
איך תיראה אל על ביום שאחרי דינה בן טל-גננסיה?
מה היה ההישג הגדול של מנכ"לית אל על (לא מה שחשבתם)? ואיך היא הצליחה להבריא את חברת התעופה המקרטעת?
דינה בן טל-גננסיה, מנכ"לית אל על, צפויה לעזוב את החברה. בן טל-גננסיה נבחרה שלוש שנים ברציפות בצמרת של "מנהלי השנה של ביזפורטל", כשהיא מצליחה להוציא את החברה ממשבר הקורונה, להביא אותה לרמת רווחים מרשימה ולהאיץ את הרווחים בעקבות המלחמה. המניה שברה שיאים כשבמקביל הרווחים בשנתיים האחרונות מסתכמים בקרוב למחצית מהשווי.
התמונה צפויה להשתנות. החברה נכנסת עכשיו ל"מוד" אחר. התחרות תיגבר, אבל אל על הרבה יותר חזקה ממה שהיתה בעבר, היא עברה מגירעון של מאות מיליונים להון של 2.6 מיליארד שקל, היא מצוידת במזומנים, והיא עם צי חזק והזמנות שיתקבלו בשנים הקרובות וזה בשעה שיש מחסור אדיר במטוסים.
אל על נסחרת ב-6.6 מיליארד שקל, כשהיא מרוויחה תודות להיותה כמעט בלעדית בכמה קווים רווחיים סדר גודל של קרוב ל-2 מיליארד שקל בשנה. זה לא יחזור, אבל גם במצב רגיל, בלי מלחמות, בלי בלעדיות על קווי תעופה, היא צפויה לייצר 500-600 מיליון שקל בהנחה שמרנית. במקביל יש לה מזומנים בקופה, נזכיר שהיא רצתה לרכוש את ישראכרט. מצבה טוב הרבה יותר מלפני שנתיים וחצי-שלוש, אז היא נסחרה בכ-2 מיליארד שקל והיה לה גירעון של מעל מיליארד שקל בהון העצמי. למעשה, כשחושבים על זה, עליית הערך בבורסה די שקולה לעלייה בהון העצמי, כלומר, היא לא "נופחה" מעבר למה שנכנס פנימה לעסק. היא בסדרי גודל של אותו שווי תפעולי למרות שיש שיפור עצום בתפעולי - גם ביחס להמשך.
כל זה בזכות הניהול של בן טל-גננסיה. נכון, היא עשתה זאת בזכות תנאים טובים לחברת התעופה, אבל היא נערכה היטב, פעלה נכון מבחינה תפעולית, ידעה לנצל ולהשביח את הקווים של המטענים, לספק שירותים לקהל שלה, למרות הסיכונים. כן, במחיר גבוה, אבל מה אנחנו רוצים מחברת תעופה שבמשך עשרות שנים היתה הפסדית, עד שמגיע הזמן שלה והיא מרוויחה שתתחיל להיות צדיקה ונדבנית?
- למה באמת פורשת דינה גננסיה בן טל ומה יהיה באל על בהמשך?
- אל על: הרווח הנקי זינק ב-18% ל-96 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווחים וההשבחה של המניה הם רק חלק אחד מההצלחה, ואולי לא המרשים ביותר. החלק החשוב והמרשים ביותר היה לקחת חברה מפורדת ומפורקת, שהיתה "מת מהלך" שנשלט על ידי מספר וועדים ולהפוך אותה לחברה אמיתית שמטרתה להרוויח, חברה חיה ובועטת ומצליחה. החברה התכווצה, התיישרה, הוועדים הבינו שצריך ללכת עם בן טל-גננסיה, והיא כך ממקורות מבפנים עשתה זאת - בלי אגו, עם הרבה שיחות והכלה של הוועדים השונים. זה לא עניין של מה בכך, אל על, בעבר נכנעה לוועדים, אל על בעבר נוהלה על ידי מפקדי יל אוויר ואחרים שהיו מלאים באגו, דבר שבסוף גרם לפיצוצים מול הוועדים. בן טל-גננסיה, הצליחה לדבר איתם בגובה העיניים והם הלכו אחריה.
בן טל-גננסיה, כלכלנית בהכשרתה, הצטרפה לאל על לפני יותר מ-18 שנה אחרי עשור בייעוץ אסטרטגי. את דרכה החלה כראש אגף ניהול הכנסות, ובהמשך התקדמה לסמנכ"לית מסחר וקשרים תעופתיים. מונתה למנכ"לית באפריל 2022, בעיצומה של תקופה מורכבת לתעופה הישראלית. הייתה זו הפעם הראשונה שאישה עמדה בראש החברה, והמהלך סומן כהבעת אמון של הדירקטוריון ביכולותיה להצעיד את אל על לתוך עשור חדש.
