ראובני פרידן. חוגגים 30
צילום: אייס

הילדים בני 30: ראובני פרידן חוגגים 3 עשורים עם ספר חגיגי

המשרד שהוקם בינואר 1986 סוגר 30 שנה ומאז אותו יום עברו בו "קרוב לאלף עובדים, שטיפלו ביותר מ-100 לקוחות ויצרו אלפי קמפיינים, מהאהובים והזכורים בענף הפרסום הישראלי"
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה ראובני פרידן

"30 שנים של תשוקה", כך נקרא הספר שמסכם 3 עשורים של משרד הפרסום ראובני פרידן שהוקם אי שם בינואר 1986 על ידי משה ראובני ואודי פרידן. בסיכומי הביניים שלהם מציינים במשרד כי מאז אותו יום עברו בו "קרוב לאלף עובדים, שטיפלו ביותר מ-100 לקוחות ויצרו אלפי קמפיינים, מהאהובים והזכורים בענף הפרסום הישראלי".

 

במשרד מציינים את יום החג בהשקת ספר מעוצב, המציג נקודות ציון בתולדות המשרד: מקמפיין המעיל המיתולוגי של קסטרו והשקת תפוזינה הג'ינג'ית, דרך "סתם כי בא לי לדבר" של 012, בניית המותג orange בישראל ויצירת השפה הפרסומית של מזרחי טפחות ועד למורה הנהיגה של AIG וקמפיין רונאלדו המדובר של HOT. 

בספר גם נזכרות אנקדוטות כגון בחירת שם המשרד, כאשר "במחווה ג'נטלמנית אודי נתן לראובני להיות לפניו בשם המשרד: ראובני פרידן. כקופירייטר דקדקן אודי סבר שהשם 'יושב' כך טוב יותר".

 

אודי פרידן ומשה ראובני, יו"רים משותפים ומייסדי המשרד, מתוך הספר: "מדובר בתמימות. אם היינו יודעים במה זה כרוך, לא בטוח שהיינו מקימים את המשרד. תחום קשה, תחרותי, רווי יצרים ומאבקים. תכלס?! מלחמה כל יום. להיות יצירתי ומלא תשוקה כשאתה תחת אש כל היום. ולנהל עסק. אנחנו חברים טובים עד היום. בתחום הזה, לפחות שהשותף שלך יהיה חבר אמת. אומרים: "עשינו בעשר אצבעות". הלוואי ורק אצבעות. אם אתה לא שם את כולך, עם הלב הגוף והנשמה, אין לך סיכוי. ראובני פרידן זכה בכל תואר אפשרי. קריאייטיב, שיווק. מגה מהלכים. אבל הזכייה הכי חשובה בעינינו היתה המשרד מס' 1 בנאמנות לקוחות. הכי הרבה לקוחות איתנו שנים רבות. אחוז הנטישה הנמוך בענף. זה הסימן שאתה עושה עבודה מצטיינת לאורך זמן....".

ניב חורש וזיו קורן, מנכ"לים המשותפים של המשרד: "היום, בשם כולנו, אנחנו רוצים להגיד לכם תודה. הסיפור שלכם, שהוא גם הסיפור שלנו, מעורר בנו המון השראה והרבה גאווה. בניתם מותג שכולנו גאים להיות חלק ממנו ומחויבים לעשות הכל כדי שהוא ימשיך לצמוח ולהצליח ולשמור על הרוח המיוחדת שלכם ועל התשוקה הבלתי מתפשרת שלכם למקצוע המרגש הזה שנקרא פרסום. במשך שנים כולם ניסו לגלות מה מסתתר מאחורי המעיל של יעל אבוקסיס, שמסמל יותר מכל את העשייה של ראובני פרידן. היו הרבה השערות וניחושים, אבל מי שנתן בסוף את התשובה האמיתית הוא שחקן כדורגל 'זוטר' בשם כריסטיאנו רונאלדו. מה שמסתתר מאחורי המעיל שלכם, ראובני ופרידן, כבר שלושים שנה, הוא במילה אחת - Neshama".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מרתק (ל"ת)
    נפעם 06/10/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.