המפולת בנפט - שימו לו ל"הוזלה" הצפויה במחיר הדלק בתחנות בעדכון שבסוף החודש

מערכת Bizportal | (62)

בעדכון האחרון (29 בנובמבר) נקבע מחיר הדלק בתחנות על 5.99 שקלים לליטר. זה היה כאשר מחיר הנפט נע סביב 42 דולר לחבית. כיום מחיר הנפט צלל לשפל של 34.5 דולר לחבית (ירידה של כמעט 18% לשפל של 7 שנים), אבל מחיר הדלק בתחנות? הוא לפי הערכות בענף צפוי לרשום בסוף החודש ירידה של 2.5% בלבד ולעמוד על 5.84 אגורות, כאשר חלק מהירידה הצפויה קשורה להפחתה המתוכננת במס הבלו בשל האינפלציה השלילית (תגרע 3 אגורות). 

כלומר הירידה במחיר הנפט בעולם מתורגמת למעשה לירידה של 2% בלבד במחיר הדלק בתחנות. מה קורה בארה"ב? שם מחיר הדלק הממוצע בתחנות ירד בסוף השבוע האחרון ל-1.99 דולר לגלון בממוצע כלל ארצי, כלומר ירידה של כ-5.5% לעומת המחיר לפני חודש.

תגובות לכתבה(62):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 49.
    יוסי 05/01/2016 23:37
    הגב לתגובה זו
    עוד שנה שנתיים אולי 10 מה זה בשבילכם 20 שנה. אל תהיו קטנונים. יבוא שר אוצר חדש ויבטיח הבטחות חדשות והההההכל יהיה טוב.
  • 48.
    משקיף צפוני 27/12/2015 21:57
    הגב לתגובה זו
    בוודאי התכוונתם למלך הגנבים. לא מספיק שהוא שקרן,הוא גם גונב את כספי האזרחים למימון מתנחלים ועשקי ההון מסוגו של תשובה
  • 47.
    מר 27/12/2015 05:32
    הגב לתגובה זו
    מדינה יש לנו!?
  • 46.
    צריך כסף להתנחלויות,פנסיות צבא,עיריות (ל"ת)
    פרות חולבות 25/12/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
  • לרהיטי גינה צביעת חדרים מגורים בחצי מיליארד מטוס פרטי מ (ל"ת)
    מר 27/12/2015 05:33
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    אורן 23/12/2015 09:57
    הגב לתגובה זו
    איך לדעתכם ביבי יתדלק את הקומבינות שלו עם גואליציה צרה רק אתמול נכתב שמוסדות כאלו ואחרים שלא מלמדים לימודי ליבה יקבלו 90 מיליון שקל על חשבון העם הנהגים בושה!
  • 44.
    יעקב 21/12/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    איך יסבסדו את החרדים?
  • 43.
    ביבי סוכנויות 21/12/2015 08:44
    הגב לתגובה זו
    גמל= רכב שטח חמור= טנדר חמור עם עגלה= רכב משפחתי סוס= רכב ספורט כולם מגיעים עם GPS ודיסק של אייל גולן ( להכניס בחלק האחורי של....) מבצעים מיוחדים למודל 2016
  • 42.
    במקום מחאת הדלק 21/12/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    את מחיר הדלק מרגישים הרבה יותר מהגז אני קורא לכל אלו שהאזרחים חשובים להם להרים הפגנות ומחאה על הנושא האמיתי מחירי הדלק השערורייתים
  • 41.
    אתם מבינים ממה יוקר המחייה טובב כחלון הוריד מחיר העוף ב (ל"ת)
    שלום למרחף כחלון 21/12/2015 07:34
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    אתם תמשיכו להצביע לליכוד, עם בלי מוח, תקבלו רק מיסים (ל"ת)
    ץ 21/12/2015 07:27
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    טומארפורקולו 21/12/2015 06:24
    הגב לתגובה זו
    צריך שיקום מנהיג ויעשה סדר בישראל המצב הזה שחומסים ומכים בציבור ללא רחם חייב להיפסק
  • 38.
    אפוא שלי ואנרכיסטים שילחמו על הורדתמחירי הדלק לרכבים (ל"ת)
    חלשים 21/12/2015 00:46
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    וזה כחלון!!! מזה אכזבה חבלז.... (ל"ת)
    ההגון 21/12/2015 00:12
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    ירון 20/12/2015 23:16
    הגב לתגובה זו
    זבל של מדינה מגעילה איכס לעוף מכאן כמה שחותר מהר כמה מפגרים ונוכלים בכנסת ממררים לנו את החיים
  • 35.
    מקימים מפלגה 20/12/2015 23:11
    הגב לתגובה זו
    לא מעניין, כל אחד דואג לכסף, נקים מפלגא שבתוכנית להוריד מחיר דלק, חשמל, ארנונה.. פותחים Facebook ואוספים חתימות.. די לעושק הזה
  • 34.
    tch 20/12/2015 22:29
    הגב לתגובה זו
    מסחטת מסים , שעוצרת את המשק מלהתחרות עם שאר העולם.
  • 33.
    מה יהיה אחוז המס על כל ליטר בינואר ? (ל"ת)
    גדי 20/12/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    אזרח 20/12/2015 20:35
    הגב לתגובה זו
    היום שחבית 35 דולר אנחנו משלמים כ6 שקלים. מה קורה פה ??????
  • 31.
    מגיבים מטופשים המדינה צריכה סכום מסויים והיא גובה אותו (ל"ת)
    יעקב 20/12/2015 20:32
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    איתן 20/12/2015 20:13
    הגב לתגובה זו
    יחכימוביץ גייסי את הקרן לישראל וצאו להפגין בכל הערים למען אזרחי ישראל.
  • 29.
    יצחק 20/12/2015 19:14
    הגב לתגובה זו
    כש המחיר הדלק עלה במאה אחוז כאן המחיר עלה רק בשלושים אחוז אז תפסיקו כבר להתבכיין
  • 28.
    ביבי יא בן של אלף זונות. גמרת אותנו (ל"ת)
    אמן תקבל סרטן 20/12/2015 19:07
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    מדינה זבל. אין עתיד. אנחנו עם חרא תאב בצע (ל"ת)
    ביבי גמרת אותנו חלאה 20/12/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    צדק 20/12/2015 18:47
    הגב לתגובה זו
    נפט לא מיוצר בישראל ואין טעם כלכלי/בריאותי לבזבז בנזין. מס גבוה על דלק גורם לירידה בשימוש שלו (אני תמיד חושב פעמיים האם לנסוע לבד, או באוטובוס, או ברכבת או עם חברים). עדיף לשלם מס על דלק מאשר כל מס אחר. הייתי מעדיף שיעלו מיסים על כל חומר מזיק - ניילונים, פלסטיקים וכדומה. לפעמים אנו משתמשים בהם בלי לחשוב פעמיים האם זה פוגע בכיס או בריאות
  • 25.
    רונן 20/12/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    מכיון שמס הבלו על הדלק הוא סכום קבוע - כשלושה שקלים לליטר דלק ואינו באחוזים הרי שירידת מחיר הדלק בעולם לכאורה אינה משפיעה על סכום המס. בזוית ראיה אחרת גם אם עלות הדלק בעולם תרד לאפס שקלים עדיין יגבה מס בלו של שלושה שח.במילים אחרות ככל שירד מחיר הדלק הגולמי כך יעלה אוטומטית אחוז המס!!אם ירד לאפס נשלם מאה אחוז מס כך שהכנסות המדינה לא יפגעו בגביית מס עקב שינוי במחיר הדלק הגולמי.
  • 24.
    יעקב 20/12/2015 18:39
    הגב לתגובה זו
    לפי הנתונים שמתפרסמים באירופה , נכון ל 16-12-2015, יש רק מדינה אחת שבה מחיר הדלק יותר גבוה מאשר בישראל הולנד : 6.50 שקל לליטר 95 אוקטן. משכורת ממוצעת בהולנד: 3100 דולר לחודש.
  • 23.
    ישראל ישראלי 20/12/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    המס הוא מעל 5 שח לליטר דלק מזוקק. 5.8 יחידות גז טבעי שוות לתוצר של חבית דלק שהם 52 ליטר מזוקק של בנזין וסולר שעלותם פי 2 מהגז ששלי תילחם בהורדת מיסים שעושקים את בציבור כמו שתואר להלן המס על הדלק וכן המע"מ על המים שהו למעשה מס גולגולת המס המעוות ביותר בכלכלה.