אל על ביום שאחרי?
אל על ביום שאחרי היא חברה יציבה, מלאה במזומנים, שמכוונת להרחיב את פעילתה. התוצאות כמובן יחלשו דרמטית. אך כאמור זו חברה שאמורה להרוויח רווח מייצג שמרני של 500-600 מיליון שקל בשנה, לייצר דיבידנדים וכל הנראה גם להיות עם פעילות נוספת די גדולה, זרוע נוספת לתעופה. מניות חברות תעופה נסחרות בעולם במכפילים חד ספרתיים, לא 3-3.5 כמו אל על כעת שהמשקיעים מבינים שהרווחים שהיו לא יחזרו, אלא באזור 7-8. לכאורה זה לא מצדיק את השווי הנוכחי ויכולה להיות ירידת מדרגה, אבל צריך לזכור שיש לחברה מזומנים רבים שמייצרים כעת תשואה נמוכה ואם יושקעו ייצרו ככל הנראה תשואה טובה יותר. כלומר, זה תלוי מה החברה תעשה במזומנים שייצרה ותמשיך לייצר כנראה לפחות עוד שני רבעונים.
- 16.לרון 20/07/2025 08:37הגב לתגובה זוכל שנותיה מעבר להיותה חברה ביטחונית עם מנית זהב.מה יקרה המזל ניגמר יגמר יצטמק לגודל הטיבעי.היה ניצול מצב ופוף איננו עוד.לדעתי קני רוזנברג ימכור מה הוא צריך את כאב הראש הזה.בביקורה אמר לה הכסף אותו את דורשת א נ י הרווחתי ביושר את טרמפיסטית בעלת מזל בהצלחה בתפקידך הבא.מיליארדרים אינם פראיירים אחרת לא היו מיליארדרים
- 15.חיגז 15/07/2025 03:46הגב לתגובה זובקומונה ימים ראשונים למלחמה קיבלה אל על כ 1.5 מארד שח מהמדינה.שתחזיר זאת.
- אנונימי 15/07/2025 09:30הגב לתגובה זוהיא החזירה למדינה את ההלוואה אז למה להפיץ דברי הבל
- 14.כל המומחוי מקלדת שהתחננו למצוא כסא או ידית של כסא כדי לעלות על טיסה רק לפני שבועיים פתאום גיבורים (ל"ת)ערן 14/07/2025 19:10הגב לתגובה זו
- 13.מיקי 14/07/2025 13:08הגב לתגובה זוראוי לתבוע אותה עשתה נזק מטורף לעניין המחירים עלאק בגלל המלחמההיא תזכר לדראון כהורסת והעושקת של הצרכן הישראלי הגדולה ביותר
- 12.לרון 14/07/2025 12:09הגב לתגובה זולמה עוזבת!!! גם עילם ידע ומאז נייס מקורקעת SO NICE
- 11.לרון 14/07/2025 12:07הגב לתגובה זומזל מזל מזל .בתחנה הבאה תיווכחו שהמזל לא משחק תמיד.לפי מה שכתבתם זה רק עניין הנהלתי.כלומר זה שאל על למשל לא טסה בשבת אין לכך קשר WHAT SO EVER במקרה שקני לא קורא עברית
- 10.אנונימי 14/07/2025 11:03הגב לתגובה זולמה בן טל גננסיה מתבכיינת לועדת הכלכלה שאלעל לא תוכל לעמוד בפיצוי נוסעיה על שהייתם בחולמגרעון להון של 2.6 מיליארד שח שהתקבל כתוצאה מסיוע ממשלתי נדיב ביותר והפקעת מחירי טיסות ביג טיים. לא ניהול נכון ולא בטיח.
- 9.מיכל 14/07/2025 10:31הגב לתגובה זולצערי הרב דינה שהיתה המנכל היחידי שהבריא את אלעל פורשת. אם יחזרו שוב לשנים בהם ניהלו את אלעל כל מיני זכרי אלפא עם אגו בשמיים החברה תלך אחורה. זאת השעה של בעלי השליטה להוכיח שליטה במצב
- 8.אנונימי 14/07/2025 07:52הגב לתגובה זוגץרגב סמוטריץ ורשות התחרות לא עשו את העבודה שלהם. קיבלה על חשבון משלם המיסים ביטוח בשישה מיליארד דולר וחברות זרות לא קיבלו כלום גבתה מחירים שערורייתיים כמו 800$ לכרטיס כיוון אחד מלרנקה לתל אביב. גם החמאס שמוכר קילו סוכר שקיבל בסיוע ההומניטרי ב 100 שקל לעזתים גם מרוויח מעולה.
- 7.עושה חשבון 14/07/2025 07:46הגב לתגובה זוידוע בניהול חברות כי כאשר האדם הנכון במקום הנכון מוחלף תמיד יוצב אדם שלא מתאים לתפקיד ויעשה את כל השגיאות האפשריות .
