התחרות בין בזק להוט על הטריפל נפתחת: בזק בדרך לקבל רשיון ממשרד התקשורת לשיווק חבילה משולשת

הרשיון שלו בזק חיכתה כדי לשווק חבילה משולשת מגיע לאחר שנתח השוק של החברה ירד מתחת ל-85%. עד עתה נאסר על בזק לשווק חבילה שכזו
משה בנימין |

חברת בזק עמדה מהצד זה תקופה ארוכה וצפתה במתחרתה הישירה HOT משווקת את חבילת הטריפל (אינטרנט, טלפון נייח וכבלים) בעוד עליה נאסרה פעילות שכזו בגין נתח השוק שלה שעמד מעל 85%.

המדידה האחרונה של משרד התקשורת, אשר בודק את נתח השוק של בזק באופן שוטף מצאה כי נתח השוק שלה ירד במגזר הפרטי אל מתחת ל-85% ועומד על 84.9%.

המשמעות של ירידת נתח השוק, בהתאם למדיניות משרד התקשורת מ-2004 בנושא בזק, אומרת למעשה שלבזק יותר לשווק חבילה משולשת (כמו HOT) שבה יכללו שירותי הלווין של YES, טלפון קווי ואינטרנט.

באותו מסמך מדיניות של משרד התקשורת משנת 2004, נקבע כי "לאחר שנתח השוק של חברת "בזק" בתחום הטלפוניה הפנים - ארצית הנייחת במגזר לקוחות מסוים (עסקי או פרטי) יפחת מ- 85% יתוקן רישיונה של חברת "בזק" באופן שיאפשר לה להגיש לשר בקשה לאישור שיווק סל שירותים באותו מגזר לקוחות . ואכן, בימים אלה, נמצא משרד התקשורת לקראת סיומו של הליך שימוע לקבוצת בזק שבסיומו יתוקן רישיונה של חברת בזק, וכל אחת מבנותיה.

2 התנאים המרכזיים אשר במסגרתם תוכל בזק לשווק את החבילה המשולשת הן קיומו של מתחרה המשווק חבילה שכזו (HOT) ומבנה החבילה שצריך להיות "פריק". דהיינו, כל מוצר הנמכר בחבילה המשולשת יוצע במחיר היחסי מתוך החבילה גם לצריכה בודדת.

דבר נוסף אשר נגזר מירידת נתח השוק הוא שחברות בת בתוך בזק יוכלו לשווק שירות voice over broad band - VOBB שנאסר עד עתה.

בשיחה עם כלכלני משרד התקשורת נמסר כי, כרגע המהלך הראשון יהיה תיקון הרשיון של חברת בזק אשר מחייב את אישורו של השר אטיאס. במידה ויחול שינוי בנתח השוק של בזק ויעבור את רף ה-85% יצטרך השר לשנות את הרשיון בהתאם ו/או להפסיק את שיווק הסלים.

עם זאת, הנטייה במשרד התקשורת היא להאמין שנתח השוק של חברה כגון בזק לא ישתנה בתנודות קיצוניות בין לילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה