שני גרשי
צילום: נוית בראל
under40

"כל עוד נתוגמל כסוחרי מדיה ולא כיוצרי רעיונות, התעשייה תמשיך להידרדר"

סמנכ"ל קריאייטיב בגיתם BBDO, שני גרשי, הוא האורח בפינת under 40. על מדד הזכורות, מודל התשלום בשוק הפרסום, והחשש של המפרסמים
נועה שנהב | (19)

הפרסומאי שני גרשי, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. גרשי הוא סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום גיתם BBDO.

.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

הזמן של אנשי הפרסום, הרעיונות שלהם והתרומה של הרעיונות הללו להצלחה מסחרית. כל עוד לא תשתנה שיטת התגמול של משרדי הפרסום, כל עוד הם יתוגמלו כסוחרי מדיה ולא כיוצרי רעיונות, לפי זמן אוויר ולא לפי זמן העבודה שלהם, לפי אחוזי רייטינג ולא לפי אחוזי עלייה במכירות, התעשייה הזו תמשיך להידרדר.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

מדד הזכורות והאהובות בהחלט מוערך יתר על המידה. זה כמו לייקים בפייסבוק: נעים לקבל את זה, טיפשי למדוד את עצמך לפי זה, ופתטי לרדוף אחרי זה.

3. כשהיית קטן, מה רצית להיות כשתהיה גדול?

חלמתי להיות שחקן כדורגל, יכולתי להיות שחקן כדורגל, ועד היום אני לומד את הלקח של נטישת אהבת ילדות. לשמחתי גיליתי שיש בי כישרונות נוספים.

4. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

מבלה עם אשתי, חווה אמנות כמעט על כל סוגיה, משחק כדורגל וגם שחמט.

5. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:

כנראה שהייתי היום דוקטור לפילוסופיה, במאי קולנוע או פעיל חברתי. אף אחד מהם הוא לא בדיוק מקצוע שאפשר להתפרנס ממנו היום בישראל.

6. מי פתח לך דלת?

אשתי פתחה לי את הדלת לעולם הכתיבה, תרצה גרנות פתחה את הדלת לעולם הפרסום, יניב קציר את הדלת לעבודה באדלר מיד בסיום הלימודים, גיא בר פתח לי דלת ענקית לגיתם, ומיכל המאירי משאירה את הדלת פתוחה לעבר כל מה שארצה לעשות.

7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?

לחשוב על החיים של העובדים שלי לפני הכל.

8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

לגרום לאנשים שלי להאמין שהם מסוגלים להביא רעיון שכרגע הם עדיין לא מסוגלים אפילו לדמיין. הרי אם היו מסוגלים לדמיין אותו, הרי שהיו כבר מביאים אותו.

9. הטעות הכי נפוצה שעושים מפרסמים ישראלים

חוששים.

10. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך?

סרט '101 כתמים' של קולון שנעשה ביורו בתקופתו של בן סבר, הוא דוגמת מופת של פרסומת טלוויזיה, אחד מאמצעי המדיה הקשים ביותר.

ולסיום, הפרסומת הכי מבריקה שאתה זוכר

הפרסומת הטובה ביותר מאז שאני בפרסום היא ללא ספק The man your man could smell like, של אולד ספייס. היא מוכיחה את כוחם העצום של כתיבה טובה וביצוע מדויק של סרטון פרסומת, בתוך ומחוץ לטלוויזיה.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    קנאה פינקלשטיין 18/02/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    בעיקר שהוא בנאדם עם נשמה מאוד גדולה (יאללה תרימו גבות/תגידו לי: "יאללה יאללה קנאה, מה את מזיינת את השכל") הבחור גאון מבחינה קריאטיבית ובכלל גם בחיים. מרתק ומעורר קנאה כמה שהוא מבריק. פתוח לקבל ביקורת וללמוד גם במקומות שהוא פחות חזק בהם. בקיצור - אחלה גרשי שבעולם אתה!
  • שני אל תשכח לבוא בשבת בצהריים (ל"ת)
    אמא 10/08/2015 23:50
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    יוספוס פלביוס 17/02/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    אני רואה פה רק אחד
  • 13.
    חבר מחומסקי 17/02/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    עושה לייק לטוקבקים החיוביים ודיסלייק לשליליים
  • 12.
    אחד המוכשרים (ל"ת)
    נדב מנסדורף 17/02/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אוקני 17/02/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    אפשר שלא תהיה ערימה של חרא וטינופת אחרי כתבה על מישהו או משהו שקשרו איכשהו למשרדי הפרסום? מה כולכם ממהרים לאכול את השני ככה? די!!!!!!
  • מודי 17/02/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    שפעם יהיה לידר אימיתי בתעשיה אכבר גבר שמנהיג קריאיטיב בן זונה ודואג לתנאים של העובדים שלו אז תקבל את הפעם אחת שלך שני גרשי
  • מישהו שמכיר 18/02/2013 12:10
    רובי ברזני, באנדר 40 הקודם.
  • 10.
    מודי 17/02/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    האיש קשקשן מספר אחת בענף, דווקא בגלל גלימת משיח הסוציאליסט שעטה על עצמו. תפסיק לשתף פעולה עם המערכת החזירית בשביל בונוסים שמנים בסוף שנה לך ולחבריך להנהלה ותראה איך דברים ישתנו
  • 9.
    הגיע הזמן לליגת כדורגל בענף! (ל"ת)
    17/02/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גיל 17/02/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    מת לראות אותך משחק כדורגל כי חסר כדורגלנים שיביאו את העדינות והחביבות שלך למגרש. מזל שאתה לא שחקן כדורגל, כי גם בענף שלנו חסרים אנשים חיוביים כמוך.
  • 7.
    תמונה של גיי, איפה הערסים!? (ל"ת)
    קופי בטעות 17/02/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שני גרשי נשמה (ל"ת)
    א 17/02/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עובד בגיתם 17/02/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    הלוואי היו עוד אנשים כמוהו בתעשייה, הוא לא מפחד לנסות דברים חדשים ולא מפחד לומר את דעתו (דוג׳ מי עדן עם הפרסומת האשכנזית). שרק ימשיך להצליח :)
  • אז שיגיד את דעתו על ניצול עובדים בתעשיה (ל"ת)
    רינת 17/02/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עובד איתו 17/02/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    על זה שהתאפקת לא לקחת קרדיט על קולון ואולד ספייס #מגנטקרדיטים
  • 3.
    מודי מדבר מגרונו (ל"ת)
    17/02/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    101 כתמים היה אדיר. מאסטרפיס אמיתי (ל"ת)
    17/02/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חמוד חמוד הגרשי הזה (ל"ת)
    17/02/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.