"אני מסתנוורת מטכנולוגיה - כל יום אני מתעוררת עם צורך בגאדג'ט חדש"
מורן בר היא האורחת השבוע בפינת UNDER 40 של אתר אייס. בר, "נשואה לבת זוג ולעבודה", לדבריה, היא המנכ"לית של אתר ניוזגיק.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
אורך רוח - יזמים צעירים, לאו דווקא בגיל, חושבים שהכל יכול לקרות כל כך מהר, תרבות האינסטנט וקיצורי הדרך של סטארט-אפיסטים עולה להם הרבה פעמים בחברה עצמה. חשוב להבין ולהפנים בשלב מאד מוקדם, שיזמות דומה יותר למרתון מכל דבר אחר. אנחנו לא כאן בשביל האקזיט, אלא בשביל לשנות משהו - אפילו קטן - בעולם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כסף. עולם היזמות צריך כסף, זה המנוע שעוזר להצמיח חברות. אבל לצערי, כסף הפך אצל הרבה יזמים למטרה ולא לכלי. מי שנכנס לעולם הזה כדי "לעשות מכה", ב-99% מהפעמים יתאכזב.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני מאד גאה בחברה שהקמנו - יניב פלדמן ואני: ניוזגיק הפך לשם נרדף לבית של הקהילה הטכנולוגית היזמית הישראלית ולאקו-סיסטם של המשקיעים והחברות מסביב. אנחנו נותנים ערך לקהילה של 300 אלף קוראים 7 ימים בשבוע, כבר 4 שנים. הפכנו לאתר שמושך תשומת לב בינ"ל, מקור לידיעות בלעדיות וחדשות מתפרצות. מקור לגאווה גדולה.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
לצאת בבוקר בזריזות לפגישה ולשכוח לנעול נעליים נחשב? אבל ברצינות, למה למחוק? אני נהנית לספר על הפאשלות שלי, אני לומדת מהן ואני מעדיפה לחלוק אותן כדי שאחרים לא יעשו אותה טעות.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
אני לבורנטית ביוטכנולוגיה בהשכלתי, עורכת דין בהכשרתי ואשת טכנולוגיה בקריירה שלי. שילוב מעניין, לא?
6. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
אני מכורה לעבודה, אבל כשלא, אני מבלה זמן עם זוגתי, עם המשפחה, עם חברים - מי שעוד מצליח להשתחל ללו"ז המוזר שלי, ועדיף עם כוס ויסקי. זמן לא קצר מהלו"ז שלי מוקדש גם לפעילות גופנית בשנה האחרונה, כדי לשחרר לחצים ולשמור על הבריאות.
7. באיזה בית גדלת?
בית עיראקי טיפוסי ברמת גן - אחד הזיכרונות הצרובים שלי כילדה הוא ההאזנה לזוהר ארגוב בסובארו עם אבא בדרך לחוגים של אריקה לנדאו באוניברסיטת תל אביב. גדלתי עם אוכל טוב שאימא מבשלת והרבה מאוד הומור. אני חלק ממשפחה מחבקת ומאפשרת שנתנה לי את החופש לבחור להיות מה שאני רוצה, בקצב שאני רוצה.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להפוך את ניוזגיק לאימפריה גלובלית שאנחנו צריכים להיות. להתרחב ולהמשיך להיות הבית של הקהילה הישראלית הטכנולוגית בארץ ובעולם.
9. פרגני למתחרים
אני מאוד אוהבת את המגזין של TheMarker. מנויה עליו כבר שנים מהרגע שיצא. אני עדיין מאמינה בפרינט וחושבת שיש משהו כיפי בלהיכנס לעומק של כתבה בניגוד לאינסטנט של האינטרנט. ב- TheMarker יודעים להרים פרויקטים מעולים שכיף לקרוא.
10. הבלוג הטכנולוגי שאת הכי אוהבת
אני מאוד אוהבת את
- לסיכום, הגאדג'ט שעוד אין לך
כל יום אני מתעוררת עם צורך בגאדג'ט חדש. זה כלל לא משנה אם מדובר במכונת קפה מתקדמת יותר, או בצמיד שמודד דופק, בכל סמארטפון חדש - אני רוצה את כולם - או בקונסולת משחקים, ואני בכלל לא גיימרית. אני מסתנוורת מטכנולוגיה חדישה בכל מקרה ומאד בקלות.
- 4.אורלי שמיר 09/04/2013 15:27הגב לתגובה זוכל הכבוד!!!
- 3.ליאת 07/04/2013 17:25הגב לתגובה זויודעת לעשות את ההקשרים והקשרים הנכונים. תמיד נכונה לעזור לסטארטאפים בקיצור - מדהימה!
- 2.יואב 07/04/2013 16:59הגב לתגובה זועוד מורן בריות :) את תותחית ולכן תצליחי
- 1.גדלת בבית עירקי? תביאי מתכונים! (ל"ת)נתי 07/04/2013 13:20הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
