פרסום ראשון

השנה של גל גבאי: אחרי פרס הרשות השנייה - היא תקבל גם את פרס סוקולוב

גבאי זכתה בפרס על תחקיר 'לאן נעלמו הילדים' בחנוכית 23. עוד בזוכים: ברוך קרא מ'חדשות 10', גיא רולניק מ-TheMarker ושאול אמסטרדמסקי מ'כלכליסט'
אלכסנדר כץ | (4)

שבועיים לאחר שזכתה בפרס פרימור של הרשות השנייה, גל גבאי יכול לרשום בסיפוק וי נוסף: לאייס נודע כי עיריית תל אביב צפויה להודיע בשעות הקרובות (יום א') כי גבאי היא זוכת פרס סוקולוב לשנה זו.

פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, על שמו של נחום סוקולוב, מוענק מדי שנתיים מאז 1956 (ומ-2000 - כל שנה), מטעם עיריית תל אביב, לעיתונאים מצטיינים שהטביעואת חותמם. פרס זה נחשב לפרס החשוב ביותר לעיתונאים לאחר פרס ישראל לעיתונות. הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיערך ב-29 בדצמבר במעמד ראש העירייה רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים קודמות.

מה שמביא לגבאי את הפרס, הוא תחקיר 'לאן נעלמו הילדים' בנושא צמצום הילודה של עולים באתיופיה. התחקיר שודר בתכנית 'ואקום' בחינוכית 23. התחקיר עסק בפרשת צמצום הילודה של עולים באתיופיה על ידי מתן זריקות דפו-פרוברה לנשים למניעת הריון וזאת שלא מרצונן החופשי של הנשים וללא מתן הסבר מלא.

ועדת פרס סוקולוב קבע כי "הפרס מוענק לגל גבאי על תחקיריה, שחשפו עוולות חברתיות הנוגעות לאוכלוסיות מוחלשות, בעיקר התחקירים על הטיפול התרופתי בנשים אתיופיות ועל סחר בנשים. תחקיריה מתאפיינים ביסודיות ובעומק ונשאו תוצאות פוליטיות חברתיות ומשפטיות".

לפני דקות אחדות אמרה לאייס גבאי, שתכניתה 'ואקום' תחזור לעונה נוספת בקרוב: "זו שמחה עמוקה גם ברמה האישית. מדובר על תגמול יוצא דופן לבחירות שהקרובים אליי קיבלו אותם לעיתים כמופרכות. כמובן, ברמה המקצועית מדובר ברוח גבית למקצוע שממעטים להכיר בחשיבות הקריטית שלו. שום בלוגר לא יכול להחליף עיתונאי - הדרך היחידה להפוך שמועה לסיפור שמשנה ומשפיע על המציאות, היא להשתמש בארגז הכלים העיתונאי שבאמצעותו אפשר לבסס סיפור כזה בקריטריון ידיעה מוצק שלא מאפשר לאיש לחמוק מאחריות".

גבאי הוסיפה עוד כי "אני מאושרת לחיות בעולם שבו יש עדיין עיתונות חופשית, אף שהיא מצויה במשבר משמעותי. בעולם שאין בו עיתונות חופשית, לא היית ירוצה לחיות".

גבאי תקבל את הפרס בקטוגריית עיתונות אלקטרונית. גם ברוך קרא מחדשות 10 יזכה בפרס סוקולוב בקטוגריה זו, "על פעילותו רבת השנים בעריכת תחקירים אמיצים ומחוללי שינוי בנושאי שלטון החוק. תחקיריו התאפיינו במאבק בשחיתות ובעמידה ללא חת על האתיקה העיתונאית, בעיקר בכל הנוגע לשאלת החיסיון העיתונאי", כדברי ועדת הפרס.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גיא רולניק מ-TheMarker ושאול אמסטרדמסקי מכלכליסט יזכו בקטגוריית עיתונות כתובה. רולניק יקבל את פרס מפעל חיים על הקמת TheMarker והפיכת העיתונות הכלכלית לגורם משמעותי בשיח הכלכלי חברתי, ואמסטרדמסקי - על תחקיריו בנושאי הפנסיה בישראל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עזרא מועלם 25/11/2013 06:39
    הגב לתגובה זו
    עיתונות אלקטרונית? הוא בכלל בתחום הדברור הדביק המשתדל המחניף והמתרפס לא?
  • 3.
    נועם 24/11/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
    כל כתבה שלו היא הנאה צרופה ופותחת עיניים, תמיד מחכה לכתבות שלו ושל איתי להט (מוסף כלכליסט).
  • 2.
    השנה החלומית של גל גבאי (ל"ת)
    שלי 24/11/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גל גבאי העיתונאים הכי טובה בארץ. נקודה (ל"ת)
    שירלי 24/11/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.