  • 22.
    דורון לוי 20/12/2015 18:18
    הגב לתגובה זו
    ממשלה שגונב את התושבים בחסות חוקים מפלצתיים
  • 21.
    הנוסע באוטובוסים 20/12/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
    כיף לכם לשלם מיסים בתחנת הדלק, כדי לממן חרדים, מתנחלים ופנסיה לגמלאי צהל צעירים? עשו כמוני ועיברו להתנייד באוטובוס. בלי כאב ראש של דלק, מוסך, ירידת ערך והצורך למצוא חניה. מי שממשיך לסבול בנהיגה במכונית הוא פשוט מזוכיסט. חופשי חודשי יעלה לכם הרבה פחות כסף.
  • 20.
    מנייק המיסים 20/12/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    מס על הדלק ,מס על רכבים ,מס על אובדן כושר עבודה ,ועוד... איך האזרח יכול לחיות במדינה עושקת באכזריות , אין מנוחה אין שקט ,והנכים תארו לעצמכם חיים עם קיצבה של 2400 שח זה ביזיון שאין אח ורע במדינות אחרות בעולם ,אתם מה זה קללה של נכה ?
  • 19.
    דני 20/12/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    האמריקאי הוציא רק 6% מהשכר שלו על דלק, ואחרי ההוזלה הוא משלם רק 3%. ואילו הישראלי היה רגיל לשלם 20% מהשכר שלו על דלק, ואחרי ההוזלה הוא משלם 16%. אז למי התפנה סכום יותר גדול? לישראלי כמובן
  • שלומי 21/12/2015 19:49
    הגב לתגובה זו
    למה אתה משווה את זה לשכר ? חבית דלק הוזלה ב-66% בעוד שהמחיר לצרכן רק ב-20% בלבד זהוא עושק.
  • נראה לי לא הבנתם את הציניות :) (ל"ת)
    lallush 21/12/2015 22:39
  • אמריקאי 20/12/2015 20:51
    הגב לתגובה זו
    כמה שעות צריך לעבוד ישראלי בעבור ליטר דלק? כמה אמריקאי? מלים אחרות כוח הקנייה של האמריקאי גדול הרבה יותר.
  • תלמד בכיתה ב בקושי תקבל ציון ז...תלמד חשבון טיפש (ל"ת)
    דני גש...... 20/12/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
  • משה ראשל"צ 20/12/2015 19:30
    הגב לתגובה זו
    האמריקאי חסך 50 אחוז והישראלי רק 20 אחוז
  • אוקיינוס 20/12/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    לאן הגענו כשאזרח משלם הון על הדלק עכשיו מורידים לו פרומיל והוא טוב לו ושמח .שים לב מה אתה אומר ביום נורמלי האמריקאי משלם 6% כשהישראלי 20% מלכתחילה אתה לא צריך לשלם 20%ולא 16 ולא 14 הכל יקר
  • צודק, אבל מטרת הכתבה לעצבן, לא להעשיר את הידע הכלכלי (ל"ת)
    ישראלי 20/12/2015 18:21
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    תמשיכו להצביע ל... (ל"ת)
    נאיבים 20/12/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    מנייק המיסים 20/12/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    ורוצים עוד לא שבעים אחושרמוטות ,חנוקים בכסף ולא משחררים שקל הכל תחת חקירות של המנייק .
  • 16.
    א. מרק 20/12/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    מתווה הגז - כשמדברים על "אוליגרכים" רוסים חייבת לבוא השאלה מה קורה אצלנו..אז ככה : אדם אחד מר נתניהו, מחליט וקובע הכל, לטובת מי ? לטובת הטייקונים. אז המתווה הולך ככה : מר תשובה ושות' יניחו את התשתיות להפקת הגז שמחירו ברצפה ובתמורה מדינת ישראל מתחייבת לרכוש גז במחיר של פי כמה..על חשבון מי ? על חשבון האזרח. ולטובת מי ? לטובת הטייקונים שהולכים לנפח את הכיסים הפרטיים שלהם בהרבה הרבה כסף עם אפס סיכון..וואלה יופי !
  • 15.
