ראובני פרידן. חוגגים 30
צילום: אייס

הילדים בני 30: ראובני פרידן חוגגים 3 עשורים עם ספר חגיגי

המשרד שהוקם בינואר 1986 סוגר 30 שנה ומאז אותו יום עברו בו "קרוב לאלף עובדים, שטיפלו ביותר מ-100 לקוחות ויצרו אלפי קמפיינים, מהאהובים והזכורים בענף הפרסום הישראלי"
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה ראובני פרידן

"30 שנים של תשוקה", כך נקרא הספר שמסכם 3 עשורים של משרד הפרסום ראובני פרידן שהוקם אי שם בינואר 1986 על ידי משה ראובני ואודי פרידן. בסיכומי הביניים שלהם מציינים במשרד כי מאז אותו יום עברו בו "קרוב לאלף עובדים, שטיפלו ביותר מ-100 לקוחות ויצרו אלפי קמפיינים, מהאהובים והזכורים בענף הפרסום הישראלי".

 

במשרד מציינים את יום החג בהשקת ספר מעוצב, המציג נקודות ציון בתולדות המשרד: מקמפיין המעיל המיתולוגי של קסטרו והשקת תפוזינה הג'ינג'ית, דרך "סתם כי בא לי לדבר" של 012, בניית המותג orange בישראל ויצירת השפה הפרסומית של מזרחי טפחות ועד למורה הנהיגה של AIG וקמפיין רונאלדו המדובר של HOT. 

בספר גם נזכרות אנקדוטות כגון בחירת שם המשרד, כאשר "במחווה ג'נטלמנית אודי נתן לראובני להיות לפניו בשם המשרד: ראובני פרידן. כקופירייטר דקדקן אודי סבר שהשם 'יושב' כך טוב יותר".

 

אודי פרידן ומשה ראובני, יו"רים משותפים ומייסדי המשרד, מתוך הספר: "מדובר בתמימות. אם היינו יודעים במה זה כרוך, לא בטוח שהיינו מקימים את המשרד. תחום קשה, תחרותי, רווי יצרים ומאבקים. תכלס?! מלחמה כל יום. להיות יצירתי ומלא תשוקה כשאתה תחת אש כל היום. ולנהל עסק. אנחנו חברים טובים עד היום. בתחום הזה, לפחות שהשותף שלך יהיה חבר אמת. אומרים: "עשינו בעשר אצבעות". הלוואי ורק אצבעות. אם אתה לא שם את כולך, עם הלב הגוף והנשמה, אין לך סיכוי. ראובני פרידן זכה בכל תואר אפשרי. קריאייטיב, שיווק. מגה מהלכים. אבל הזכייה הכי חשובה בעינינו היתה המשרד מס' 1 בנאמנות לקוחות. הכי הרבה לקוחות איתנו שנים רבות. אחוז הנטישה הנמוך בענף. זה הסימן שאתה עושה עבודה מצטיינת לאורך זמן....".

ניב חורש וזיו קורן, מנכ"לים המשותפים של המשרד: "היום, בשם כולנו, אנחנו רוצים להגיד לכם תודה. הסיפור שלכם, שהוא גם הסיפור שלנו, מעורר בנו המון השראה והרבה גאווה. בניתם מותג שכולנו גאים להיות חלק ממנו ומחויבים לעשות הכל כדי שהוא ימשיך לצמוח ולהצליח ולשמור על הרוח המיוחדת שלכם ועל התשוקה הבלתי מתפשרת שלכם למקצוע המרגש הזה שנקרא פרסום. במשך שנים כולם ניסו לגלות מה מסתתר מאחורי המעיל של יעל אבוקסיס, שמסמל יותר מכל את העשייה של ראובני פרידן. היו הרבה השערות וניחושים, אבל מי שנתן בסוף את התשובה האמיתית הוא שחקן כדורגל 'זוטר' בשם כריסטיאנו רונאלדו. מה שמסתתר מאחורי המעיל שלכם, ראובני ופרידן, כבר שלושים שנה, הוא במילה אחת - Neshama".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מרתק (ל"ת)
    נפעם 06/10/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.