השנה של גל גבאי: אחרי פרס הרשות השנייה - היא תקבל גם את פרס סוקולוב
שבועיים לאחר שזכתה
פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, על שמו של נחום סוקולוב, מוענק מדי שנתיים מאז 1956 (ומ-2000 - כל שנה), מטעם עיריית תל אביב, לעיתונאים מצטיינים שהטביעואת חותמם. פרס זה נחשב לפרס החשוב ביותר לעיתונאים לאחר פרס ישראל לעיתונות. הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיערך ב-29 בדצמבר במעמד ראש העירייה רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים קודמות.
מה שמביא לגבאי את הפרס, הוא תחקיר 'לאן נעלמו הילדים' בנושא צמצום הילודה של עולים באתיופיה. התחקיר שודר בתכנית 'ואקום' בחינוכית 23. התחקיר עסק בפרשת צמצום הילודה של עולים באתיופיה על ידי מתן זריקות דפו-פרוברה לנשים למניעת הריון וזאת שלא מרצונן החופשי של הנשים וללא מתן הסבר מלא.
ועדת פרס סוקולוב קבע כי "הפרס מוענק לגל גבאי על תחקיריה, שחשפו עוולות חברתיות הנוגעות לאוכלוסיות מוחלשות, בעיקר התחקירים על הטיפול התרופתי בנשים אתיופיות ועל סחר בנשים. תחקיריה מתאפיינים ביסודיות ובעומק ונשאו תוצאות פוליטיות חברתיות ומשפטיות".
לפני דקות אחדות אמרה לאייס גבאי, שתכניתה 'ואקום' תחזור לעונה נוספת בקרוב: "זו שמחה עמוקה גם ברמה האישית. מדובר על תגמול יוצא דופן לבחירות שהקרובים אליי קיבלו אותם לעיתים כמופרכות. כמובן, ברמה המקצועית מדובר ברוח גבית למקצוע שממעטים להכיר בחשיבות הקריטית שלו. שום בלוגר לא יכול להחליף עיתונאי - הדרך היחידה להפוך שמועה לסיפור שמשנה ומשפיע על המציאות, היא להשתמש בארגז הכלים העיתונאי שבאמצעותו אפשר לבסס סיפור כזה בקריטריון ידיעה מוצק שלא מאפשר לאיש לחמוק מאחריות".
גבאי הוסיפה עוד כי "אני מאושרת לחיות בעולם שבו יש עדיין עיתונות חופשית, אף שהיא מצויה במשבר משמעותי. בעולם שאין בו עיתונות חופשית, לא היית ירוצה לחיות".
גבאי תקבל את הפרס בקטוגריית עיתונות אלקטרונית. גם ברוך קרא מחדשות 10 יזכה בפרס סוקולוב בקטוגריה זו, "על פעילותו רבת השנים בעריכת תחקירים אמיצים ומחוללי שינוי בנושאי שלטון החוק. תחקיריו התאפיינו במאבק בשחיתות ובעמידה ללא חת על האתיקה העיתונאית, בעיקר בכל הנוגע לשאלת החיסיון העיתונאי", כדברי ועדת הפרס.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
גיא רולניק מ-TheMarker ושאול אמסטרדמסקי מכלכליסט יזכו בקטגוריית עיתונות כתובה. רולניק יקבל את פרס מפעל חיים על הקמת TheMarker והפיכת העיתונות הכלכלית לגורם משמעותי בשיח הכלכלי חברתי, ואמסטרדמסקי - על תחקיריו בנושאי הפנסיה בישראל.
- 4.עזרא מועלם 25/11/2013 06:39הגב לתגובה זועיתונות אלקטרונית? הוא בכלל בתחום הדברור הדביק המשתדל המחניף והמתרפס לא?
- 3.נועם 24/11/2013 18:33הגב לתגובה זוכל כתבה שלו היא הנאה צרופה ופותחת עיניים, תמיד מחכה לכתבות שלו ושל איתי להט (מוסף כלכליסט).
- 2.השנה החלומית של גל גבאי (ל"ת)שלי 24/11/2013 15:46הגב לתגובה זו
- 1.גל גבאי העיתונאים הכי טובה בארץ. נקודה (ל"ת)שירלי 24/11/2013 15:33הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