    אתם לא מבינים ,אנחנו בידיים שלו ולא מעניין אותו האזרחים (ל"ת)
    עשוק עד המוות 20/12/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
  • אוקיינוס 20/12/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    מצידי שהערבים יעלו לשילטון נשבר הזיין מניצול האזרח במיוחד מעמד הביניים כשאנחנו למעשה "השילדה "שתופסת את כל המדינה בצבא ,משרדי ביטחון ,ועוד המון מקומות כאלה ואחרים תנו לנשום
  • 14.
    דלקן 20/12/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
    צריך לממן חרדים והתנחלויות.
  • 13.
    ביבי ורשות המיסים חוגג על התחת של עם ישראל (ל"ת)
    עשוק עד המוות 20/12/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    צריך לצאת לשרוף את המדינה זה ממש עושק (ל"ת)
    עשוק עד המוות 20/12/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אבירם 20/12/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    מדינת רווחה עלק
  • 10.
    לא נורא, לפחות הדירות פה זולות (ל"ת)
    מיכאל פ 20/12/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
  • מני 20/12/2015 17:19
    הגב לתגובה זו
    בטח....
  • 9.
    חיים 20/12/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    60 מיליארד לביטחון, עשרות ומאות מיליונים לשטחים וחלוקה לחכים למתן כספים יעודיים, כספים לרווחה, לחינוך, בריאות (לפי תקציב). כספים לבינוי ותשתיות. מאיפה כל זה? מהמיסים שלנו. ודלק הוא הקורבן. ולכן, תתכוננו, אם עסק הרכבת הקלה יעבוד ויסעו פחות ברכב, אז יעלו מיסים אחרים. אין ברירה. המדינה ענייה. ולאזרחים יש כסף. כנראה מישהו ככה חושב.
  • 8.
    מלכיצדק 20/12/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    עד מתיי יעבדו עלנו.בתקופת השיא חבית נפט עלתה 148 דולר ומחיר הדלק בארץ היה 8.5שח.אכשיו מחיר חבית נפט 36 דולר ומחיר הדלק אצלנו 6שח.. עלפי הירידה מחיר הדלק בארץ היה אמור לרדת בכ 200אחוז.לסביבות 2.15 שח.. אנו אזרחים שמפרנסים את הממשלה
  • 7.
    avist 20/12/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    הממשלה עושה עלינו מליארדים , גזילה לאור יום , איפה כחלון יפה הנפש שקונה אותנו בגרושים. בושה לממשלה "החברתית" הזו
  • 6.
    רפי 20/12/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    מדינה גועל נפש גלון בנזין בארצות הברית עולה 2 דולר ...גלון זה 4 ליטר יוצא פחות מ2 שח לליטר למה ריבונו של עולם...
  • 5.
    הרי צריך כסף לחטיבה להתיישבות,לא? (ל"ת)
    גוני 20/12/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
  • צריך כסף לסודנים ולשמאלנים הבוגדים (ל"ת)
    איכס 20/12/2015 16:59
    הגב לתגובה זו
  • צודק, אך בכל זאת ההקצבות הולכות להתנחלויות ולחרדים... (ל"ת)
    אבי 20/12/2015 17:22
  • 4.
    מורד 20/12/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    אני מציע לעשות מפלגה, בלי שום קשר לתחמנים הגדולים כל תכנית המפלגה להלחם בעושק
  • 3.
    ואו הכתב ממש כותב יפה (ל"ת)
    אורן 20/12/2015 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בארה"ב 1.7 דולר לגלון (ל"ת)
    לילי 20/12/2015 16:36
    הגב לתגובה זו
  • ליטר עולה כ60 סנט (ל"ת)
    טומארפורקולו 21/12/2015 06:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שגב 20/12/2015 16:33
    הגב לתגובה זו
    לא יש לכם טעות.. אצלנו פה בארה״ב הדלק ממזמן 1.57 דולר לגלון בתחנות!!
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

 מנגד, כהונתה של המנכ"לית היוצאת דינה בן טל-גננסיה תיזכר כאחת התקופות היציבות בתולדות אל על: היא הצליחה להביא לשקט תעשייתי נדיר, לגבש את העובדים סביב מטרה משותפת ולהוביל את החברה לרווחי שיא על רקע פרישת חברות זרות מהארץ בתקופת המלחמה. מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".