"אני מסתנוורת מטכנולוגיה - כל יום אני מתעוררת עם צורך בגאדג'ט חדש"
מורן בר היא האורחת השבוע בפינת UNDER 40 של אתר אייס. בר, "נשואה לבת זוג ולעבודה", לדבריה, היא המנכ"לית של אתר ניוזגיק.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
אורך רוח - יזמים צעירים, לאו דווקא בגיל, חושבים שהכל יכול לקרות כל כך מהר, תרבות האינסטנט וקיצורי הדרך של סטארט-אפיסטים עולה להם הרבה פעמים בחברה עצמה. חשוב להבין ולהפנים בשלב מאד מוקדם, שיזמות דומה יותר למרתון מכל דבר אחר. אנחנו לא כאן בשביל האקזיט, אלא בשביל לשנות משהו - אפילו קטן - בעולם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כסף. עולם היזמות צריך כסף, זה המנוע שעוזר להצמיח חברות. אבל לצערי, כסף הפך אצל הרבה יזמים למטרה ולא לכלי. מי שנכנס לעולם הזה כדי "לעשות מכה", ב-99% מהפעמים יתאכזב.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני מאד גאה בחברה שהקמנו - יניב פלדמן ואני: ניוזגיק הפך לשם נרדף לבית של הקהילה הטכנולוגית היזמית הישראלית ולאקו-סיסטם של המשקיעים והחברות מסביב. אנחנו נותנים ערך לקהילה של 300 אלף קוראים 7 ימים בשבוע, כבר 4 שנים. הפכנו לאתר שמושך תשומת לב בינ"ל, מקור לידיעות בלעדיות וחדשות מתפרצות. מקור לגאווה גדולה.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
לצאת בבוקר בזריזות לפגישה ולשכוח לנעול נעליים נחשב? אבל ברצינות, למה למחוק? אני נהנית לספר על הפאשלות שלי, אני לומדת מהן ואני מעדיפה לחלוק אותן כדי שאחרים לא יעשו אותה טעות.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
אני לבורנטית ביוטכנולוגיה בהשכלתי, עורכת דין בהכשרתי ואשת טכנולוגיה בקריירה שלי. שילוב מעניין, לא?
6. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
אני מכורה לעבודה, אבל כשלא, אני מבלה זמן עם זוגתי, עם המשפחה, עם חברים - מי שעוד מצליח להשתחל ללו"ז המוזר שלי, ועדיף עם כוס ויסקי. זמן לא קצר מהלו"ז שלי מוקדש גם לפעילות גופנית בשנה האחרונה, כדי לשחרר לחצים ולשמור על הבריאות.
7. באיזה בית גדלת?
בית עיראקי טיפוסי ברמת גן - אחד הזיכרונות הצרובים שלי כילדה הוא ההאזנה לזוהר ארגוב בסובארו עם אבא בדרך לחוגים של אריקה לנדאו באוניברסיטת תל אביב. גדלתי עם אוכל טוב שאימא מבשלת והרבה מאוד הומור. אני חלק ממשפחה מחבקת ומאפשרת שנתנה לי את החופש לבחור להיות מה שאני רוצה, בקצב שאני רוצה.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להפוך את ניוזגיק לאימפריה גלובלית שאנחנו צריכים להיות. להתרחב ולהמשיך להיות הבית של הקהילה הישראלית הטכנולוגית בארץ ובעולם.
9. פרגני למתחרים
אני מאוד אוהבת את המגזין של TheMarker. מנויה עליו כבר שנים מהרגע שיצא. אני עדיין מאמינה בפרינט וחושבת שיש משהו כיפי בלהיכנס לעומק של כתבה בניגוד לאינסטנט של האינטרנט. ב- TheMarker יודעים להרים פרויקטים מעולים שכיף לקרוא.
10. הבלוג הטכנולוגי שאת הכי אוהבת
אני מאוד אוהבת את
- לסיכום, הגאדג'ט שעוד אין לך
כל יום אני מתעוררת עם צורך בגאדג'ט חדש. זה כלל לא משנה אם מדובר במכונת קפה מתקדמת יותר, או בצמיד שמודד דופק, בכל סמארטפון חדש - אני רוצה את כולם - או בקונסולת משחקים, ואני בכלל לא גיימרית. אני מסתנוורת מטכנולוגיה חדישה בכל מקרה ומאד בקלות.
- 4.אורלי שמיר 09/04/2013 15:27הגב לתגובה זוכל הכבוד!!!
- 3.ליאת 07/04/2013 17:25הגב לתגובה זויודעת לעשות את ההקשרים והקשרים הנכונים. תמיד נכונה לעזור לסטארטאפים בקיצור - מדהימה!
- 2.יואב 07/04/2013 16:59הגב לתגובה זועוד מורן בריות :) את תותחית ולכן תצליחי
- 1.גדלת בבית עירקי? תביאי מתכונים! (ל"ת)נתי 07/04/2013 13:20הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.