- 6.ריקו 14/07/2025 07:44הגב לתגובה זוזו הצלחה זו כל התנאים היו לטובת אל על נוסעים שבויים מבחינה ביטחונית שהיו מוכנים לשלם את מחיר העושק .הנהלת החברה התעלמה לחלוטין מהנזק התדמיתי והשנאה והתיעוב שהישראלים פיתחו כלפי החברה הזו !!אז כן היא הרוויחה עבור הבעלים והבונוס השנתי שלה אבל הנזק והגועל ישארו לשנים רבות.
- 5.אנונימי 13/07/2025 23:51הגב לתגובה זוזו מנכלית שהפכה למשתפ של חרדי שלא גר בארץ כדי לעשוק את הלקוחות השבויי שלה. חברה גרועה וחזירית. ברחתי ממנה ברגע שהחברות הרצניות חזרו לטוס. כמו הרבה אנשי עסקים שאני מדבר איתם. לא נשכח ולא נסלח
- 4.אנונימי 13/07/2025 23:28הגב לתגובה זולא הבריאה את אל על ולא כלום ושום דבר...
- 3.מנכלית מצויינת (ל"ת)אנונימי 13/07/2025 21:35הגב לתגובה זו
- אנונימי 14/07/2025 09:30הגב לתגובה זועם כל הכבוד והמחמאות שיחק לה המזל שהמחירים עלו בטירוף ויש לאמר ביושר שאל על קרעה את הציבור אפילו בחזירות
- 2.אנונימי 13/07/2025 21:10הגב לתגובה זוחברות אסטרטגיות צריכים לעמוד בתור להתחנן שתגיע. היא ידעה לנצל את היותה חיונית למדינה בעוד יש חיוניות אחרות שיורקים עליהם ואומרים זה גשם. חבל שלא זיהיתי זאת מזמן ולא השקעתי אלאל.
- 1.אנונימי 13/07/2025 20:36הגב לתגובה זוזה חברה פח חזירית ומזמן לא ציונית. הבעלים החרדי שבכלל לא גר בארץ חושב רק על הכסף. הנוסע הישראלי לא מעניין אותו והמנכלית הייתה משתפית של הלכלכול הזה. תתביישי לך ותעופי לנו מהחיים
- אנונימי 13/07/2025 23:43הגב לתגובה זואתה מקנאאתה גם יכול להיות חרדיבהצלחה
- אנונימי 13/07/2025 22:14הגב לתגובה זותיתפוצצו במחראה
- בדיוק כך. זו נבלה וזו טרפה (ל"ת)אנונימי 13/07/2025 22:12הגב לתגובה זו
- אנונימי 13/07/2025 21:03הגב לתגובה זוציפית שאל על יעבירו לך אחוזיםאיזה חברה בעולם לא עובדת בשביל רווחים אלא לטובת הציבור הבנקים למשל רק טובת הציבור לנגד עיניהם .....חברה כזאת הייתה קורסת אתמול.אך אחד לא מכריח אותך לטוס איתה אבל כולנו חייבים שתהיה אל על חזקה.ולמרות הבעלים החרדי כלשונך אל על חילקה עשרות אלפי כרטיסים לאנשי מילואים.

טבע קיבלה אישור FDA ומשיקה בארה"ב גרסה גנרית לתרופת ירידה במשקל
טבע משיקה בארה"ב גרסה גנרית ראשונה לסקסנדה, תרופת GLP-1 לירידה במשקל, לאחר שקיבלה אישור FDA; המכירות המקוריות בארה"ב הסתכמו בכ-165 מיליון דולר בשנה, והמהלך משתלב באסטרטגיית הצמיחה של החברה
טבע טבע -1.07% הודיעה היום כי קיבלה אישור רשות התרופות והמזון האמריקאית (FDA) להשקת הגרסה הגנרית הראשונה לסקסנדה (Saxenda), תרופה ממשפחת ה־GLP-1 המיועדת לירידה במשקל. מדובר בציון דרך משמעותי עבור החברה, שכן זו הפעם
הראשונה שבה מושקת בארה"ב תרופה גנרית לקטגוריית התרופות שמובילה את אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק התרופות.
סקסנדה, המבוססת על החומר הפעיל לירגלוטייד (Liraglutide), רשומה לטיפול במבוגרים הסובלים מהשמנה או ממשקל עודף יחד עם מחלות נלוות, וכן לנערים
בגילאי 12–17 במשקל מעל 60 ק"ג. ההשקה מגיעה כחלק מאסטרטגיית "Pivot to Growth" של טבע, שבמסגרתה היא שמה דגש על הרחבת פורטפוליו התרופות הגנריות המורכבות.
