אוקטביה 2024
צילום: קרדיט יצרן
בלעדי

האוקטביה העדכנית - החל מ-151 אלף שקל

צ'מפיון מוטורס יבואנית דגמי סקודה לישראל מנצלת את הקשיים של טויוטה באספקת הקורולה ההיברידית, ומכוונת לבטן הרכה של ציי הרכב באמצעות האוקטביה העדכנית במחיר של 150,990 ש"ח עם מנוע 1.5 ליטר והספק מופחת של 115 כ"ס. 
יואב פולס | (11)

למרות שבאולמות התצוגה ובאתר האינטרנט של סקודה בישראל עדיין מופיעה הסקודה אוקטביה המוכרת, אנחנו יכולים לספר לכם בסוד, שיש כבר אוקטביה חדשה שמביאה עימה בשורה מעניינת מאוד.

האוקטביה החדשה שהוצגה בעולם בתחילת 2024, מגיעה לישראל בתקופה הקרובה, והיא מביאה עימה אבולוציה עיצובית עדינה ונאה של הדגם היוצא. כדי להבין שאנחנו אכן מעלים את התמונות הנכונות נדרשנו לתמונות של הדגם היוצא, ושיחקנו ב 'מצא את ההבדלים'. והם קיימים. חזית הרכב עודכנה עם יחידות תאורה חדשות וגריל המיישר קו עם דגמי סקודה החדשים. כך גם יחידות התאורה האחוריות.

יותר מעניין הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע, שם נמצא רק את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, שישווק בארץ בשתי רמות הספק – 115 כ"ס ו 22.4 קג"מ, ו 150 כ"ס 25.5 קג"מ. אם בעבר ניתן היה לקבל את האוקטביה גם עם מנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר – מנוע זה לא יוצע עוד.  האוקטביה תושק בשתי רמות גימור – Selection ו Style

דגמים אלו יצויידו במערכת היברידית קלה, ומנסיון עם דגמים אחרים של הקונצרן, היא עובדת מעולה ומאפשרת חסכון אמיתי בדלק, על אף שאינה היברידית, ולא יכולה לנסוע רק על חשמל.

תיבת ההילוכים תהיה הדור האחרון של תיבת ה DSG בעלת שבעה הילוכים.

האוקטביה העדכנית שומרת על המימדים של הדגם היוצא עם רוחב של 1.829 מטר, וגובה של 1.47 מטר. עם זאת, האורך גדל ב 9 מ"מ ל 4.698 מטר, ובסיס הגלגלים הצטמק מעט ב 1.7 ס"מ ל 2.669 מטר. מי שנשכר מכך הוא תא המטען הגדול והשימושי של האוקטביה שנפחו גדל ב 47 ליטר ל 600 ליטר בדיוק, ואם מקפלים את שורת המושבים אזי מתקבל נפח מרשים של 1555 ליטר (+47).

מכיוון שאין עדיין נתונים או מפרט רשמי, אנחנו משערים כי הרכב יצוייד בצג לוח מחוונים בגודל 10'' ומערכת מולטימידה בגודל 13'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ויש לקוות שהקישוריות תהיה אלחוטית. כל המכוניות יצויידו בחישוקי סגסוגת בקוטר 17'', וכן במרבית איבזור הבטיחות האקטיבית המתקדמת. ציון איבזור הבטיחות של הדגמים עומד על 6, כאשר דגם ה Style מקבל גם ניטור רכב בשטח מת.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

בשורת המחיר

הבשורה הגדולה היא בגזרת המחיר. דגם ה 1.5 ליטר 115 כ"ס נרשם במשרד התחבורה במחיר של 150,990 ₪, ואילו אחיו עם המנוע החזק יותר נרשם במחיר של 156,490 ₪. דגם ה 'סטייל' המפואר יותר ישווק במחיר של 179,990 ₪. מחיר דגם הכניסה המיועד גם לציי רכב מביא את הרכב לשווי שימוש של כ- 3750 ₪ לחודש.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    תםחיר 23/08/2024 17:48
    הגב לתגובה זו
    גם 150 כס ב 157 זה עדיין מתחת לשוק : אילנטרה מתחילה 176000 טויוטה אין בכלל וגם פער של 11,000 ש"ח . חושב ש 116 כס על מנוע 1.5 זה סך הכל מנוע טוב לא כמו ב 1.0 למי שלא צריך יותר זה רכב טוב למשפחה
  • 8.
    יובל 22/08/2024 15:01
    הגב לתגובה זו
    לא בא לי .
  • 7.
    תומר 21/08/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
    לקבלת הרכב לפחות עוד 7 חודשים עד שמקבלים את הרכב
  • 6.
    אנונימי 21/08/2024 08:38
    הגב לתגובה זו
    ועוד עם רכב מלא אז בכלל עגלה ולגבי הגיר .. כדאי לאנשים ללמוד איך לנהוג עם גיר כזה ולא משנה באיזה רכב
  • טופ גיר 23/08/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    הם עברו לגיר של SHIFT BY WIRE אין להם תקלות יותר מכל גיר אחר . שנית , עדיין עדיף מכל האחרים עם תיבת הילוכים רציפה ומעצבנת כמו בטויוטה
  • 5.
    116 כס?!?!,150 אלף שח?!,לאן הגענו? (ל"ת)
    טרי 21/08/2024 08:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 21/08/2024 07:08
    הגב לתגובה זו
    רואה שיש הרבה תלונות על כך
  • אבל אין כשל בגיר, אל תמציא (ל"ת)
    אוראל ר 25/08/2024 19:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יובל 21/08/2024 05:38
    הגב לתגובה זו
    אני לא יכול לשמוע יותר על המנוע הזה מראה שvw ,Skoda, Seat מיישרןת קו יחד ביבוא עם המנוע הזה בלי שום אפשרות אחרת
  • 2.
    DGS 20/08/2024 23:39
    הגב לתגובה זו
    קונצרן בדיחה
  • 1.
    מוני 20/08/2024 20:57
    הגב לתגובה זו
    באמת התרגשתי.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.