התחרות בין בזק להוט על הטריפל נפתחת: בזק בדרך לקבל רשיון ממשרד התקשורת לשיווק חבילה משולשת

הרשיון שלו בזק חיכתה כדי לשווק חבילה משולשת מגיע לאחר שנתח השוק של החברה ירד מתחת ל-85%. עד עתה נאסר על בזק לשווק חבילה שכזו
משה בנימין |

חברת בזק עמדה מהצד זה תקופה ארוכה וצפתה במתחרתה הישירה HOT משווקת את חבילת הטריפל (אינטרנט, טלפון נייח וכבלים) בעוד עליה נאסרה פעילות שכזו בגין נתח השוק שלה שעמד מעל 85%.

המדידה האחרונה של משרד התקשורת, אשר בודק את נתח השוק של בזק באופן שוטף מצאה כי נתח השוק שלה ירד במגזר הפרטי אל מתחת ל-85% ועומד על 84.9%.

המשמעות של ירידת נתח השוק, בהתאם למדיניות משרד התקשורת מ-2004 בנושא בזק, אומרת למעשה שלבזק יותר לשווק חבילה משולשת (כמו HOT) שבה יכללו שירותי הלווין של YES, טלפון קווי ואינטרנט.

באותו מסמך מדיניות של משרד התקשורת משנת 2004, נקבע כי "לאחר שנתח השוק של חברת "בזק" בתחום הטלפוניה הפנים - ארצית הנייחת במגזר לקוחות מסוים (עסקי או פרטי) יפחת מ- 85% יתוקן רישיונה של חברת "בזק" באופן שיאפשר לה להגיש לשר בקשה לאישור שיווק סל שירותים באותו מגזר לקוחות . ואכן, בימים אלה, נמצא משרד התקשורת לקראת סיומו של הליך שימוע לקבוצת בזק שבסיומו יתוקן רישיונה של חברת בזק, וכל אחת מבנותיה.

2 התנאים המרכזיים אשר במסגרתם תוכל בזק לשווק את החבילה המשולשת הן קיומו של מתחרה המשווק חבילה שכזו (HOT) ומבנה החבילה שצריך להיות "פריק". דהיינו, כל מוצר הנמכר בחבילה המשולשת יוצע במחיר היחסי מתוך החבילה גם לצריכה בודדת.

דבר נוסף אשר נגזר מירידת נתח השוק הוא שחברות בת בתוך בזק יוכלו לשווק שירות voice over broad band - VOBB שנאסר עד עתה.

בשיחה עם כלכלני משרד התקשורת נמסר כי, כרגע המהלך הראשון יהיה תיקון הרשיון של חברת בזק אשר מחייב את אישורו של השר אטיאס. במידה ויחול שינוי בנתח השוק של בזק ויעבור את רף ה-85% יצטרך השר לשנות את הרשיון בהתאם ו/או להפסיק את שיווק הסלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות אונליין
צילום: rupixen/UNSPLASH

חג קניות שמח: עלייה ברכישות באשראי בערב ראש השנה

הציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל, כך על פי נתוני שבא. מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה

עוזי גרסטמן |

נתוני שבא SHVA  , מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שהציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל. 

מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה תשפ״ה, ביום שישי ה-2 באוקטובר 2024, שהיקף ההוצאות בין 8:00 ל-11:00 באותו היום הגיע ל-422.93 מיליון שקל. בערב ראש השנה תשפ״ד, שחל ביום שישי ה-15 בספטמבר 2023, לפני פתיחת מלחמת חרבות ברזל, היקף ההוצאות בשעות האלה עמד על סכום כולל של 378.39 מיליון שקל.


שבא פרסמה באחרונה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2025. הכנסות שבא הסתכמו ברבעון שעבר בכ-38.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מבוססות תנועה. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2025 הגיע לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון החולף הגיע לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.


ביולי האחרון נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף ה-50 מיליארד שקל. ממוצע ההוצאות היומי הגיע ל-1.671 מיליארד שקל - זינוק של 20.3% לעומת יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע עם כלביא מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.