החברה ציינה כי ההשקה של הגרסה הגנרית לסקסנדה מספקת לחולים בארה"ב את מוצר ה־GLP-1 הראשון מסוגו
לירידה במשקל, ומדגישה את מעמדה של טבע כחברת גנריקה מובילה.
לפי נתוני IQVIA, מכירות סקסנדה בארה"ב הסתכמו בכ־165 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025. אמנם מדובר בהיקף נמוך משמעותית מזה של תרופות כמו ויגובי או אוזמפיק, אך הכניסה של טבע לקטגוריה
הצומחת של טיפולי ההשמנה מסמנת עבורה פוטנציאל אסטרטגי רחב.
- טבע מתקרבת לשפל שנתי - מי המוסדיים שינצלו את הירידות?
- טבע תוריד מחר את הבורסה - לקראת פתיחה אנגלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, טבע מבצעת צעד נוסף בהתרחבותה בתחום התרופות הגנריות המורכבות, הפעם דווקא בזירה שמושכת עניין עצום מצד שוק ההון והציבור, תרופות ההרזיה. השוק יבחן כעת עד כמה היא תוכל לתרגם את
המהלך להכנסות משמעותיות ולחיזוק מעמדה אל מול המתחרות.

נאוויטס: קצב ההפקה משננדואה - ביעד, נערכים לפיתוח סי ליון - תוצאות הרבעון
מאקספלורציה להפקה בפועל: נאוויטס מעדכנת על התקדמות בשננדואה עם קצב של 75 אלף חביות ביום, מתקרבת ל־FID בפרויקט סי ליון ומציגה הפסד חשבונאי של 45 מיליון דולר ברבעון השני הוצאות לא תזרימיות שנבעו מהפרשי שער - בנטרולן - הרווח הנקי הסתכם בכ-1.4 מיליון דולר, ה-EBITDA בכ- 12.3 מיליון דולר - המניה מזנקת
אחרי שנים של פיתוח, השותפות עוברת שלב נוסף בדרך להתבססות שלה כחברת נפט מפיקה כשקצב ההפקה היומי מתקרב ל־100 אלף חביות בפרויקט שננדואה שבמפרץ מקסיקו. נאוויטס מעדכנת כי שלוש מתוך ארבע בארות הפרויקט כבר עומדים ביעד ההפקה היומי של 25 אלף חביות כל אחת, והבאר
הרביעית צפויה להצטרף בימים הקרובים. זו עלייה הדרגתית (Ramp-up) שהחלה בסוף יולי, ולפי הצפי, כבר במהלך ספטמבר יושלם תהליך ההגעה להפקה מסחרית מלאה.
מתקן ההפקה של שננדואה, שתוכנן מראש לשמש כ'האב' אזורי, שודרג ליכולת קליטה של עד 120 אלף חביות ביום,
והוא צפוי לשרת גם את מאגרי מונומנט ושננדואה דרום, שנמצאים בשלבי פיתוח וצפויים להתחיל להפיק נפט בשנים 2026 ו־2028 בהתאמה.
סי ליון מתקרב ל-FID
במקביל, בנאוויטס מדווחים על התקדמות משמעותית בפרויקט הדגל הבא סי ליון (Sea Lion) שנמצא מול איי
פוקלנד. כל ההסכמים המרכזיים עם קבלני ההקמה נחתמו, כולל הסכם קידוחים ושדרוג מתקן ההפקה הימי (FPSO), והשותפות נמצאת בשלבים מתקדמים של הסדרת הרגולציה והמיסוי מול ממשלת פוקלנד. היעד עכשיו הוא קבלת החלטת השקעה סופית (FID) והצפי שזה יקרה כבר במהלך המחצית השנייה
של השנה.
במידה ותתקבל ההחלטה, תשודרג התחזית של 320 מיליון חביות נפט משני שלבי ההפקה הראשונים לפרויקט לקטגוריית עתודות מוכרות (2P), וההפקה צפויה להתחיל כבר ברבעון הראשון של 2028. עלות ההקמה של שלב א' נאמדת ב־1.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של נאוויטס
מוערך בכ־700 מיליון דולר. מתוך הסכום הזה, כ־300 מיליון דולר אמורים להגיע מגיוס הון ייעודי שעליו הכריזה השותפות, כשיתרת הסכום צפויה להגיע מהון עצמי קיים והלוואות כולל הלוואה לשותפתה רוקהופר.
- נאוויטס הודיעה על הנפקה, המניה יורדת
- האחות הקטנה של נאוויטס מעוררת את עניין המוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד המימון, נאוויטס מעדכנת שהיא נמצאת במגעים מתקדמים לסגירה של מימון פרויקטאלי בהיקף של כמיליארד דולר, שיובל בידי בנק בינלאומי, כאשר גופים מוסדיים ישראליים ישתתפו גם הם במהלך.