמפ ואירית כ-130,000 חברות מועדון, שייחשפו עתה ל"מועדון 365" ולשאר פעילויות קבוצת המשביר. מחזור ההכנסות של ג'אמפ בשנת 2007 הסתכם בכ-111 מיליון שקל ויחד עם אירית הסתכמו ההכנסות בכ-150 מיליון שקל.

חג קניות שמח: עלייה ברכישות באשראי בערב ראש השנה
הציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל, כך על פי נתוני שבא. מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות
שנרשם אשתקד בערב ראש השנה
נתוני שבא SHVA , מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שהציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל.
מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה תשפ״ה, ביום שישי ה-2 באוקטובר 2024, שהיקף ההוצאות בין 8:00 ל-11:00 באותו היום הגיע ל-422.93 מיליון שקל. בערב ראש השנה
תשפ״ד, שחל ביום שישי ה-15 בספטמבר 2023, לפני פתיחת מלחמת חרבות ברזל, היקף ההוצאות בשעות האלה עמד על סכום כולל של 378.39 מיליון שקל.
שבא פרסמה באחרונה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2025. הכנסות שבא הסתכמו ברבעון שעבר בכ-38.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מבוססות תנועה. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2025 הגיע לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון החולף הגיע לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.
- שבא מציגה עלייה בהכנסות אך שחיקה ברווח התפעולי
- למרות "עם כלביא", ירידה של 0.7% בלבד בהוצאות כרטיסי האשראי ביוני לעומת אשתקד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביולי האחרון נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף ה-50 מיליארד שקל. ממוצע ההוצאות היומי הגיע ל-1.671 מיליארד שקל - זינוק של 20.3% לעומת יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע עם כלביא מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.