under 40: "כולם באו לראות מי זה אורן זריף, אולי יציאת הליהוק הכי מקורית שלי"
המלהק מהעסוקים בתעשיית הטלוויזיה הישראלית, מורן מרציאנו, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. מרציאנו, שבנוסף להיותו מלהק, הוא גם איש תוכן עם אספירציה לבימוי, החל את דרכו בתחום בגיל 25.
.
1. מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
המלהק עצמו אנדר רייטד. בהוליווד נותנים למלהק את הקרדיט הראשון. בארץ הרבה פעמים אתה צריך לחפש את הקרדיט שלך אחרי עוזר התאורה הראשון. כל ההתייחסות למלהקים פה בארץ היא קצת מובנת מאליה, בייחוד בתחום הדרמות. בתחום הדרמה הרבה חברות הפקה חושבות שמלהק הוא סוג של פקיד שמזמן את השחקנים לאודישן. לפי תפיסתי, רוב חברותיי המלהקות מנסות לעשות שינוי. ליהוק זה דבר קריטי מעין כמוהו. תחשבי כמה עובר שחקן עד שהוא מגיע לאודישן: בהתחלה עושה הסוכנות סינון ראשוני, ואחר כך המלהק. לעוז זהבי מ'עספור' לא יכולתי לזמן 200 שחקנים, זימנתי רק 40. ליוצרים הראתי רק 4 מתוכם. אם אתה מלהק מספיק טוב, ההחלטה היא קריטית.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
בריאליטי הרבה פעמים מחפשים את הסיפור של הבחורה שעברה טראומה, או את הגבר שאחיו נהרג, מחפשים את הדרמה המרגשת וסוחטת הדמעות. זה כמובן חשוב בעיניי, אבל זה בדרך כלל מספיק רק כדי להחזיק את הפרק הראשון. אם אין לך בן אדם שיצליח לרגש, להצחיק או להשניא את עצמו במשך עונה שלמה, זה לא ילך.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני חושב שהליהוק של 'עספור' מהצד של הדרמה, הוא ההישג הכי גדול שלי. היה משהו אמיץ בהחלטה לקחת שחקנים לא מוכרים יחסית כמו אפרת דור למשל, לדמות הנשית. גם היוצרים של הסדרה היו חבר'ה אנונימיים. נוצר שם אנסבל מרתק.
בתחום של הריאליטי, אני חושב שההישג הכי גדול היה הליהוק של העונה הראשונה של 'הישרדות' שניסחה את הכללים לליהוק מגה-ריאליטי. הליהוק של העונה הזאת הפך לתנ"ך של המלהקים, ששאלו עצמם "מי יהיה הדן מנו והנועם טור של העונה?". 5 שנים אחרי, המינוחים הם אחרים. היום כולם מחפשים את ה"אלירז".
ליהוק נוסף שאני מאוד גאה בו הוא 'גוללסטאר'. יש שם תמהיל מעולה של אנשים שיצרו קומדיה שכולם יכולים להתחבר אליה. האינטלקטואלים באו לראות מה קובי אוז עושה שם, הבנות באו לראות את תום קשתי, וכולם באו לראות מי זה אורן זריף - אולי יציאת הליהוק הכי מקורית שלי בכל הזמנים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אם להיות כנה, אז 'בובות'. זו סדרה שלא לוהקה נכון. מלבד גל גדות, שהיא באמת הדבר היחיד הטוב שקרה שם, היו הרבה טעויות בסדרה הזאת, וזה חבל כי היא יכלה להיות מרתקת יותר. חלק מרכזי באשמה היה הליהוק. אבל גם את הסדרה הזאת לא הייתי רוצה למחוק. לכל איש מקצוע צריך פלופים ברקע, ומבחינתי 'בובות' זה פרויקט שאני פחות גאה בו.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
ניגנתי בס ב'פסטיבל אכזיב' 2004 עם מיכה שטרית וארקדי דוכין על אותה במה.
6. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
בעבודה שלנו שעות העבודה הן לא שעות, אתה צריך להתאים את עצמך ללו"זים של שחקנים, אנשי הפקה ומשרדי פרסום. לכן כשיש לי זמן פנוי, אני בעיקר משתדל להיות עם הילדה שלי בת השנה וחצי. אני גם אוהב מאד סרטים וטלוויזיה, וללמוד משם. הדבר החם האחרון שאני מנסה להראות לשחקנים בארץ, זה לקחת דוגמא מלאונרדו דיקפריו בסרט החדש של טרנטינו 'ג'אנגו ללא מעצורים', שהסכים לעשות תפקיד אורח ושהפרצוף שלו יופיע אחרי שעה. אם במאי קורא לך לתפקיד מגניב, גם אם הוא רק תפקיד אורח, תנסה להבין איך זה משרת את הקריירה שלך, גם אם בסוף לא תהיה ראשון ברולר.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
להיות אנושי כלפי האדם שיושב מולך בחדר, בין אם הוא שחקן או מתמודד ריאליטי. אני תמיד מנסה להבין את המצב המלחיץ והמעיק שבו הם נמצאים. גם כשאין לי סבלנות, אני תמיד משתדל לתת למי שיוצא מחדר האודישן, את התחושה שהיתה לי סבלנות. זה אתגר אדיר כאשר עושים את אותה סצנה עם 30 שחקנים ביום אחד, או כששואלים 30 פעם ביום "מה הדברים הראשון שתעשה כשתגיע לאי", וזה לא יום אחד, אלא ימים ארוכים ורצופים.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אם מישהו יחליט לעשות 'הסמויה - באר שבע', אשמח להיות המלהק. אני תמיד שמח ללהק דרמות חדשות וגם אשמח ללהק את האבולוציה הבאה של הריאליטי, שאנחנו בטח עוד לא יודעים מהו. אני מודה שבזמן האחרון אני גם חושב על בימוי.
9. פרגן למתחרים
אסתר קלינג עשתה ליהוק מעולה ב'חממה'. הילה יובל עשתה עבודה מצוינת ב'חטופים', וגם ב'אופוריה' היה קאסט מעולה.
10. המקום הכי הזוי שחיפשת בו אנשים לליהוק
היו הרבה מאוד מקומות הזויים: תיאטרון קווקאזי באשדוד בו חיפשתי שחקנים לסדרה של שלום אסייג, חוות אורגניות שחיפשתי בהם אנשים רוחניים, חיפשתי בדואים ברהט, ופעם אפילו פעם עשיתי אודישן בבית של מישהו שמגדל תנינים, כאשר ברקע עבר במבי בפריים במהלך האודישן...
ולסיום, הליהוק שאתה מצטער שפספסת
סער שיינפיין היה באודישנים של העונה השנייה של 'הישרדות', והוחלט לא לקבל אותו. אחר כך הוא הלך ל'האח הגדול' ועשה יופי של עונה. הוא אחלה בחור ואחלה דמות, וכנראה שפספסנו אותו.
- 8.יא 04/02/2013 22:53הגב לתגובה זומפרגן עוזר ומוביל את השחקן לאמת עלה והצלח!!!!
- 7.אורנה 04/02/2013 13:37הגב לתגובה זוושכח מהיכן הוא הגיע
- 6.O-o 03/02/2013 17:51הגב לתגובה זוזה אומר הרבה על הקריירה שלך.
- 5.אביגיל 03/02/2013 11:52הגב לתגובה זועשיתי אצלו המון אודישנים.. הוא אחד האנשים הכי אנושיים שאני מכירה. כייף גדול לעבוד מולו. מגיע לו כל הפרגון שבעולם..
- 4.כשחקן אני מודה שהוא המלהק הכי אנושי (ל"ת)אייל 03/02/2013 11:49הגב לתגובה זו
- המלהקת הכי אנושית ללא ספק-מירב נחום.חולה עליה (ל"ת)מה זה משנה 04/02/2013 11:04הגב לתגובה זו
- 3.שולמית 03/02/2013 11:48הגב לתגובה זוהבן אדם הזה גאון!!!!! אין מילים.
- 2.kfir 03/02/2013 11:37הגב לתגובה זופתטי.
- מה פטתי? אי אפשר לפרגן לאדם שמגיע לו? (ל"ת)רוני 03/02/2013 11:57הגב לתגובה זו
- וב-2 מילים: למה פתטי? (ל"ת)אייל 03/02/2013 11:38הגב לתגובה זו
- 1.אכן היציאה של השנה עם אורן זריף (ל"ת)גילי 03/02/2013 11:32הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
