"כל עוד נתוגמל כסוחרי מדיה ולא כיוצרי רעיונות, התעשייה תמשיך להידרדר"
הפרסומאי שני גרשי, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. גרשי הוא סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום גיתם BBDO.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הזמן של אנשי הפרסום, הרעיונות שלהם והתרומה של הרעיונות הללו להצלחה מסחרית. כל עוד לא תשתנה שיטת התגמול של משרדי הפרסום, כל עוד הם יתוגמלו כסוחרי מדיה ולא כיוצרי רעיונות, לפי זמן אוויר ולא לפי זמן העבודה שלהם, לפי אחוזי רייטינג ולא לפי אחוזי עלייה במכירות, התעשייה הזו תמשיך להידרדר.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
מדד הזכורות והאהובות בהחלט מוערך יתר על המידה. זה כמו לייקים בפייסבוק: נעים לקבל את זה, טיפשי למדוד את עצמך לפי זה, ופתטי לרדוף אחרי זה.
3. כשהיית קטן, מה רצית להיות כשתהיה גדול?
חלמתי להיות שחקן כדורגל, יכולתי להיות שחקן כדורגל, ועד היום אני לומד את הלקח של נטישת אהבת ילדות. לשמחתי גיליתי שיש בי כישרונות נוספים.
4. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
מבלה עם אשתי, חווה אמנות כמעט על כל סוגיה, משחק כדורגל וגם שחמט.
5. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:
כנראה שהייתי היום דוקטור לפילוסופיה, במאי קולנוע או פעיל חברתי. אף אחד מהם הוא לא בדיוק מקצוע שאפשר להתפרנס ממנו היום בישראל.
6. מי פתח לך דלת?
אשתי פתחה לי את הדלת לעולם הכתיבה, תרצה גרנות פתחה את הדלת לעולם הפרסום, יניב קציר את הדלת לעבודה באדלר מיד בסיום הלימודים, גיא בר פתח לי דלת ענקית לגיתם, ומיכל המאירי משאירה את הדלת פתוחה לעבר כל מה שארצה לעשות.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
לחשוב על החיים של העובדים שלי לפני הכל.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
לגרום לאנשים שלי להאמין שהם מסוגלים להביא רעיון שכרגע הם עדיין לא מסוגלים אפילו לדמיין. הרי אם היו מסוגלים לדמיין אותו, הרי שהיו כבר מביאים אותו.
9. הטעות הכי נפוצה שעושים מפרסמים ישראלים
חוששים.
10. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך?
סרט '101 כתמים' של קולון שנעשה ביורו בתקופתו של בן סבר, הוא דוגמת מופת של פרסומת טלוויזיה, אחד מאמצעי המדיה הקשים ביותר.
ולסיום, הפרסומת הכי מבריקה שאתה זוכר
הפרסומת הטובה ביותר מאז שאני בפרסום היא ללא ספק The man your man could smell like, של אולד ספייס. היא מוכיחה את כוחם העצום של כתיבה טובה וביצוע מדויק של סרטון פרסומת, בתוך ומחוץ לטלוויזיה.
- 15.קנאה פינקלשטיין 18/02/2013 10:44הגב לתגובה זובעיקר שהוא בנאדם עם נשמה מאוד גדולה (יאללה תרימו גבות/תגידו לי: "יאללה יאללה קנאה, מה את מזיינת את השכל") הבחור גאון מבחינה קריאטיבית ובכלל גם בחיים. מרתק ומעורר קנאה כמה שהוא מבריק. פתוח לקבל ביקורת וללמוד גם במקומות שהוא פחות חזק בהם. בקיצור - אחלה גרשי שבעולם אתה!
- שני אל תשכח לבוא בשבת בצהריים (ל"ת)אמא 10/08/2015 23:50הגב לתגובה זו
- 14.יוספוס פלביוס 17/02/2013 17:07הגב לתגובה זואני רואה פה רק אחד
- 13.חבר מחומסקי 17/02/2013 15:35הגב לתגובה זועושה לייק לטוקבקים החיוביים ודיסלייק לשליליים
- 12.אחד המוכשרים (ל"ת)נדב מנסדורף 17/02/2013 13:13הגב לתגובה זו
- 11.אוקני 17/02/2013 12:35הגב לתגובה זואפשר שלא תהיה ערימה של חרא וטינופת אחרי כתבה על מישהו או משהו שקשרו איכשהו למשרדי הפרסום? מה כולכם ממהרים לאכול את השני ככה? די!!!!!!
- מודי 17/02/2013 13:39הגב לתגובה זושפעם יהיה לידר אימיתי בתעשיה אכבר גבר שמנהיג קריאיטיב בן זונה ודואג לתנאים של העובדים שלו אז תקבל את הפעם אחת שלך שני גרשי
- מישהו שמכיר 18/02/2013 12:10רובי ברזני, באנדר 40 הקודם.
- 10.מודי 17/02/2013 12:07הגב לתגובה זוהאיש קשקשן מספר אחת בענף, דווקא בגלל גלימת משיח הסוציאליסט שעטה על עצמו. תפסיק לשתף פעולה עם המערכת החזירית בשביל בונוסים שמנים בסוף שנה לך ולחבריך להנהלה ותראה איך דברים ישתנו
- 9.הגיע הזמן לליגת כדורגל בענף! (ל"ת)17/02/2013 11:11הגב לתגובה זו
- 8.גיל 17/02/2013 11:06הגב לתגובה זומת לראות אותך משחק כדורגל כי חסר כדורגלנים שיביאו את העדינות והחביבות שלך למגרש. מזל שאתה לא שחקן כדורגל, כי גם בענף שלנו חסרים אנשים חיוביים כמוך.
- 7.תמונה של גיי, איפה הערסים!? (ל"ת)קופי בטעות 17/02/2013 10:59הגב לתגובה זו
- 6.שני גרשי נשמה (ל"ת)א 17/02/2013 10:53הגב לתגובה זו
- 5.עובד בגיתם 17/02/2013 10:50הגב לתגובה זוהלוואי היו עוד אנשים כמוהו בתעשייה, הוא לא מפחד לנסות דברים חדשים ולא מפחד לומר את דעתו (דוג׳ מי עדן עם הפרסומת האשכנזית). שרק ימשיך להצליח :)
- אז שיגיד את דעתו על ניצול עובדים בתעשיה (ל"ת)רינת 17/02/2013 13:42הגב לתגובה זו
- 4.עובד איתו 17/02/2013 10:43הגב לתגובה זועל זה שהתאפקת לא לקחת קרדיט על קולון ואולד ספייס #מגנטקרדיטים
- 3.מודי מדבר מגרונו (ל"ת)17/02/2013 10:39הגב לתגובה זו
- 2.101 כתמים היה אדיר. מאסטרפיס אמיתי (ל"ת)17/02/2013 10:26הגב לתגובה זו
- 1.חמוד חמוד הגרשי הזה (ל"ת)17/02/2013 10:24הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
