לקראת גל הנפקות של ישראליות בוול סטריט? eToro מנסה שוב
החברה הישראלית שרצתה להנפיק לפני שלוש שנים לפי שווי של 10 מיליארד דולר - מנסה שוב לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר - זה גם לא טריוויאלי, אבל זה הזמן של הישראליות להיערך לגיוסים בוול סטריט
בשלוש השנים האחרונות מנהלת חברת איטורו (eToro) הישראלית, המפעילה פלטפורמת מסחר במניות ובקריפטו, יחסים מורכבים עם שווקי ההון מעבר לים. לאחר שלפני כשנתיים וחצי כשלה להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 10 (מי יקנה את eToro ב-10 מיליארד דולר?) היא ניסתה להוריד את המחיר וכשלה וניסתה שוב וכשלה.
אבל לזכותם של מיסידה חייבים להגיד - הם נחושים והם מריחים את ההתאוששות ב-IPOs בוול סטריט וחוזרים לנסות. אחרי גאות בנאסד"ק בשנה שעברה עם זינוק של 44%, אחרי שבחודשים הראשונים של השנה הנאסד"ק המשיך להמריא ואחרי שהחלומות חוזרים שוב לשווקים (AI ועוד), מתקרב גל הנפקות. זה טבעו של עולם, ולמרות שזה לאט סגור עד שזה קורה - נראה שקצב ההנפקות עולה מדרגה. זה הזמן של הישראלים להתכונן, ובמשרדי עורכי הדין ורואי החשבון כבר עובדים על זה.
אז למרות שאומרים לכם שההייטק בבעיה, זה רחוק מלהיות מדויק. ההייטק אחרי שנה קשה יחסית, אבל לפני כן היו שנים מצוינות וכשבוחנים את המגמה ארוכת הטווח, מבינים שאשתקד היתה חריגה. גם בגלל הכאוס בארץ, גם בגלל המלחמה, אבל יש כאן טכנולוגיה טובה, יש כאן יזמות וזה אומר שסיכוי טוב שנראה הנפקות ישראליות משמעותיות בוול סטריט בשנה הקרובה.
גם ב-2020 הערכנו שמי שיתכונן ויגייס ירוויח, ובפועל גייסו מעל 40 חברות ישראליות. חצי מהן לא היו מצליחות לעבור את השנתיים הקשות בלי הכסף בקופה, וזה מחזיר אותנו למשפט החשוב - "מגייסים כשאפשר לא כשצריך". אם גם אפשר וגם צריך זה כמובן אידיאלי.
- על הבמה באיטליה: אסיא מנסה להחזיר את המומנטום לאיטורו
- איטורו דיווחה על תוצאות חזקות — למה המניה נופלת ב-8%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
eToro מנסה שוב את מזלה בוול סטריט. החברה מפזרת בשבועות האחרונים רמזים רבים על כוונתה לבצע ניסיון חוזר להיכנס לשווקים, במה שעשוי לבשר על ההתעוררות המחודשת של שוק ההנפקות שנכנס לתרדמת במהלך השנה החולפת. בראיון שהעניק היום מנכ"ל החברה יוני אסיא לפיננשל טיימס הוא חשף כי החברה שוקלת הנפקה ראשונית (IPO) בניו יורק או בלונדון, לפי שווי גבוה מזה שנרשם בגיוס האחרון של החברה - 3.5 מיליארד דולר. לדברי אסיא החברה בוחנת את כלל האפשרויות אך נוטה לכיוון רישום בארה"ב אשר "יעניק לחברה גישה למגוון רחב יותר של משקיעים מאשר השוק הבריטי".
דברים דומים לאלו השמיע אסיה בראיון לפני שבועיים לרשת CNBC בה דווח שהחברה רשמה במהלך שנת 2023 הכנסות של 630 מיליון דולר, נתון דומה להכנסות של 631 מיליון דולר עליהן דיווחה החברה ב-2022. עם זאת, בכל הקשור לכמות הלקוחות רשמה החברה צמיחה, כאשר היא מסיימת את שנת 2023 עם 35.5 מיליון משתמשים רשומים, ולמעלה מ-3 מיליון חשבונות בתשלום, ביחס לנתון של 2.8 מיליון משתמשים במהלך 2022.
הפעם ההנפקה תצא לפועל?
הרומן המתמשך של פלטפורמת המסחר הישראלית עם השווקים הציבוריים החל אי שם במהלך משבר הקורנה והגאות שסחפה את השווקים, אז ביקשה החברה להתמזג עם חברת רכישה למטרות מיוחדות (SPAC) לפי שווי של מעל 10 מיליארד דולר. אלא שעד שהחברה השלימה את המהלך שוק ההנפקות הספיק להתקרר וקרן של חברות ה-SPAC ירד משמעותית דבר שהביא לכישלון המהלך. העובדה שההנפקה לא יצאה לא הפועל לא הייתה אמורה להפתיע אף אחד, הכתובת הייתה על הקיר מזמן (למשל, כאן כאן וכאן).
- דיילייט מגייסת 33 מיליון דולר, 3 חודשים לאחר הסיד
- אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מאז ידעה החברה לא מעט מהמורות בדרך, כאשר לפני כשנתיים השלימה החברה גיוס של 250 מיליון דולר, לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר, נמוך ב-65% מהשווי אותו היא רצתה לקבל באמצעות מיזוג עם ספאק בוול סטריט. שנה לאחר מכן, הודיעה החברה על ביטול סופי של ההנפקה, וכן על פיטורי כ-6% ממצבת העובדים שלה. ואם לא די בכך הרי שבחלוף כמה חודשים אישרה החברה לעובדיה ולמשקיעה למכור מניות בשוק המשני בהיקף של 120 מיליון דולר, ולפי שווי של פחות מ-3 מיליארד דולר.
- 4.בהחלט יש בעיה 10/03/2024 18:21הגב לתגובה זואם מדברים על אולי !!!! הנפקה בשליש מחיר במקרה הטוב אז אין בעיה ? הגיון ביביסטי ...
- 3.zolo 10/03/2024 17:18הגב לתגובה זוניתוק מוחלט מהמציאות
- 2.בוזו 10/03/2024 15:18הגב לתגובה זועתיר רגולציה ושולי רווח נמוכים. קשה לראות שם אפסייד אפילו בחצי מהשווי שהם מבקשים
- 1.אפס מגיבים 10/03/2024 14:44הגב לתגובה זואולי שוים 800מיליון בקושי
- אופיר מוסקוביץ 10/03/2024 15:38הגב לתגובה זוד

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"
אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך
עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.
אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.
פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"
פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.
"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- פרפלקסיטי מציעה 34.5 מיליארד דולר לרכישת דפדפן כרום מגוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.
